27 april 2024, 21:02:42

Arme broedse Kiko!

Gestart door ziralioness, 20 april 2004, 16:19:55

« vorige - volgende »

ziralioness

20 april 2004, 16:19:55 Last Edit: 20 april 2004, 16:40:31 by ziralioness
Hoi Allemaal,

Iedereen die mijn dagboek leest weet het al; Kiko is erg broeds en wil graag een nestje. Echter, mijn heren willen niets van de jongedame weten!
Ikzelf zou ook graag met Kiko gaan kweken.... En het is gewoon echt zielig haar bezig te zien, ze is er echt heel erg mee bezig. Constant eitjes, constant kippetje en piepen, en haar enige loon is een pik.  :'( Ik heb ook al een advertentie gezet om aan een broedblok te komen.
Nu is die arme Kiko echt wel heel erg broeds... Wat kan ik voor haar doen? Ik heb geen ruimte voor nog een mannetje, anders had ik dat gedaan.

Ik heb wel een vriendin die twee mannen heeft... moet ik anders haar een tijdje bij die vogels zetten om te zien of dat wil? Ik weet het allemaal niet zo goed meer... want áls een van die mannen met haar zou paren, kan je ze dan wel scheidden? Ik heb gelezen dat het voor een vrouwtje alleen een rottaak is een nestje groot te brengen....

Of is een nieuwe man erbij dan toch de enige oplossing?

Is dit trouwens een geschikt broedblok? De maten zijn 26 x 25 x 33 cm. Of moet je zo'n broedblok juist beter op zijn kant leggen??



Beetje offtopic maar ik moest het toch kwijt;

Toevallig zag ik op gratisoptehalen . nl eenzelfde advertentie van een grijze pop die ook geen mannetje heeft, ook broeds is, ouder is dan Kiko en weg moet omdat de eigenaar dat ook zo zielig vind en haar een man gunt. In Alphen aan den Rijn... omdat ik dat hier ook heb en dat ook zielig vind vraag ik me af of iemand haar wil hebben? Dan moet je naar de website gaan en contact opnemen! Ik denk niet dat je er spijt van zou krijgen!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Diane,

Ik heb hier dus het zelfde probleem. Coco (het enigste mannetje) wil niet paren terwijl er bij Pukkie en in mindere mate Minggu de hormoontjes door de lijfjes gieren.

Als dank voor het kippetje zitten en die piepjes krijgt Pukkie een knauw van Coco.

Binnenkort krijg ik er een mannetje bij, dus hoop ik dat ik volgend jaar een nestje heb.

Als je Kiko uit zou lenen, is het nog maar de vraag of het lukt. Vorig jaar heb ik Einstein uitgeleend aan Paul, maar dat is niet zo'n succes geweest.
Einstein legde wel eitjes, maar die waren onbevrucht.
Ik had met Paul overlegd, dat als er jongen kwamen, Einstein daar bleef om ze groot te brengen.
Toen het niets werd, is Einstein weer teruggekomen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Hmm... dan schiet dat dus niet op....

Ik denk er over voor Kiko een geparelde witmasker, of liefste een bontgeparelde witmasker man aan te schaffen... maarja, vind die maar eens.  :-/

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hoi

ik weet nit goed wat je moet doen, mss toch een mannetje erbij, maar als het niet gaat, is dat ook geen oplossing natuurlijk. Het broedhokje dat je liet zien is in ieder geval groot genoeg voor valkjes. Rechtstaand of liggend is allebei goed.

SDC:D

ziralioness

Ach Stijn, ik héb nog een extra kooi... dus alles KAN... en Kiko's geluk telt zwaar voor me, als er een mannetje bij moet om haar rustig te maken... het is gewoon zielig nu, ze vliegt heen-en-weer op die takken, steeds links-rechts-links-rechts, razendsnel... ik snap niet wat er mis met haar is. Dat doet ze nu al dagen....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hoi

ik weet ook niet waarom ze het doet. Mss om toch maar de aandacht van een mannetje te trekken. Je mag natuurlijk bezorgd zijn om koki, maar trek je het niet te hard aan. Je kan er zelf niets aan veranderen, je kan geen mannetje dwingen om met har te paren.

SDC:D

ziralioness

Nee daarom, misschien dan toch maar een nieuwe kerel erbij. Echter, Nina zit wel veel bij de eitjes... best maf. Paren ho maar, maar een beetje vaderen kennelijk wel. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...