3 mei 2025, 01:05:19

valkje rode ogen => fallow??

Gestart door giovanni, 22 april 2004, 00:58:41

« vorige - volgende »

giovanni

hellow

heb er es op gelet, en zag dat Moka nu toch rode oogjes heeft.
Ze is dus een cinnamon bont geparelde, mag ik dan aan deze rij ook nog es fallow plaatsen??

grtjs

Stijn dc

hoi

ik weet het niet zeker, maar ik denk het niet. En wel omdat cinnamons bij de geboorte al lichte ogen hebben.

SDC:D

Inger m

22 april 2004, 04:00:13 #2 Last Edit: 22 april 2004, 04:01:27 by Cinnamon_valk
Hoi Giovanni,
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je zomaar een fallow koopt, deze mutatie komt nl niet zo heel veel voor itt cinnamon.
Zoals Stijn zegt heeft een cinnamon ook lichte ogen bij de geboorte, maar ook op latere leeftijd kunnen de ogen wat lichter zijn. Dit komt omdat bij cinnamons het grijze pigment is verdwenen, hierdoor ontstaat een verdunning en zijn deze vogels lichtbruinig van kleur. Ook de iris bevat pigment, dat vermoedelijk is verdund, waardoor de ogen wat lichter kunnen lijken. (Athans er is hier eerder een discussie over geweest en dit is mijn gedachte hierover).
Wat voor kopkleur heeft jouw cinnamon?

De bonte cinnamon man onderaan mijn bericht heeft ook vrij lichte ogen. Zijn kopkleur is licht geel (en bevat dus geen bruin pigment, zoals bij bv een gewone cinnamon man). Zijn ogen lijken soms ook wat rood (zo ook op deze foto).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

hellow inger

men cinnamon heeft bijna heel hetzelfde kopje als die van jouw handtekening ;)

grtjs

Inger m

Hoi Giovanni,
Dat is een mooie mutatie, he? Ik ben er zelf erg tevreden mee. Heb je een foto van jouw valk?

Ik wilde er nog aan toevoegen dat een fallow valkparkiet ook vleeskleurige (roze) pootjes heeft (las ik in Barbara haar bericht) die van een cinnamon zijn roze met een wat donkerde waas, echter bij een bonte valk kunnen ze ook weer roze zijn, bij een fallow kan de dekkleur wat lichter zijn dan een cinnamon. Dus redelijk lastig... maar in het algemeen denk ik dat fallows vnl door kwekers worden gehouden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

Moka heeft héle lichte roze pootjes en dito snavel.
En sry dat ik nog altijd gn foto's heb, moet ze nog laten ontwikkelen, zal niet meer zo lang duren nu ;)

grtjs