5 mei 2025, 18:35:55

mooi weer

Gestart door pona, 17 april 2004, 13:43:18

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Ilona,

Zelfs als je een vogel kortwiekt kan ie soms nog vliegen.
Zeker met een beetje wind eronder ben je dan ook je valkje kwijt en dat wil je natuurlijk zeker niet.
Ik zou gewoon de kooi buiten zetten.
Je hebt ook tuigjes om een valkje mee in te snoeren maar dat vinden ze meestal niet fijn en het risico dat ie daaruit ontsnapt is ook aanwezig dat is vorig jaar gebeurd.
Ik ben bezig met een tuigje wat een stuk beter is dan die uit de winkel en het zit ook niet zo rot bij de valkjes.
Als dat lukt laat ik het zeker weten maar het is niet om het valkje steeds mee te nemen en eerst testen we het een hele tijd binnen uit.
Maar zo af en toe een valkje meenemen is dan misschien wel leuk maar het moet echt wel veilig zijn dan.

Groetjes, Paul

pona

Iedereen bedankt voor jullie mening.
Ik denk inderdaad dat ik ze maar in de kooi buiten zet.
Binnen hebben ze een voilere en buiten moeten ze dan in de logeerkooi. (die is ook groot genoeg hoor)
Misschien als er in de toekomst nog eens een prima tuigje komt dat ik dat dan een kan proberen. We zien wel,  verlopig regend het weer dus blijven we allemaal maar binnen. :D

Ilona
grtjs Ilona

Lique

Gisteren heb ik de kooi van Solo in de tuin gehad, en ik heb Noah heel ff in de buitenvoliere gehad.
Zij hebben zich ontzettend goed vermaakt met het lekkere weer.
De valkjes die een nest hebben, heb ik binnen gelaten, omdat het niet te doen is.
Normaal gesproken rijd ik de binnenvoliere naar buiten toe, en blijven ze lekker een dagje in de tuin.
Als het avond wordt gaan ze naar binnen omdat het te koud wordt.

groetjes Lique

Kolkkie

Ik wilde de valkjes van de week buiten zetten, maar er kwam helaas iets tussen.
Bovendien moeten ze dan in een kleine kooi zitten. Mijn kamervoliere staat nl. bij mij op de slaapkamer, dus die rijdt je niet zomaar even de trap af.

Er komen denk ik nog mooiere dagen aan, dus dan haal ik het ruimschoots in :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Ik wilde de valkjes van de week buiten zetten, maar er kwam helaas iets tussen.
Bovendien moeten ze dan in een kleine kooi zitten. Mijn kamervoliere staat nl. bij mij op de slaapkamer, dus die rijdt je niet zomaar even de trap af.

Er komen denk ik nog mooiere dagen aan, dus dan haal ik het ruimschoots in :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006