6 mei 2025, 13:59:33

Schudden met kopjes

Gestart door Miranda, 25 april 2004, 03:05:38

« vorige - volgende »

Miranda

Hallo,
Wij hebben een valkje dat al best wel tam is, maar als we naar hem fluiten, dan begint hij gelijk met zijn kopje te schudden.
Verder fluit hij ook niks na, maar schreeuwt wel veel.
Maar wat betekent het nou als hij met zijn kopje schud?, vind hij het dan niet leuk dat je fluit of zo??
Alvast bedankt.
Groetjes Miranda

Nico

hoi Miranda
dat schudden met het hoofdje komt om dat je valkje niet tegen de hoge tonen van je fluiten kan.

Paul

Hoi Miranda,

Nico heeft al gezegd waar het aan ligt.
Dat klopt hier doen ook een aantal dat en dat is normaal.
Als je van dichtbij praat of fluit doen sommige dat.
Het ene valkje heeft er meer last van dan de ander.
Je kan eens proberen van verdere afstand tegen hem te fluiten dan zal je zien dat ie dan niet meer schud.

Groetjes, Paul

Miranda

Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd op andere tonen fluiten en van veraf maar niks schijnt te helpen.
Maar kan mij valkje hierdoor nog wel melodietjes na fluiten of gaat hij dit nu niet doen???

Tara

Hoi Miranda,

ben je zeker dat het een mannetje is? Vrouwtjes fluiten namelijk niet. Die leren het dus niet ....

Groetjes, Tara

Miranda

Heyy, ik weet nog niet of het een mannetje is omdat hij/zij de eerste rui nog niet heeft gehad.
Maar men andere valk is wel een vrouwtje en deze schud dus niet met haar kopje.
Maar is het echt zo dat vrouwtjes je nooit na gaan fluiten, want dat is wel jammer.
Wanneer kan men valkje trouwens de eerste rui krijgen??

Tara

Hoi Miranda,

met een leeftijd van 6 maanden ongeveer zal de rui gaan beginnen. Dan zal ie trouwens ook wat extra verzorging nodig hebben.

In ieder geval, ik hoop voor je dat hij een mannetje is. Maar hier doen mannetjes die fluiten dat ook soms hoor, schudden met hun kopje ... Ik denk niet dat het geluid altijd te hoog is, er kunnen ook andere redenen hebben. Doet hij dat altijd trouwens? Vaak hoort ie dat deuntje misschien niet graag en moet je 'n ander uitproberen ;) :D.

Groetjes, Tara

Miranda

Hij schud al met zijn kopje vanaf baby af aan ik heb em zelf groot gebracht en hij/zij heeft het dus altijd gedaan.
Volgens mij is mijn valkje nu ongeveer 4 maanden, maar zijn er echt geen dingen waaraan je kunt zien of het nu een man of pop is.
In ieder geval men andere oudere valkje vind em best lief maar die jongere haar dus niet.
Heeft dit te maken met het geslacht of niet?

Tara

Hoi Miranda,

dat heeft helemaal niet met het geslacht te maken hoor, je hebt vaak 2 valkjes van hetzelfde geslacht die altijd maar kroelen met elkaar, dus da's helemaal niets aan te zeggen.

Het is moeilijk nu al iets te zeggen, op 4 maandige leeftijd zal ie vast nog niet echt veel macho-gedrag vertonen ...

Groetjes, Tara

Miranda

Nee, niet echt.
Op het moment doet hij nog niet echt macho hij is alleen heel lief en wil het liefst de hele dag geknuffeld worden, dat vind hij/ zij wel leuk.
Ook is hij/zij erg leergierig en dat is die andere niet die was niet eens tam en zij word nu dus wel tam, ik wist niet dat, dat eigenlijk zou gebeuren.
Is dat wel normaal dat je andere valkje in een keer heel tam word doordat er een jong tam valkje bij in de kooi is gekomen?
Maar verder is het dus voor mij maar afwachten of mijn jongste valkje een man of pop is in ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de reactie's

Tara

Hoi Miranda :-).

Als je een valkje met de hand grootbrengt, wordt die heel aanhankelijk en tam. Dat een zeer tam valkje bij een niet tam valkje terecht komt, zorgt ervoor dat het niet-tamme valkje ook tam wordt, dat kan dus inderdaad helpen :-).

Mannetjes zijn ook vaak nieuwsgieriger dan vrouwtjes, dus misschien ook wel leergieriger :-).

Groetjes, Tara