mijn eerste ronde van 2004!! Nieuwe foto's!!!

Gestart door Stijn dc, 18 april 2004, 01:59:32

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

het gaat goed met de jongen. Ook jong vijf heb ik vandaag geringd. Ze worden nu al de ganse dag alleen gelaten, alleen 's nachts worden ze nog warm gehouden door de ouders.

Bij koppel drie is ook alles goed: ze hebben twee bevruchte eitjes, en die komen binnenkort uit denk ik.

SDC:D

Sander

Hello

Dat ziet er goed uit! Hopelijk vliegen ze allemaal uit!

groetjes
sander

Stijn dc

hoi

ik denk het wel, ik heb er een goed gevoel bij. Ik ben supertrots op dit koppel omdat ze het allemaal zo goed doen.

daan

Hoi Stijn,

Fijn dat het zo goed gaat de jonkies!!!!
Mooi spul blijft hé.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Stijn,

Fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes dat zijn inderdaad goeie ouders :-)
En als ze eenmaal zo oud als nu zijn gaan ze het meestal wel redden vaak zijn de eerste dagen van de jongen het meest kritieke.
Succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul

Mandy

Heerlijk dat het allemaal zo goed gaat, geniet er maar lekker van. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

vandaag nog eens gekeken, en ik denk dat de eerste drie jongen wildkleur mannetjes worden. Het vierde jong word vogens mij een gepareld popje, cinnamon of niet dat weet ik nog niet.

Bij koppel drie heb ik voor het EERST een piepend en bewegend eitje gezien. DAt moet dus binnenkort uitkomen. ZE hebben er twee, en aangezien het een jong koppel is verwacht ik er volgend seizoen meer van.

BIj koppel twee ga ik maatregelen moeten nemen. Het popje kan wel eieren leggen, maar heeft dan drie zwakke dagen. Ze zit lusteloos op de bodem en gaat dan even later weer vrolijk verder leggen. Ik ga haar dus weg moeten doen, voor ze sterft. Jammer genoeg is ze dus niet geschikt voor de kweek :(

Marianne

Hoi Stijn,

Succes met het nestje dat op uitkomen staat.
Jammer van je pop maar anders legt ze zichzelf misschien nog dood. Wegdoen is dan de beste oplossing.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Stijn,

Spannend dat de eitjes op uitkomen staan.
Ja het is idd moeilijk om een valkje weg te moeten doen, maar beter dan dat ze lig dood legt aan eitjes. Ik heb hier ook een popje zitten die moeite heeft met eitjes leggen. ze is een paar dagen al druk bezig en dat vermoeid haar behoorlijk. Ik wacht tot ze alle eitjes kwijt is en dan gaat ze tijdelijk apart. ff geen man erbij en al zeker geen blok. heel jammer want het is een schitterende pop.
he succes hé

Groetjes Daan

Stijn dc

hoi

ik vind het ook jamer, maar als het moet dan moet het.
HOe jammer het ook mag zijn. is het normaal dat er op een uitkomend ei een rode kring staat? Daar waar het stuk uit het ei gepikt gaat worden?

Paul

Hoi Stijn,

Ik denk dat die kring die je ziet de afscheiding is van de luchtkamer en het gedeelte waar het jong zit.
Dus in dat geval zal dat heel normaal zijn hoor :-)
Het gaat ook lekker bij jou alleen jammer van dat popje :-(
Maar misschien dat het met een ander popje stukken beter gaat.
Succes met je nestjes.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ja, zo denk ik erook over. Met een ander popje zou het wss beter gaan.

Ander goed nieuws, het jonkie is er!! :) Vanmorgen wss geboren. Ik heb nog niet naar de kleur dons kunnen kijken, maar wss geel als ze geen verborgen splitten hebben.

Stijn dc

hoi

even een update.

bij koppel drie is het tweede jonkie er ook denk ik, ze latne me echt niet kijken. Er is zeker 1 geel donsje. ZE worden ook gevoerd, want ik heb de bekende piepjes al gehoord.

Bij koppel 1 gaat alles prima, jong 1,2,3 worden wildkleur (denk ik), net cinnamon, maar dat kan normaal niet. 4,5 worden gepareld, al dan niet cinnamon. jong zes is een achterblijvertje, maar krijg t wel goed zijn voedign, effe afwachten dus.

Suzanne

Hoi Stijn,

Harstikke fijn voor je joh, dat het zo goed gaat!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

vandaag heeft bij mij het noodlot toegeslagen. Jong 6 is gestorven, maar dit was sowieso een achtberblijvertje, maar dan nog...

Maar ook jong 2 of 3 is dood, die lag op zen rug met zijn vleugels open, en kon niet meer recht. Ik heb totaal geen idee hoe het komt, ik hoop niet dat het komt doordat ik gisteren de nestkast heb schoongemaakt, ik weet 1 ding, dat doe ik NOOIT meer.