7 mei 2025, 19:10:47

Conditie???

Gestart door Didi, 18 april 2004, 21:28:38

« vorige - volgende »

Didi

Hoi,

Ik vraag me af of het normaal is dat een valkparkiet weinig conditie heeft. Volgens mij heeft mijne bijna niks, of het is natuurlijk normaal. Hij heeft dit erg met vliegen.

Hij vliegt regelmatig in mijn kamer vrij rond, alleen hij durft daar nergens te landen, behalve op mij. Het komt dan ook wel voor dat hij te snel vliegt en daardoor niet goed op mijn arm of hoofd kan landen.
Dan raakt hij een beetje in paniek en gaat hij nog harder vliegen waardoor het dus weer moeilijker wordt voor hem om te landen.
Als hij dan uiteindelijk bij mij is, dan hijgt hij helemaal met z'n bekje open.

Komt het mss omdat hij nog jong (7 maanden) is en nog geen conditie heeft opgebouwd of hebben meerdere dit??

Groetjes, Diane

Paul

18 april 2004, 22:21:11 #1 Last Edit: 18 april 2004, 22:21:45 by Paul
Hoi Diane.

Met 7 maanden moeten ze best al wat conditie hebben hoor.
Maar vliegen kost ze heel veel energie dus veel valkjes die niet echt heel goed kunnen vliegen hijgen al snel als ze even niet kunnen landen en dan in paniek wat fladderen.
Zorg ervoor dat er een goeie landingsplaats voor je valkje is waar ie makkelijk kan landen.
Je kan bijvoorbeeld een dikke stok ergens met touw onder een lamp aan het plafond hangen als een soort schommel.
Daar landen ze makkelijk op en ze voelen zich veilig op hoge plekjes dus landen er ook eerder.

Groetjes, Paul