3 jonkjes, nestmateriaal vervangen, ouders broeden niet meer

Gestart door claessenska, 7 oktober 2018, 12:45:45

« vorige - volgende »

claessenska

Hallo,
Ik heb een koppeltje handtamme valkparkieten  die een nestje hebben gemaakt. De oudste is 1 week oud, de 2de oudste 5 dagen en de jongste 3 dagen.
Deze ochtend heb ik het nestmateriaal vervangen, er was heel veel stoelgang.. sinds ik dit heb gedaan denk ik dat de ouders bijna niet meer hebben gebroed.. moet ik me nu zorgen maken?

carco

Voeren ze nog wel, of zitten ze er alleen niet constant meer bij?
Het laatste is nl heel normaal als de jongen wat ouder worden dat ze vaker van het nest afgaan.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




claessenska

We zijn nu een half uurtje naar boven gegaan zodat ze rust vinden. Nu hebben ze gevoerd, maar van zodra we terug beneden gingen, zijn ze direct terug van het nest gegaan. Het lijkt me vooral voor de jongste nogal vroeg, aangezien deze woensdag uitgekomen is.
Als ze er allebei uit zijn is het popje heel onrustig aan't ijsberen op stok.

claessenska

De vogeltjes begonnen net te roepen om eten. Vanaf dat ik de kamer verliet zijn ze allebei in het nest gegaan en ze zijn nu aan't voeden. Moet ik iets voorzien als extra warmte? (En hoe?)

Lin

Regelmatig eten geven of even opschudden. Als ze voorheen wel eens de kooi uitgingen dan mag dat nu ook wel. Het kan zijn dat ze daardoor onrustig zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

claessenska

Mja, ze zitten er voor 10min op om te voeden en dan 3h niet..

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




claessenska

Hey, ja 's nachts zitten ze er wel op, met 2. Het popje is er eerst af gegaan, het mannetje een half uur later. Ze gaan er enkel in om te voeren. (Net gevoeld aan de vogels, ze voelen niet koud aan)

carco

Zolang ze er in de nacht opzitten en de kleintjes niet koud aanvoelen is het prima.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




claessenska

Ok, bedankt voor jullie hulp!
Ondertussen is de bezorgdheid ook gaan liggen. Ze krijgen genoeg eten, groeien goed, houden elkaar warm en zetten flink hun kopje recht als ze denken eten te krijgen.