8 mei 2025, 10:56:03

net maken

Gestart door roel, 18 april 2004, 00:54:36

« vorige - volgende »

roel

hoi

mijn voliere is juist af en mijn 2 valken zitten erin, maar ik bedenk me ineens, wat als ik mijn valkjes eruit wil nemen. Dan moet ik toch een soort net hebben! bij de kweker was er een net! maar ik ben vergete maken hoe je het maakt! Weet er iemand hoe je zon net maakt? of waar ze het verkopen?

grtz

Tara

Bedoel je zo'n vangnet dat men voor de vissen ook gebruikt?

Die zijn eenvoudig te maken denk ik, maar ik heb een visnet in de dierenwinkel gehaald hoor, die kun je daar vaak kopen. Maar ik raad je niet aan zo je valkjes te vangen, doe het liever met je handen, want anders worden ze heel erg bang als je dat met een netje doet, wat ook niet echt de bedoeling is denk ik ..

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

een visnet kan je beter niet nemen, deze zijn meestal niet diep genoeg. Overigens, als je valkjes niet tam zijn kan je ze best met een netje vangen, dit gaat zeeer snel, en het veroorzaakt absoluut minder stress dan met de handen hoor.

SDC:D

Paul

Hoi,

De betere dierenwinkels verkopen netjes speciaal om vogels te vangen.
Dat is veel fijner gaas dan een visnet want daar kunnen ze in vast raken en zich bezeren.
Ferplast heeft een aantal maten netjes in hun assortiment.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

het beste is om een heel diep net te nemen. Hier vallen ze diep in, en kunnen ze niet zo gemakkelijk terug uit het net vliegen, nu denk je mss, dat is ook niet zo fijn een diep net, maar als ze uit het net geraken, en nog is gevangen moeten worden, en dan mss nog is, dat is echt veel stress voor zon kleine vogel.

demi

hoi

ik heb ook zo`n diep net bij de boerenbond gekocht

groetjes diana w

Inger m

Hoi,
Als je een net koopt let er dan ook op of de diameter niet te groot is, want dan vliegen ze er ook weer sneller uit. (Ik heb denk ik circa 25 cm, maar kan dat nog wel even na meten.

Met de handen vangen vind ik geen goed idee, want met een net gaat het vele malen sneller (na enige oefening) en dan geeft dat juist weer minder stress.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

het is in het begin wta moeilijker om efficient met een netje te vangen, maar als je dit veelvuldig doet, dan ga je na een tijdje vanzelf weten hoe je het moetdoen, en vooral hoe de vogel gaat reageren.