11 mei 2025, 12:53:35

Villa Fladderhof  

Gestart door Speedy, 24 april 2004, 12:48:02

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Trudie,

Aaagghh wat lief is dat toch weer.
2 donsjes en dan nog verschillend in kleur, erg leuk.
Ze hebben wel erg donkere ogen, die vallen meteen op op de foto. Dat had ik niet bij Nemo en zeker niet bij Dory, maar zij heeft dan ook rode ogen.
Ben heel benieuwd welke mutaties het deze keer zijn.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

30 april 2004, 00:05:19 #31 Last Edit: 30 april 2004, 00:07:56 by Speedy
De kleintjes zijn nu 5 en 2 dagen jong.
En wat een groot verschil zeg in grootte, hihi.

Schatjes he?

En het laatste eitje daar maak ik me nu een beetje ongerust over.
Het lijkt of er niks meer in leeft, weet niet, maar hij is wel aangepikt, en het lijkt ook zo geel.
Zucht)))
Weet niet wat ik moet doen nu.
Het is wel de dag vandaag, maar ja het piept niet.
Ik wil later nog wel een keer kijken als het lukt tenminste, anders morgen maar.
O ja, en het eitje ligt ook naar 1 kant als ik hem op een gladde ondergrond leg, dus hij draait op 1 kant naar de punt.

daan

Hoi Trudie,

Wat een moppies weer joh.
En ja dat klinkt erg vreemd dat laatste eitje, hopen dat er morgen vooruit gang in zit. Ik heb toen het besluit genomen om het eitje open te maken, maar zoiets moet je wel heel zeker weten, want het kan ook fout gaan natuurlijk. Hier is het gelukkig goed gegaan, en replay is een schitterend valkje geworden.
Nou morgenochtend vroeg ff kijken en hopen dat het vanacht zelf is uit gekomen.
Succes meissie.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Trudie,

Je kleintjes zien er perfect uit zo zeg :-)
Met het eitje zou ik toch gewoon even wachten.
Dat het op de punt zwaarder is kan wel lijkt mij want aan die kant zit het jong en de luchtkamer aan de andere kant.
Morgen moet je zeker verschil merken dat het verder is aangepikt anders zal er toch wat aan de hand zijn.
Mijn jongen schelen 3 dagen maar zijn nu beide evengroot ongeveer heel vreemd.
Veel succes met de kleintjes en met het eitje.

Groetjes, Paul

Speedy

Pearl, de 2e jong van Punky en Kobus, is als eerste die al het blok wil verlaten, maar Punky laat het steeds niet toe.
Het is een flink gekrijs elke dag weer, als Pearl eruit wil en Punky het niet toe laat.
Ik baal hier enorm van en haal ze dan ook met regelmaat lekker eruit.
En zit zo met ze te kroelen en laat ze lekker hun gang gaan in een vierkante speelgoed bak.
Ze kunnen dan lekker spelen, strekken fladderen en van het trosgierst snoepen.
Opeens roept Denise me, "mama, kijk dan"
hihi zo grappig.

Nu kan ze tenminste gewoon doen wat ze wil.
Zo wijs beestje.
En jammer van het dunne nekkie he, maar ja dit doet dus moeder Punky grrr.

De andere 2 kleintjes kijken zo op de achtergrond mee.

moonwitch (diana)

hoi trudie

ik lees nu pas je nieuwe dagboek en echt je heb weer fantastische mooie valkjes. Vooral pearl vind ik erg mooi.
Ik had er ook zo'n een maar omdat ik haar in een andere voliere wou zetten om zo een paartje te vormen met de bonte witmasker, is ze ontsnapt uit het vogelnet en weggevlogen. Ze had een ei al gelegd deze heb ik nu bij een ander koppel liggen en ik hoop dat hij uitkomt en daar dan alsnog een cinnamon geparelde witmasker uitkomt.
Maar ook je derde nestje is weer harstikke mooi.
Now keep on writing and I follow your story.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Speedy

Zo jammer dat je een mooie valkparkiet bent kwijt geraakt zeg, hopelijk komt er iets mooi uit haar eitje.

Inmiddels zijn hier Stompie, Pearl en Mazzel al aardig gewend om eruit te zijn.
Het is zelfs zo erg, dat Pearl er als eerste uit ging uit het blok en Mazzel de jongste wilde eigenlijk ook wel, later ook Stompie die zijn kop eruit stak.
Ok, ze willen er dus duidelijk uit.
Alleen het plukken van Punky zit me dwars.
Ik heb geprobeerd om Pearl, omdat zij al goed op de zitstok blijft zitten, in de grote volière te zetten bij de anderen.
Ja ze vond het nog leuk ook, ze werd meteen bekeken door Speedy.
Angel heeft haar zelfs 3 keer gevoerd.
Zo'n lieverd.
Hij kreeg wel bonje met Speedy, maar die wil niet voeren maar plukken ... grrr jeetje wat is dat toch dat juist Pearl zo geplukt word? de smaak?
Jaloers dat ze zo mooi is? ja weet ik veel.
Ok, na een tijde toch amar weer in het blok gezet, maar ok ze worden wel goed gevoerd maar ook gegil hoor ik uit het blok komen.
Ook als ze op de bodem zit, dan plukt ze.
Ik weet het ff niet meer nu.
Zal ik haar echt nu al allleen moeten zetten? en alleen met voeren bij de ouders?
Koko heeft nog geen interesse getoond, ik denk dat die boos is, omdat ik Sky eruit heb gehaald, die zit ff alleen, omdat ze minder tam werd.
Ze trok juist heel veel met Koko op, het is maar tijdelijk hoor, om te kijken in hoeverre ze wild is, maar dat valt reuze mee als je met haar alleen boven bent.
Ik haal haar straks wel weer op.
Misschien dat het dan samen met Pearl lukt om Koko zover te krijgen om voor Pearl ook te gaan zorgen zoals ze met Sky ook doet.

Ja ik ga het gewoon proberen.

Speedy

Tja, het lukte helaas niet wat ik wilde proberen met Pearl en Sky samen.
Koko was rezue blij met Sky en begon haar meteen weer te voeren samen met Speedy.
Begrijp er niks van hoor dat ze Pearl niet accepteren.
Ze doen verder niks hoor, behalve dan dat Speedy zo nodig een pennetje uit moet trekken.
Ok, dus intussen had ik Sky in de vloière gelaten.
En heb ik Stompie, Pearl en Mazzel maar weer even bij me in de bak gezet.
Intussen ben ik met Peter op de chat aan het kletsen, ik let ff niet goed op.
Is intussen Pearl weer op de rand van de bak gaan zitten.
De hond Mao zat ernaar te kijken.
Ik draai me om, zie ik Pearl in Mao zijn snor hangen.
Pearl zat dus vast in de lange haren van Mao.
 :D :D :D geen gezicht joh die hond met een valkparkiet voor zijn ogen.
Hij heeft al zo een platte snoet, dus nu zag ie niks meer.
Gelukkig dat ie niet hapte of zo, hij draaide maar wat met zijn kop, omdat hij toch wel voorzichtig die vogel eraf wilde hebben.
De schat, heeft een koekie gekregen omdat ie zo lief bleef.
De andere hond had denk ik wel gehapt uit reactie.
Ja dus ook nu al uitkijken geblazen hier met die kleine rakkers.
Ze zitten nu in een kooi met zijn 3tjes, kijken hoe dat gaat.
Ze vinden het helemaal niet leuk nog, weer een andere omgeving he, ze waren die bak al gewend dat was niet vreemd meer, maar deze kooi is eng.
Ze blazen ook weer.

De 2 kleintjes van Nikita en Angel doen het goed.
Mabel en Lex,  :D :D :D  (geboortedata's naar trouwdatum van Mabel en verjaardag van W. Alexander;) ;D)
Het eitje zal helaas niks meer worden, ik ga het proberen te openen, als ik het durf, want ik ben daar niet zo een held in hoor.
Het gaatje heeft trouwens gelekt, er zit opgedroogd eivocht op, dus het moet al ergens fout gegaan zijn, misschien is dit toen al gebeurt na het voorval met de kwartel, en dat ik het niet gezien heb.
Balen hoor, maar ja niks aan te doen.

Speedy

Vandaag kregen we visite, en onze vriend durfde het eitje wel open te maken, dus dat hebben we dan uiteindelijk gedaan.
Ik keek toe.
Ja het kleintje was inderdaad dood, het was een geel donsje.
Het moet al een poos dood zijn geweest, want het was ook al in staat van ontbinding. :'(
Het was een bijna volmaakt valkje, ik herkende wel de pootjes, maar het lag in veel geel nattigheid en ik durfde het niet aan te raken hoor, dus we hebben het ook niet verder goed bekeken, hoe het opgerold lag.
In ieder geval was het zeker nog niet helemaal klaar.
Ik heb er wel wat foto's van gemaakt, maar denk niet dat het erg duidelijk is.
Ik ben wel blij dat het eitje nu weg is, omdat het anders toch niet erg fris had geweest als het open gebarsten zou zijn in het blok waar de andere 2 in liggen.

Speedy

2 mei 2004, 01:16:16 #39 Last Edit: 2 mei 2004, 01:17:19 by Speedy

Speedy

Jeetje wat een schat, Nikita zat zo op de stok een beetje te suffen, ze deed met 1 pootje langzaam door haar koppie heen strijken.
Oogjes dicht.
Ik zeg nog tegen haar, "goh, Nikita, laat mij dat dan doen dat is veel lekkerder".
Ik probeer heel langzaam naar haar koppie te komen en jawel hoor, ik raak haar kuif aan en ze blijft zitten dit keer.
Ik ga iets verder en raak haar koppie aan, ook dat vind ze prima, ze doet haar koppie schever en ze laat het vervolgens helemaal toe dat ik haar lekker kriebel op haar koppie en zelfs in haar nekkie.
Ze geniet er heel erg van, ze heeft dit echt gemist, duidelijk.
Wat een schat, Angel kwam er ook bij, die wilde natuurlijk ook.
Ja het gaat steeds beter met het vertrouwen van Nikita.

Heel anders is dit met Punky en Kobus, ze zijn echt niet lief meer, sorrie kan er niks aan doen.
Ze hebben een totaal ander karakter die 2.
Ook nu ik het blok heb weggehaald, blijft Kobus mij flink bijten, Punky ook, maar Kobus kon nog wel eens kroelerig zijn, maar dat is ie nu totaal niet meer.
Hij blijft me aanvallen zodra ik in de kooi kom, ook als de jongen weg zijn.
Ze passen wel erg goed bij elkaar die 2, maar het is wel jammer hoor.
Als ze niet meer terug kunnen  bij de anderen in de volière, ben ik bang dat ik een probleem heb, want om ze nu voor altijd samen in een kooitje te laten zitten, weet niet hoor.
Stiekum denk ik wel eens, zal het niet beter zijn om ze ergens in een volière te plaatsten? aan de andere kant, is dat natuurlijk wel erg radicaal.
Ik moet dit nog ff bekijken hoe dit uitpakt na de broedperiode, als er geen jongen meer zijn en geen blokkken  meer hangen.
Als alles dan weer vreedzaam samen kan, is er niks aan de hand.

Marije

Hallohallo!,
Wat vervelend dat die karakters zo anders worden met jongen! Dat wist ik niet!
En wat zijn Pearl, Stompie en Mazzel mooie valkjes zeg, alleen jammer dat ze geplukt worden ja! :-/
Op die foto dat Pearl op de rand van die rode bak zit heeft ie echt een kippennekje, hihi :D. Ziet er echt lief uit!!!
Groetjes,
VP

Vogellovertje

Hoi trudie!!

Tjd niet gezien:p
Ik vond die valkjes gister echt heel lief...
Alleen schaam ik me er wel voor dat ik ze na mar zomaar aaide zonder iets te vragen..
Wat groeien ze snel1
Ik vond ze echt heel lief ..vooral Stompie!
Ik heb iets met wildkleuren.. ahaha
Ik verheug me er al op dat wij babys krijgen maarja..met guustje kan je lang wachten...

xxx

Suzanne

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met je 3e nestje. Grappig zeg, die gele en witte donsjes bij elkaar.

En de andere jongen zijn ook schitterend. Balen zeg dat de moeder ze plukt. Ik moet nog maar afwachten of de mijne dat niet gaan doen  :-/.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

4 mei 2004, 15:32:20 #44 Last Edit: 4 mei 2004, 15:33:57 by Speedy
Ja ja, ze zijn zeker wel verschillend, maar nu vraag ik me dan toch af, wat is nu precies die witkop, want deze heeft heel duidelijk witte veren in de kop zitten, achter bedoel ik dan he.
Is deze dan een beetje bond?
En wat zal het geslacht zijn? ik denk van alle 3 poppen.
Ze gaan nu heel goed, af en toe eten ze bij pa en moe, maar ze eten ook al zelf iets, de jongste nog niet zo goed als de 2 oudste, maar ok da's logisch.
Mazzel is ook nog wel erg schuw, denk dat het komt omdat ie nog erg onzeker is, maar ook dat zal wel bijtrekken.
Het bedelen bij de ouders valt trouwens ook mee, ik zie dat de ouders ook niet meer het eivoer voeren, maar juist de gewone zaadjes.

Mabel is al geringd, dit ging heel goed, meteen zonder probleem erom en niet meer eraf gevallen.
Het kuifje van Mabel is ook al aan het doorkomen, nu gaat het wel heel erg hard.
Ik heb Punky weer met Kobus bezig gezien, dus het blok heb ik er maar weer voor gezet, ze zaten er meteen in ook.
Dus ik denk dat het ei snel gelegd zal worden, omdat ze al enige dagen bezig waren.