7 mei 2025, 23:58:41

Villa Fladderhof  

Gestart door Speedy, 24 april 2004, 12:48:02

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Trudie,

Ik zie het jonkie ;D.

Het is echt een lief donsje :). Ik krijg elke keer de kiebels als ik jonkies zie.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Trudie,

wat een lief jonkie, van harte gefeliciteerd!!

Idd om te zoenen :D.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

wat is het weer een schatje. Hopelijk word ie voorspoedig groot , en heb jij er weer een klein valkje bij !ç

SDC:D

daan

Hoi Trudie,

Goed dat je een nieuw dagboek hebt geopend, soms als ik wilde reageren duurde het zo lang en dan sloeg de pc weer vast. Dus nu gaat het weer veel beter ja.

Proficiat met je nieuwe jonkies meissie. Het is een donsje zo schattig.
En die cinnamon geparelde is schitterend geworden joh.

Succes hoor.
Groetjes Daan

Marianne

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met je nieuw jong valkparkietje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Zo Trudie, het gaat echt goed in villa fladderhof  :)
gefeliciteerd met het nieuwe jonkie  :)
En wat een mooie foto's van de andere jonkies. Ze zijn echt heel schattig   :P Ze passen net in je handpalm...

Groetjes Nes.

Bianca

Wat een leuke lieve kleine frutsels zeg!
Ik hoop dat ze heel groot en sterk worden!
Wel beter dat je een nieuw dagboek bent begonnen, kan ik het nu 's van voren af aan volgen.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Speedy

Bedankt allemaal voor de felicitaties en leuke reacties ;D

Hier zijn de jonkies van Punky en Kobus nog geen 4 weken, of meneer kobus zit alweer op Punky te wipwappen. grrrr moet toch niet gekker worden he, ik heb hem eraf gejaagd, dit is nog ff te vroeg hoor, want dan zijn de kleintjes nog niet uitgevlogen.
Hij kan echt een voorbeeld nemen van Angel hoor, wat heeft die het dan keurig gedaan.
Alhoewel er ook wel een opmerking is op Angel hoor ;) hij heeft al op de rug van Spooky gezeten en nu van de week betrap ik hem op Sky, zijn eigen kinderen, tjonge jonge.

De kleintjes, Stompie, Pearl en Mazzel zijn lief, ze zijn nog wel erg schuchter hoor, blazen veel en lopen dan achteruit.
Ik pak ze toch veel op, en knuffel dan wat met ze, Pearl en Stompie vinden het na een poosje wel erg lekker hoor dat gekroel, en Pearl is de bijdehandste, zij knaagt al aan me ketting en durft ook al als eerste aan een stukje trosgierst te knabbelen.
Stompie doet dan een beetje mee, maar het is meer spelen ermee dan eten hoor.
Mazzel zoekt dan gauw bescherming bij Pearl en die neemt het dan ook snel voor hem/haar op.
Ze kroelt dan fijn tussen zijn/haar veertjes en zitten elkaar met hun snaveltje te kussen, zo lief is dat.
Ja nu komen ze er toch wat vaker uit hoor, om lekker aan het daglicht te wennen en ook aan ons, de bewegingen en alles.

Tussen Speedy en Koko gaat het ook heel leuk.
Sinds zij de verzorging hebben gedaan aan Smokie, Stormy, Sky en Spooky, doen ze heel erg lief tegen elkaar.
Ze kroelen, dit is niet te geloven, maar Koko heeft nooit een valkje in haar buurt gewild en Speedy die was ook altijd wat afstandeijk.
Deze twee hebben elkaar wel gevonden, maar wipwappen doet ie nog steeds op het touw.
Ok, het is al meer dan het was hiervoor. :D

Bianca

heb je zelf die namen voor de kleintjes bedacht?
Ik vind het wel originele namen.
Ennuh........ verkoop je ze of blijven ze bij je?
Gewoon nieuwsgierig hoor.... ;D
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Speedy

Uh, nou ik denk dat ik van deze Pearl hou.
Van het vorige nestje heb ik Sky gehouden.
Ja ik kan ze moeilijk allemaal hier houden hoor, dus nee de rest gaat echt wel weg.
En nu ligt er weer een hummeltje in nest 3, waarvan nog 2 eitjes uit moeten komen, dus ja ik aknniet aan de gang blijven.
3 witkoppen hebben al een goed adres, ik lees nog regelmatig iets over ze hier, dat is wel leuk.
Ik weet zeker dat de anderen het ook goed gaan krijgen.

Stijn dc

hoi

leuk dat het  zo goed gaat . Alleen denk ik niet dat je parende valkjes uit elkaar moet jagen. Zeker niet als de jonkies al vier weken zijn. Meestal gaan ze al leggen voor ze uitgevlogen zijn, en dat gaat meestal goed.

SDc:D

Paul

Hoi Trudie,

Ze zijn ook echt niet meer te stoppen bij jou he nu ze eenmaal de smaak te pakken hebben  :D
Wat een geluk dat het jong alleen lag te slapen zeg en dat er niks aan de hand was.
Ik had dat ook met de eitjes de ene dag zag je driftig bewegen in het ei en de andere dag leek het wel dood en dan maak je je toch zorgen.
Het gaat al lekker druk worden bij jou he  ;D
Als je zo doorgaat en je houd van elk nest een jong haal je ons allemaal in :D

Groetjes, Paul

Speedy

Ja het 2e jong is wel degelijk geboren gisteren, ik kon niet eerder kijken dan vanmorgen en ja hoor daar lag het witte pluisebolletje.
Helemaal mooi droog en lekker tegen zijn broertje/zusje aan.

Het 3e eitje hoorde ik geloof ik piepen, maar was maar 1 keer, daarna werd het stil, dus die moet ik ff in de gaten houden.

VaLKPaRKieTJe

Hey Trudie,

Wat lieeefffff!! zo klein nog zeg.
Weet je al welke mutaties het waarschijnlijk gaan worden of blijft dat nog een verassing?
Erg leuk hoor :)

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Trudie,

Wow weer twee verschillende donsjes dat is echt leuk om te zien :-)
Ik heb altijd maar 1 kleur dons gehad tot nu toe maar wie weet in een van mijn volgende nestjes :-)
Heel erg leuk dat je weer een nestje hebt je word al een volleerd kweker zo he :-)

Groetjes, Paul