7 mei 2025, 02:13:31

onduidelijke ziekte

Gestart door wesley de smet, 29 maart 2004, 21:35:51

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi,

weet je toevallig hoe oud je valkje nu is?  Ik dacht dat jouw valkje een wildkleurige is, als ik het niet miszien heb op de foto tenminste.  Na de jeugdrui, als ze +- 6 maand oud zijn, kan je bij een wildkleurig valkje aan het kopje zien of het een pop of een man is, een man heeft een uitgesproken geel masker, bij de pop is het masker  met grijs in.

Groetjes
Annouschka

wezzez

hello

zou er niemand een kweker van valkjes kennen? ik woon namelijk in België oost-vlaanderen (geraardsbergen-zottegem-ninove). Aangezien ik hier nog niet zo lang woon ken ik nog niet veel mensen die mij kunnen helpen jullie misschien wel.

wezzeke

Paul

Hoi Wesley,

Er zijn een paar kwekers die hier op de site staan.
Belgie:
Daniel Verbeken
Email: verbeken.daniel@pandora.be
Website: http://users.pandora.be/parkiet
Valkparkieten, halsbandparkieten en nog meer...

Freddy | Valkparkieten en Bourkes
Beeckaert Freddy
Populierenlaan 2
8610 Handzame
België
051/567522 of 051/569325
Email: FreddyBeeckaert115@hotmail.com

Ik weet niet of er een bij je in de buurt zit maar deze zitten beide in Belgie.
Hoe is het nu met je valkje?

Groetjes, Paul

wezzez

hey paul

ik heb daarjuist nog een valkje gekocht vanuit een dierenwinkel een geparelde denk ik, gele staart en zijn vleugels zijn met wit en grijze cirkels. ze zitten nu zo stilletjes tegen elkaar bezig. Ze komen precies goed overeen. Hopelijk blijft het zo  ::) het is nu bijna de eerste keer dat ik jefke(de eerste dus) hoor fluiten, het is wel zalig omdat te horen. ik heb wel nog geen naam voor mijne nieuw valkje. nog eventjes zoeken :-)

wezzez

hey

ze zitten nog ongeveer een 3 uur samen en zou het kunnen dat die zot zijn van elkaar ze zitten elkaars veren goed te leggen en in elkaars nekje te bijten
zo schattig om te zien :-)

Paul

Hoi Wesley,

Valkjes kunnen hun eigen nekje niet verzorgen dus dat doet normaal de partner.
Als ze elkaar verzorgen mogen ze elkaar in elk geval erg graag :-)
Dus dat is een heel goed teken als ze dat bij elkaar doen.

Groetjes, Paul

wezzez

hey paul

ik stond op het punt om hun kooi te kuisen en wat vind ik een gebroken eitje  :o

Leg een popje zomaar eitjes zonder dat ze bevrucht wordt ? ik denk dat ze vanboven op het stokje moet gezeten hebben toen ze dat ei moest leggen en dat het zo naar beneden is gevallen en daardoor stuk is zou dat kunnen?

Nog eventjes afwachten en dat weet ik meer

groetjes 8) :)

Tara

Hoi Wesley,

vaak leggen popjes gewoon eitjes zonder gepaard te hebben met een man, dus zijn ze vaak onbevrucht. Ik hoor dat je haar pas 3 dagen hebt. De kans is er dus ook dat ze gepaard heeft met een man bijvoorbeeld van waar ze komt.

Het eitje zal inderdaad gelegd zijn terwijl ze op een zitstok zat, dit heb ik ook al vaker meegemaakt, meestal ligt het volgende wel goed hier, maar je weet nooit.

Groetjes, Tara

wezzez

hey

ik weet niet hoor, ze hebben totaal geen interesse voor hun broedhokje, ik zal wel afwachten en zien, maar ik verwacht niet teveel meer.   :'( ik zal dus geen baby valkjes hebben. Maar ja zolang ik deze twee hier nog heb ben ik blij.

maar een baby'tje was wel Welkom

groetjes xxx

wezzez

hey

mijn valkje(mannetje) heeft een nageltje kwijt kan dit kwaad voor iets ? hij heeft er volgens mij geen last af, hij kan nog steeds goed klimmen en vliegen

groetjes

Paul

Hoi Wezzeke,

Dit kan totaal geen kwaad als het maar niet bloed of blijft bloeden.
Vaak gebeurd het dat ouders dat bij de jongen doen als er troep aan de pootjes zit en dan bijten ze een teentje af :-(
Maar hier hebben ze totaal geen last van ze weten niet beter.

Groetjes, Paul

wezzez

hey paul

nee het is al van in het begin, dat hij dat nageltje kwijt is. Maar ik vroeg mij dat af, of het voor iets zou kwaad gekund hebben. dank u voor de vlugge reactie

groetjes

Paul

Hoi Wezzeke,

Dan kan het al zeker geen kwaad ze kunnen daar gewoon oud mee worden hoor.
Zelfs een valkje met 1 pootje kan goed overleven en die klimmen zelfs nog heel goed met 1 poot.
Dus als ze een nageltje missen is er totaal niks aan de hand dat gebeurd vaker dat ze meerdere nageltjes missen zelfs.

Groetjes, Paul