mijn eerste ronde van 2004!! Nieuwe foto's!!!

Gestart door Stijn dc, 18 april 2004, 01:59:32

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Stijn,

Dat is ontzettend <piep> voor je dat die 2 jongen dood zijn. Hoe oud waren ze? Toch wel typisch hoor dat iedereen met nestjes wel een keer dode jongen heeft. Volgens mij is het sterfte cijfer gewoon best hoog van jonge valkjes (misschien andere vogels ook).

Hoe is het eigenlijk met de eitjes van je roodruggen?

Groetjes

Suzanne

ps: heb je misschien een schoonmaakmiddel gebruikt voor de nestkast waarvan de dampen of resten zijn achtergebleven?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

tis inderdaad jammer. Het oudste jong was ongeveer 20 dagen oud, dus al wel best oud eigenlijk. Het jongste was 17 dagen oud, maar zag er maar 7 dagen oud. :(

ik heb geen peotsmiddelen gebruikt, gewoon alles eruit, en nieue dingen erin.

De jongen worden nu nog wel gevoerd. Mijn vader zegt dat de vleugel van het jong gebroken is, of iets dergelijks. Ik hou het in de gaten.

Met de roodruggen gaat het prima, de jongen, inclusief valkje, krijgen veel eten en groeien als kool.

SDC:D

Suzanne

Jeetje, die was al bijna uitgevlogen dan  :o. Zouden de ouders hem dood gemaakt hebben omdat zijn vleugel gebroken was? Of was hij niet aangepikt? Ik kan me niet voorstellen dat het komt door het verschonen van het blok, maar begrijp wel dat je dat denkt. Zou ik ook hebben.

Sterkte in ieder geval.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

nuja, doodgepikt, hij leefde nog wel :/

Suzanne

Hoi Stijn,

Je hebt hem uit zijn lijden verlost denk ik dan  :-/?

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

nee, dat kan ik niet, en ohoho, ik SCHAMA me diep, ik had hem in de ja, kliko, gedaan, omdat ie dood was dacht ik, kijk ik net in dat ding,  zit ie daar lekker rechtop te piepen :-/ :-/ :-/ Ik heb hem terug in de nestkast gedaan ,maar er is iets met die vleugel.

Suzanne

Hoi,

Ach goshie, arm vogeltje. Wat moet je nou doe met zijn vleugeltje vraag ik me af. Lijkt me een beetje klein voor de DA.

Groetjes

Suzanne

Stijn dc

hoi

mijn vader heeft me het advies gegeven om het zo maar te laten. ik ga niet met z'on klein jonkie naar een DA, dat is me te gek. Hij is nog vee lte klein, mss komt die vleugel nog in orde, hij krijgt nog we leten.

Paul

Hoi Stijn,

Wat rot dat er een is doodgegaan maar dat gebeurd soms helaas gewoon.
Wat een geluk dat je nog even in de kliko keek.
Op zicht is het daar net als in een nestkast donker en rustig dus ik denk niet dat de kleine daar veel problemen mee had.
Ik geloof ook niet dat het door het schoonmaken komt of het moet zo zijn dat de ouders daardoor gestrest zijn geraakt maar dan zouden ze nu ook niet meer zo goed voeren lijkt me.
In de natuur sterven er veel meer nog :-(
Gemiddeld van een nest red er maar eentje het maar dat komt ook omdat er veel na het uitvliegen overdlijden omdat ze door roofvogels worden gepakt.
Ik hoop dat het verder goed gaat met de kleintjes.
Als ze jong zijn breken ze niet snel een vleugel omdat het bot vaak nog allemaal krakbeen is en veel flexibeler.
Dus dat kan nog gewoon vanzelf goed komen hoor.

Groetjes, Paul

Stijn dc

30 mei 2004, 15:08:25 #159 Last Edit: 30 mei 2004, 15:08:50 by stijn_05
hoi

hier zijn weer foto's van de valkjes. Het valkje met de gebroken? vleugel is er niet bij, ik heb hem maarlaten zitten om eventuele beschadiging te voorkomen.

Stijn dc

30 mei 2004, 15:10:30 #160 Last Edit: 30 mei 2004, 15:10:52 by stijn_05
dit is jong twee, ook een wildkleurtje split voor lutino en cinnamon gepareld.

Stijn dc

30 mei 2004, 15:11:47 #161 Last Edit: 30 mei 2004, 15:12:09 by stijn_05
dit is jong 3: een gewoon gepareld popje.

Stijn dc

30 mei 2004, 15:13:10 #162 Last Edit: 30 mei 2004, 15:13:31 by stijn_05
jong vier wordt volgens mij cinnamon gepareld.

Stijn dc

30 mei 2004, 15:14:34 #163 Last Edit: 30 mei 2004, 15:14:48 by stijn_05
dit zijn de jongen van koppel drie, ofwel worden hetbeide wildkleurtjes, ofwel allebei geparelde, dat zal er nog aan lgigen.

Stijn dc

zo, dit waren de foto's ove de valkjes. WIllen jullie zien hoe het valkenjong het doet bij de roodruggen klik dan HIER