5 mei 2025, 22:33:55

Geparelde popjes succes?

Gestart door Tara, 23 april 2004, 22:37:01

« vorige - volgende »

Tara

23 april 2004, 22:37:01 Last Edit: 24 april 2004, 18:29:30 by tara_dewulf
Hahah, misschien niet echt een dringende vraag, maar hebben geparelde popjes succes? Want eh, ik heb 4 geparelde vrouwtjes, namelijk 3 gewone geparelde en 1 cinnamon geparelde. Die vrouwtjes hebben dus allemaal mannetjes aan hun hangen he ...

Piko heeft o.a. Tako, Merko & Tazko, waarvan Merko nu apart zit.

Laiko heeft o.a. Moko, Loky die ik ook apart heb gezet vandaag, Merko ook en Naira, die natuurlijk ook apart zit.

Elmo heeft Samoerai en Tysia, maar Musli (die ook apart zit) had zij ook.

Tequila heeft Malaia en Pucky ...

De overgebleven popjes nl. lutinomutatie & cinnamonmutatie hebben dus gewn niemand he ... Hahahah, is dit normaal of wat :D

Paul

Hoi Tara,

Al mijn oudere geparelde cinnamon popjes hadden hier ook al snel een partner :-)
Misschien dat de mannetjes ze ook heel mooi vinden wie weet in elk geval vind ik ze altijd wel heel mooi.

Groetjes, Paul

giovanni

jah, ik denk ook dat mannetjes meer geïnteresseerd zijn in geparelde valkjes hoor. Mijn kuifke had al whoopie dus, maar geen interesse, Moka zat er 3tellen bij en ze zaten al tg elkaar :) (jmr tuurlik dat ie toen ziek werd, maar ie gaat zen achterstand wel inhalen hoor ;))

grtjs

Nico

hoi,
ik denk dat ook omdat de eerste keer dat ik nu dit jaar eitjes heb is de pop gepareld zelf mijn bonte man heeft zijn liefje (lutino) laten zitten voor die geparelde :D

daan

Hoi Tara,

Hier heb ik het ook wel idd de 2 geparelde cinnamons die hebben allebei een man. Aleen had zwabber eerst een andere geparelde cinnamon en hij was helemaal in love maar zij moest niks van hem weten hahahaha. Dus hij heeft nu een andere cinnamon geparelde en ik benieuwd of zij nu wel intresse in hem hebt. En blikkie ja die wacht ook nog ff terwijl Storm alles doet om haar over te halen hahahahha
Dus hier zijn wel de cinnamons geparelde erg geliefd, alleen ze willen nog wel ff wachten.
Ach ja ze willen misschien niet de eerste de beste hé hahahahaha. Eerst kijken wat ze allemaal te bieden hebben die mannen.

Groetjes daan

Inger m

Hoi Tara,
Het is in de vogelwereld zo dat vrouwtjes een mannetje uitkiezen en niet andersom, dus ws is het toeval dat de geparelde poppen al een man hebben en hebben de twee andere mutaties gewoon nog geen keus kunnen maken of zit er niks geschikts voor hen tussen (of onvoldoende broeds). Bij mij hebben iig de twee cinnamons en wildkleur een partner en de geparelde pop niet...

Een mannetjesvogel doet zn uiterste best :) om het vrouwtje te versieren, hoe succesvoller ze daarin zo, hoe meer kans op een partner...dat wil niet zeggen dat de mannetjes geheel geen eigen voorkeur hebben...

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

bij mij hebben de geparelde popjes ook succes. Maar eigenlijk elk valkje, want ze hebben allemaal eenn estje :)

SDC:D

Tara

Citaathoi

bij mij hebben de geparelde popjes ook succes. Maar eigenlijk elk valkje, want ze hebben allemaal eenn estje :)

Hoi Stijn,

wat leuk dat je andere ook succes hebben. Ik heb amper 1 keer een nestje gehad met een andere mutatie pop, en dat was Tiko, een lutino. Maar voor de rest ... Allemaal geparelde valkjes hahah. In ieder geval, ik denk dat Marilyn (lutino pop) en Princess (cinnamon pop) niet zo erg broeds zijn, misschien dat het dat is. Maar er zit dan ook wel geen enkel mannetje bij hun ... Wel zielig hoor ::). Trouwens, wat fijn zeg dat je met allemaal een nestje hebt :o!!

Stijn dc

hoi

ja, das inderdaad fijn. ik weet niet hoe het komt, maar ze verschillen maar een dag. De ene dag legde twee koppels een ei, de volgende dag de andere. Maar nu broed er 1 koppeltje wel niet , helemaal niet. Popje is nog wat te jong denk ik. Daarom heb ik maar twee van de drie eitjes overgelegd naar een andere nestje.

Suzanne

Hoi,

Toevallig zijn het bij mij ook de geparelde popjes die succes hebben. Beiden hebben een nestje. De andere 2 popjes hebben geen aandacht van de mannen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

hier is het precies zo, haha, toch raar he, vind het wel jammer dat de rest niets heeft, zijn net zulke leuke valkjes ... Maar ok, beter iets dan niets zou 'k maar zeggen ;-).

Groetjes, Tara

Suzanne

Hoi Tara,

Ik had er helemaal niet bij stil gestaan, totdat ik jouw verhaaltje hier las. En toen bedacht ik me dat het bij mij ook zo is dat de geparelde popjes wel succes hebben, hihi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

misschien wat het toch geen zo'n slecht idee van me dit te plaatsen, zo te horen is het bijna bij iedereen zo :D. Tja, wat zijn ze toch mooi he :).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

toch blijf ik erbij dat mutatie geen rol speelt :)
Het is  gewoon de broeddrang die een rol speelt :)

Inger m

Hoi Stijn en Tara,
Ik denk idd dat het gewoon de broeddrang is die een rol speelt en niet de mutatie. Ik heb hier al eerder op gereageerd, maar de poppen kiezen een man en niet andersom.

Stel dat ik hetzelfde topic had geopend over de cinnamon (die bij mij broeden), dan had iedereen met broedende cinnamons hierop mss gereageerd en krijg je een heel ander beeld. In iedergeval doet mijn (prachtige) cinnamon geparelde witmasker pop nog helemaal niets en heeft zelfs geen partner :'(

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.