4 mei 2025, 10:34:53

Dag boek Xena, Croky en Dimi

Gestart door Barbara, 18 april 2004, 17:14:17

« vorige - volgende »

demi

hoi barbara

en gaat het goed met xena?
ze ziet er zo klein uit he op de foto bij de diskettes :D
en met het eten?? ben benieuwd...

groetjes diana w

Stijn dc

hoi

tis in ieder geval een goed teken dat ze moeite doet om te eten. Nu nog wat oefenen en het komt wel in orde.

SDC:D

XxLindaxX

Hoi Barbara,

So he, Xena is echt een mooie valk ! :)
Die kleurentekening maakt het zo mooi. Het zal zeker een lief valkje zijn of niet.
Geef hem maar een dikke knuffel.

groetjes linda

Barbara

Hoi Diana,

ik geef toch nog 2x, maar wel 2/3 zaadjes en eivoer en 1/3 pap. Daar smult ze wel van, ze pelt ook echt de zaadjes die er in zitten. Het idee is dat haar maagje nu gewend is aan ander voedsel, nu Xena zelf nog, haha... Morgen krijgt ze 's morgens nog een mengseltje met een beetje pap, en 's avonds alleen nog maar vochtig eivoer met zaadjes erdoor. Dan zaterdag en zondag rond lunchtijd nog zo'n prutje en dan vind ik dat ze zelfstandig moet zijn, dan is ze 7 weken. Weet iemand mij te vertellen hoe ik kan zien of ze al voldoende zelf eet? In haar poepjes zitten geen hele zaadjes, terwijl ze wel eens wat zaadjes eet, dus ze pelt ze inderdaad wel. Kan ik misschien wel gewoon 'hard' zijn en er vanuit gaan dat ze volgens paln zelfstandig voldoende kan eten maandag?

Ze zit wel vaak en veel te krijsen om voer, een soort schor geluid, zodra er iemand thuis komt en ook nog na het voeren terwijl ze dan echt geen honger meer kan hebben volgens mij. Ze heeft net ook weer gehad maar blijft krijsen. Meestal geeft ze het op een gegeven wel op en gaat wat zaadjes eten, maar ook niet voor lang, dan gaat ze uiteindelijk slapen. Zat ze bij jou ook vaak te krijsen? Weet je of het ook kan zijn omdat ze haar broertje of zusje mist? Weet iemand anders wat het zou kunnen zijn behalve krijsen om eten? Ze krijst ook aan 1 stuk door als ik haar uit de kooi haal, dan wil ze ook de hele tijd naar de keuken omdat ik daar haar prutje klaar maak. Ze landt zo op de vuile borden als ik niet uit kijk ::) Iemand een tip om har te laten stoppen met krijsen, doe ik iets verkeerd misschien?

Ze pelt zelfs zonnepitten, dus ze kan echt geen honger hebben. Ik zal eens opletten of Croky haar wel altijd bij het bakje laat, misschien is dat het maar er hangt ook een 2de bakje met een mengseltje van eivoer, fruitvoer en/of onkruidzaad, daar kan ze ook uit eten.  

Ze zit nu al zeker ruim 5 minuten aan 1 stuk door te krijsen, en er zit zelfs een gordijntje voor de kooi zodat ze ons niet ziet, maar dat helpt mooi niet... ik hoop dat ze het zo ff opgeeft hoor... Croky vindt het volgens mij ook niks die herrie, probeert er bovenuit te komen of pikt naar haar..... ik vind het zo zielig klinken ook, dat ze geen keelpijn heeft!  ::)

Maar goed, hier nog 2 foto's van de kleine:

Zo, zullen we jou eens leren zaadjes te eten :P

Heel goed, pel die zonnepit maar....

Ze is nu af en toe ff stil, heel fijn   :)

Hoi Linda,

Leuk je weer s te treffen en bedankt voor het complimentje over Xena!

Xena is nog zo op eten gefixeerd dat ze nog niet echt toont wat haar karaktertje is, maar wel een pittige tante denk ik, en als ze ens niet om eten krijst gaat ze wel op de vreemdste plekken zitten om de boel te verkennen, dat is wel leuk. En gisteren zat ze wel lekker knarsetandend van tevredenheid onder mijn vest gekropen waarmee ik haar een beetje probeerde te dempen, dat werkt soms wel blijkbaar.

Gaat het goed met jouw Elmo in wat voorheen mijn kooi was?

Groetjes,

Barbara

Stijn dc

hoi

das weer een heel verhaal om te lezen zeg! :D
wel luek natuurlijk om te horen hoe het met haar gaat. Als er geen zaadjes in haar poep zitten, dan wil het toch wel zeggen dat ze ze verteert.==> goed teken :)

Barbara

23 april 2004, 01:23:28 #20 Last Edit: 23 april 2004, 01:24:39 by Barbara
Dat denk ik ook Stijn, dus ik ga ervan uit dat mijn 'afbouwplan' gewoon het gewenste resultaat geeft en dat ze maandag zelfstandig eet!

Overigens zit ze nu weer onder mijn vest en ze is stil dus ik denk dat dat een handige truuk is.... gelukkig maar!

Barbara

Hoi allemaal,

Xena is nog steeds een enorme schreeuwlelijk, maar vandaag werd het eindelijk een beetje minder. Ze lijkt te vergeten dat ze in haar kooi ook kan eten, dan gaat ze gillen en moet ik haar er ff op wijzen en meestal gaat ze dan eten en wordt ze steeds stiller. Vandaag heb ik er voor het laatst wat vochtig gemaakt eivoer met zaadjes in gezet, morgen moet ze van mij helemaal aan het gewone zaad. Dan zijn ze overdag toch alleen dus kan ze er ook niet vragen bij ons. Nu zit ze ook weer te gillen hoor, maar ik ga zo slapen dus dan houdt ze vast wel op.

Oh, ze lijkt nu te eten en stiller te worden.... gelukkig maar...

Ze heeft wel een eigen willetje heb ik ontdenkt, als ze niet op je hand wil, doet ze het mooi niet. Verder lijkt ze wel van kroelen op haar kopje te houden, vanavond heb ik haar stil gekregen door haar 'op te sluiten' met mijn armen op mijn borst waar ze zat en als ze stil was haalde ik 1 arm weg en ging ik haar kopje aaien, dat vond ze wel lekker en op een gegeven moment leek ze te snappen dat ze juist stil moet zijn om geaaid te worden, volgens mij gebruikt ze haar etensroep nu ook om aandacht te krijgen namelijk, en aangezien we hier een beetje gek worden van haar gekrijs maar haar niet willen belonen met aandacht als ze het doet, probeer ik het maar op deze manier; wel er uit halen als we er niet meer tegen kunnen, maar pas echt aandacht geven als ze stil is.

Nou, ik ga zo slapen, dus tot later!

Groetsels,

Barbara

Marije

Knarsetandend? -> KNARSESNAVELEND!, hihi :D
Wat leuk dat je een jong cinnamon gepareld valkje heb, Ik ga niet a.s. zondag maar die zondag daarna ook een cinnamon gepareld valkje halen bij Lique! 8)
Groetjes,

Barbara

7 mei 2004, 17:06:41 #23 Last Edit: 7 mei 2004, 17:07:28 by Barbara
Hallo allemaal,

er is nog niet veel veranderd hier, behalve dat Xena steeds vaker en langer stil is, dus dat is wel fijn. En ze eet nu 2 weken geloof ik zelfstandig, ze is gek op zonnepitten!

Ze is nog steeds een beetje onzeker als ze op mijn vinger stapt, haar evenwicht lijkt nog niet optimaal ontwikkeld, weet iemand of dit normaal is voor een valkje van 2 maanden?

Verder komt ze nu regelmatig op mijn hoofd zitten, ze landt dan daar waar het haar uitkomt, dus bv aan de zijkant van mijn hoofd zodat ze eigenlijk alleen in mijn haar hangt bij mijn oor, daar gaat ze dan soms zitten krijsen om me doof te maken denk ik  ::) Tegenwoordig stuur ik haar dan echt ferm weg, ze mag alleen blijven zitten als ze stil is, dan praat ik lief tegen haar en dat lijkt wel aardig te werken. Ze landt ook graag tussen de afwas om het witte schoteltje te zoeken waar ze in het begin eten op kreeg, ik moet uitkijken dat ze dan niet in het afwaswater landt, want ook schuim is wit natuurlijk  :D Al met al merk ik nog goed dat ze jong is hoor, wie kan mij vertellen of dat bij een valkje van 2 maanden normaal is?

Groetjes,

Barbara

Stijn dc

hoi

leuk om te horen dat het zo goed gaat met Xena. Hopelijk beleef je er nog spannende avonturen mee :)

bogey

8 mei 2004, 01:45:08 #25 Last Edit: 8 mei 2004, 01:45:43 by bogey
Wat een scheetje zeg.....

Jammer dat ze zo moeilijk kon wennenin het begin... Ik denk dat het gewoon net als met mensenbabies is....ze is gewoon wat moeilijker met gewennen.  

Dat jongse heeft mijn Milo (nu 3 maanden en een week) ook nog steeds hoor. Je ziet het aan de oogjes en het speelse / dwaze / angstige als er plotseling iets gebeurt....errrug lief vind ik het zelf.

Succes met Xena en dat komt wel goed met jullie

Barbara

Hoi Bogey,

dank voor t complimentje, ik zal het aan Xena doorgeven dat ze een scheetje is!  :P

Toen ik Croky kreeg werd er gezegd dat ie 2 maanden was, maar die was al zo volwassen, ik denk dat die toch wat ouder was al en ik Xena niet met hem moet vergelijken. Van Xena weet ik het echt zeker hoe oud ze is en zo te horen mag ze nog best wat schattig klunzen, ik vind dat ook een lief gezicht hoor. Alleen haar nageltjes zijn nog zo scherp als ze uit balans raakt op mijn vinger, auw!!!!

Vanavond heeft Xena een hele tijd muisstil op mijn knie gezeten terwijl ik de Viva las, en daarna was ze ook in de kooi de hele tijd stil alsof ze besloten heeft dat krijsen nergens goed voor is en dat ze dus net zo goed kan stoppen, joepie!!!!

Ik ga zo slapen, dus groetjes,

Barbara

Barbara

10 juni 2004, 00:38:55 #27 Last Edit: 10 juni 2004, 04:21:16 by Barbara
Hallo allemaal,

ik zag dat ik nog wat leuke foto's heb van Dimi en Croky die samen aan het spelen zijn met een net opgehangen speeltje:

Het is van een paar maanden geleden dus toen had Croky nog meer parels. Nu ziet ie er zo uit, vlak nadat hij zich heeft uitgeschud:

En dit is Xena als ze aan mijn vest knabbelt:

En als ze zich wast, dat is van ca. 2 weken geleden:

Groetjes,

Barbara

demi

hallo barbara

wat een mooie foto`s heb je weer!
en ben blij dat het goed gaat!!!

groetjes diana w

Marianne

Hoi Barbara,

Leuke foto's joh!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!