6 mei 2025, 02:01:20

Donkere pootjes

Gestart door Paul, 14 april 2004, 16:44:41

« vorige - volgende »

Speedy

Hoi Paul,

Ja ook de kleintjes hebben donkere pootje, kijk maar in profiel foto, dus zowel roze als grijze pootjes heb ik ertussen.

Groetjes,
   Trudie

Barbara

23 april 2004, 01:20:23 #16 Last Edit: 23 april 2004, 01:21:22 by Barbara
Hallo,

ik denk dat het vaak toeval is, maar ik weet wel dat er op tenstoonstellingen standaards voor zijn, dus ik denk dat het niet met splits te maken heeft, anders zou een valkje met een split meteen niet aan de tt-standaards voldoen.

De cinnamon die ik heb weggedaan en het cinnamon gepareld jonge popje dat ik nu heb, hebben een beetje bruinige pootjea, ik heb ook gelezen dat dat volgens de tt-standaards ook hoort, hebben jullie cinnamons dat niet? Een beetje een bruinig kleurtje zeg maar over de roze pootjes heen. Zo kun je ze in het nest al onderscheiden van andere mutaties stond er toen ook bij als handig weetje. Fallows hebben altijd roze pootjes, dus dan kun je ook het verschil tussen een fallow en een cinnamon zien als het goed is. En cinnamons hebben ook bruine nageltjes.

Het is vooral goed te zien op de bovenkant van de teentjes, zie de foto hieronder.

Groetjes,

Barbara

Inger m

Hoi Barbara,
Handig dat verschil uitgelegd in pootkleur tussen fallow en cinnamon. Heb jij toevallig ook de TT standaard?
Ik denk ook idd dat er binnen mutaties ook kleurafwijkingen mogelijk zijn, wat ik al een stukje eerder heb vermeld.

Vgl mij hebben mijn cinnamons idd lichte bruine poten, ik moet nog even gaan kijken, maar het is nu nog donker...
maar ik denk dat de cinnamon bonte man roze poten heeft evenals de wildkleur man.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Barbara

Hoi inger,

ik heb hier een link naar een TT-standard, maar misschien is die niet hetzelfde als de Nederlandse.... zal er wel in de buurt zitten denk ik. Qua standards voor de kleuren zou ik nog ff op zoek moeten, maar daar heb ik nu geen tijd voor, doe ik later wel.

http://www.cockatiels.org/shows/standard-2.html

Groetjes,

Barbara

daan

hoi hoi,

ik heb de standaardeisen van de valkparkiet maar die is voor het laatst uit gegeven in 1993.
Dus ja das al lang geleden, ik zal eens informeern of er inmiddels al een nieuwe is, vorig jaar tenminste nog niet.

Groetjes daan

Inger m

Hoi Barbara en Daan,
Bedankt, ik heb de site bekeken, maar vgl mij is de Nederlandse standaard ook wel aan een update toe, als ik zo lees dat deze van 1993 is, inmiddels zijn er nl nog wel wat mutaties bijgekomen vgl mij....

gr Inger
problem.

Stijn dc

hoi

ik heb er nog niet echt op gelet bij mijn vogels welke kleur de pootjes hebben. ik weet wel dat bij mijn roodruggen, ik heb twee wildkleur popjes en de ene heeft donkere pootjes en de andere roze. Degene met de roze pootjes heeft ook weer een lichtere borstkleur. Dus mss toch iets met splits, alhoewel me dat toch raar lijkt.

SDC:D

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik stond gisteren mijn albino valkje Snowy eens te bestuderen, maar ik vind dat zij wat bruinige pootjes heeft. Ook haar snavel vind ik een beetje bruinig. Zou ze dan een cinnamon albino zijn, of gewoon albino? Haar veren zijn helemaal wit (behalve op deze foto's, want daar is ze vies  :D)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Suzanne,
Een albino is een witkop lutino, waarbij dus zowel de grijze als de gele en oranje pigmenten verdwenen zijn. Dit betekent dat een cinnamon albino niet bestaat, want dan is het een andere mutatie...
problem.

Inger m

Hoi Suzanne,
Een albino is een witkop lutino, waarbij dus zowel de grijze als de gele en oranje pigmenten verdwenen zijn. Dit betekent dat een cinnamon albino niet bestaat, want dan is het een andere mutatie...
De snavelkeur die ik op de foto zie is normaal, de poten lijken echter wat vuil, waardoor ze donkerder lijken. Ik denk dat het gewoon een 'albino' is, weet je wat over de afstamming van deze vogel?

gr Inger

problem.

giovanni

CitaatHoi Barbara,
Handig dat verschil uitgelegd in pootkleur tussen fallow en cinnamon. Heb jij toevallig ook de TT standaard?
Ik denk ook idd dat er binnen mutaties ook kleurafwijkingen mogelijk zijn, wat ik al een stukje eerder heb vermeld.

Vgl mij hebben mijn cinnamons idd lichte bruine poten, ik moet nog even gaan kijken, maar het is nu nog donker...
maar ik denk dat de cinnamon bonte man roze poten heeft evenals de wildkleur man.

gr Inger

hellow Inger
En bestaat dan een cinnamon fallow?  ::) of is het alleen maar 1van beide?
Want mijn 'cinnamon' bont geparelde heeft dus donkerrode oogjes, en puur lichtroze pootjes (heb dit al onder mutatie geplaatst ::))

grtjs

Suzanne

Hoi Inger,

Snowy komt uit witmasker x witmasker gepareld. Maar dan moet de man split zijn geweest voor lutino, anders komt er geen albino uit. De pootjes zijn idd wat vuil op de foto, maar ook met schone pootjes zijn ze bruinig.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Barbara

Hoi inger,

lutino cinnamons bestana wel hoor, het is d eneige combi met lutino waarbij er toch een andere kleur doorheen schemert, cinnamon dus. Mistyc van Karin (geloof ik) is een albino cinanmon en mijn Dimi is een luitno cinnamon, zie deze foto:

Zie je de bruinige gloed, vooral op de vleugelpennen en de staartveren zie je het goed.

Voor Giovanni: bonte valkjes hebben zoals je vast wel weet vlekken waar het grijs of in jouw geval cinnamon weg is, dus het kan zijn dat het op de pootjes ook niet zit.

Groetjes,

Barbara

Inger m

Hoi Barbara,
Klopt idd van de cinnamon 'albino'. Dit omdat je het bij een valkparkiet geen echte albino is, maar een witmasker lutino. Ik vind dit een beetje verwarrend, want een echte albino heeft helemaal geen pigment. Strikt genomen bestaat er dus een witmasker lutino cinnamon, maar geen cinnamon albino.

Hoi Suzanne,
Ik denk niet dat het een witmasker lutino cinnamon is, omdat de veren (op de foto athans) spierwit zijn en als de typische cinnamon kleur ontbreekt, kun je m.i. niet spreken over een cinnamon albino. Lique heeft hier zojuist een stukje over geschreven, zij zag lichtbruine strepen onder de staart. mss jouw 'albino' eens goed onder het licht houden?

Hoi Giovanni,
Een fallow is een fallow, maar ik heb denk ik voldoende uitgelegd daarover. Het is ws gewoon een bonte cinnamon. Mijn bonte cinnamon heeft eveneens rood doorschemerende ogen en roze pootkleur. Overigens is niet alleen het uiterlijk doorslaggevend, maar ook de vererving. Weet je mss wat meer over de achtergrond (ouders) van deze vogel?

gr Inger

problem.

Barbara

Hoi Giovanni,

een cinnamon fallow kan wel bestaan hoor, maar het is heel moeilijk te zien omdat het kleurverschil heel klein kan zijn tussen een fallow en een cinnamon. Ik weet wel dat fallow altijd lichtrode oogjes en roze pootjes en snavel oplevert, alleen uit vererving zou je inderdaad kunnen weten dat een valkje behalve fallow ook cinnamon is, maar verschil zie je dus nauwelijks.

Je hebt bv ook cinnamon zilver valkjes en bonte fallows.

Hoi Inger,

dat klopt idd wat je zegt, strikt genomen bestaan er geen albino valkjes en dus ook geen albino cinnamons.

Groetjes,

Barbara