15 mei 2025, 17:21:00

Rare vraag

Gestart door dick, 19 april 2004, 21:12:41

« vorige - volgende »

dick

hallo,

Vroeger had ik vaak een pet op in huis als ik geen zin had om me haar goed te doen! Maar nu kan dat niet meer want me valkje gaat helemaal door het lint als hij mij met een pet ziet binnenkomen! Kan ik hem afleren om bang te zijn voor een pet of moet ik me petten weg gooien???

groetjes sander

Stijn dc

hoi

wel, ik zou het eigenlijk neit weten :). Volgens mij wil ie gewoon met je pet spelen, dus ik denk neit dat je het hem kan afleren.

SDC:D

dick

Ik denk zelf niet dat het spelen is want hij raakt echt in paniek!! Hij stopt niet met vliegen totdat die pet uit de kamer verdwenen is. Dit geld ook voor me tennis rackerd maar daar kan ik me wat meer bij voorstellen :D

groetjes sander

Stijn dc

hoi

ja, sorry, ik weet momenteel geen oplossing. Ik verplaats je berichtje even naar gedrag.

SDC:D

Lique

dat probleem heb ik hier ook, metjassen, kleden ed. tip, rustig aan laten wennen, of desnoods de pet niet meer opdoen.

Paul

Hoi Sander,

Zoals Lique al zegt is het enige hem hier rustig aan te laten wennen.
Leg de pet in dezelfde kamer neer ver van de kooi en dan elke dag iets dichter bij de kooi.
Als ie er eenmaal aan gewend is zal ie er niet bang meer voor zijn.
ALs ik hier met iets vreemds de kamer in loop schrikken ze soms ook terwijl ze best aan veel dingen gewend zijn.

Groetjes, Paul

luukluuk

die van mij gaat juist op een pet zitten zie maar de foto met de kerstmuts doe je hem op ,dan komt ook koppie op je hoofd ,
maar die kerstmuts ligt ook op de kooi ,
maar in jou geval denk gewoon heelrustig laten wennen ,mischien is het wel de kleur  ;)
gr Margot