27 april 2024, 18:30:14

Vogelnestje in achtertuin

Gestart door Mandy, 14 april 2004, 23:06:34

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Mandy,

Mooie foto zo van het nestje.
Jij bent toch een echt natuurmens, ziet van alles in de natuur en maakt er nog schitterende foto's van ook.
Ik heb genoten in iedergeval.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

14 mei 2004, 17:14:35 #31 Last Edit: 14 mei 2004, 17:15:45 by Mandy
Ja dat klopt wel, dank je. ;D

Ik heb vandaag weer eens gekeken en het gaan al echte koolmeesjes worden ;) ;

En ze hebben het alle 7 gered tot nu toe. :)
Maar pa en ma zorgen er ook goed voor. Wat hebben die het druk zeg, die vliegen continu af en aan met allerlei insecten en wormpjes  :P ;

De foto is een beetje wazig maar hij zat ver en ik moest flink zoomen. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Wat gaat dat hard, nog even en ze vliegen al uit, misschien deze week al! Kijk maar eens wat een koolmeesjes het al zijn, mooi hé! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Leuke foto's hoor.
Wat een knapperd ook je zou ze haast in je volliere erbij zetten he  :)
Alleen is dat helaas verboden anders was dat toch misschien wel leuk.
Maar ze horen gewoon in de vrije natuur dus zo zitten ze nu het beste.

Groetjes, Paul

Mandy

Ja dat dachten ze zelf ook, want vandaag zijn ze uitgevlogen! ;D

Deze kon ik mooi van dichtbij fotograferen;




Ze zitten allemaal hier in de bosjes bij de gemeentetuin en de ouders blijven er goed bij. Ik hoop dat ze het alle 6 gaan redden. :)

Alleen waren het er 7 en er bleek dus toch een jonkie gestorven te zijn, want die lag dood in het nest. :(
Toen ik vorige week keek zag ik al een jonkie met een dicht oog en toen zei mijn vader nog; "dat lost de natuur vanzelf wel op". En inderdaad, die is gewoon niet meer gevoerd en gestorven. :-/
Die heb ik nu eruit gehaald, maar het nestje zelf niet. Ik weet ook niet of dat wel of niet moet? ::)
Wat trouwens opviel was dat er vrijwel geen poepjes in lagen. Ik denk dat de ouders die opaten of ergens buiten het blok weg hebben gegooid?  ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

die poepjes eten ze volgens mij in het begin op, en daarna worden ze verwijderd dacht ik. Jammer dat er eentje het niet gehaald heeft, maar goed. Het nestje zou i kniet weghalen, wss herstellen ze het wat en word dan opnieuw gebruikt.

SDC:D

Inger m

Hoi Mandy,
Leuke foto's! Vgl mij verwijderen de ouders idd de ontlasting, er zit ws een speciaal vliesje omheen (soort zakje), waardoor het makkelijk af te voeren is.

Ik zou het nest verder met rust laten, want vgl mij beginnen ze vaak een tweede ronde er achteraan.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mandy

Oké bedankt voor de tips. ;)
Maar ik was inderdaad al van plan het zo te laten, want ik zeg zelf ook altijd; "laat de natuur zijn gang gaan", maar het leek me wel verstandig dat dode jong eruit te halen, het stonk er ook al, gelukkig kwamen er nog geen beestjes uit! :o
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Remco_Ultee

Nestje laten zitten, heb ik er zelf nog nooit uitgehaald en ze broeden er toch al heel wat jaren in  :)

"mijn" koolmeesjes zijn eergister 22 mei uitgevlogen, en vandaag zag ik ze weer in de tuin rondfladderen  :D :D :D

Echt leuk, want je herkent het fluitje en dan zie je ineens wat van die mini koolmeesjes rondvliegen.

Hier zijn er ook 6 uitgevlogen, geen 1 overleden, dus dat is netjes  :)

Ze zullen volgend jaar wel weer terugkomen...ben benieuwd! Nu mijn vogels nog!! :D:D:D