1 mei 2024, 03:13:38

Donkere pootjes

Gestart door Paul, 14 april 2004, 16:44:41

« vorige - volgende »

Paul

Hallo,

Wie weet op mijn vraag een antwoord?
De kleur van de pootjes is afhankelijk van de mutatie word gezegd.
Een lutino heeft roze pootjes en een wildkleur en witmasker bijna zwarte pootjes.
Maar ik heb hier toch aardig wat mutaties zitten van bont tot witmasker en ze hebben bij mij allemaal roze pootjes.
Nou heb ik hier tijdelijk een witmasker jong zitten die heeft bijna zwarte pootjes zoals altijd gezegd word bij witmaskers.
Hoe komt het dat mijn valkjes zoals de wildkleur of witmaskers geen zwarte pootjes hebben hier?
Ik vind dat wel heel vreemd namelijk.
Heeft dat met voedsel te maken of misschien met een tekort aan iets?
Ze zijn allemaal heel gezond dus ik kan me niet voorstellen dat ze iets te kort krijgen want ik geef ze zo veel mogelijk het beste.
Wie o wie heeft hier een antwoord op :-)

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

Ik denk dat het met een split te maken heeft.

Ik heb wildkleur jongen met ongelooflijk donkere pootjes, maar grijs geparelde valkjes met lichte pootjes, wel donkere nagels.
Sommige wildkleur valkjes hebben ook lichtere pootjes, maar misschien komt dat omdat het een split is?

Paul

Hoi Lique,

De nagels zijn inderdaad wel donker bij een heleboel valkjes zoals bij de wildkleur, witmasker en cinnamon gepareld.
Dus dan zou het bijvoorbeeld wel eens kunnen zijn dat mijn witmasker mannetje ergens split voor zou kunnen zijn?
Ik weet dat de ouders beide wel gewoon witmasker zijn van mijn witmasker mannetje die heb ik beide gezien toen ik hem haalde dus ik ging er vanuit dat hij geen split was.
Van Kippie (wildkleur) weet ik bijvoorbeeld dat ie split voor ino is dus dat kan dan inderdaad kloppen met jouw theorie :-)

Groetjes, Paul

Karin

14 april 2004, 17:00:33 #3 Last Edit: 14 april 2004, 17:08:47 by kazoo
Is het niet zo dat als ze volwassen worden de pootjes weer lichter worden ? Ik weet wel van dominant zilvere dat die pootjes ( en de snavel ) heel donker blijven, maar mijn witmaskers hebben ook gewoon roze pootjes hoor. eerlijk gezegt weet ik niet meer of Jazzy's pootjes donker waren toen hij jong was. Even kijken of ik daar nog foto's van heb... Hij is een beetje onduidelijk ( een foto van de kweekster toen hij nog heel jong was ) en zo te zien had hij inderdaad donkere pootjes.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi hoi,

dus als een witmasker lichtere pootjes heeft, kan hij bijvoorbeeld split zijn voor lutino? Waaah Gaaf!!! Misschien is mijn Malaia dan split voor lutino ofzo, of telt dit niet voor cinnamon geparelde witkoppen? Ik ga gelijk even naar iedereens pootjes kijken.

Wel erg goed opgemerkt van Paul ;)

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Dat vraag ik mij af hoor, of je de splitten kunt afleiden aan de kleur van de pootjes, maar is natuurlijk leuk om te testen, dus allemaal even een lijst maken van de mutatie-split-pootkleur en kijken of er een verband tussen bestaat... ;)

Wie weet...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

jah, vraag het ook af, in ieder geval, de cinnamon geparelde witkoppen hebben allebei roze pootjes, mijn witmaskers Pucky en Tazko hebben een verschil, Tazko (10 j.) heeft donkere pootjes, en Pucky (+/- 1 j.) heeft tamelijke lichte pootjes. Daar weer een verschil. Bij Tysia (bont geparelde witkop) heb ik nog niet kunnen kijken daar ie broedde. Verder hebben eigelijk weinig vogels donkere pootjes hier :-/. Moko heeft ook niet echt lichte, maar ook geen donkere, van hem weet ik dat ie split is voor gepareld. Merko is wss een geparelde man, maar die heeft donkere pootjes, het is beetje verwarrend ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Inger,

Ik heb hier dus werkelijk geen een valkje met donkere pootjes he ook de wildkleurtjes niet.
Dus ik vroeg me af of dat normaal was.
Wie heeft er oudere vogels met donkere pootjes want waarom zou anders alleen een jong donkere pootjes hebben?
Het is ook vreemd met de snavels soms heeft Taco een donkere snavel maar de laatste tijd is die gewoon roze en Taco is ook een echte wildkleur.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Ik heb natuurlijk ook even een blik geworpen op mijn valkjes ;), Het grootste deel is echter cinnamon of ino dus die hebben sowieso lichte pootjes.
-De wildkleur pop (die ook echt 100% wildkleur is, want ik heb haar gekweekt uit twee wildkleuren), heeft lichte pootjes, ze is circa 6 jaar.
-De witmasker man (geb. 2003) heeft donkere poten, maar zou split kunnen zijn voor cinnamon (moeder was cin. gepareld).
-De witmasker geparelde man (geb. 2003) heeft juist weer lichte poten, splitten zijn niet bekend.

Ik denk dat het ook mogelijk is dat er binnen een mutatie variatie mogelijk is, zoals de variatie in oogkleur bij lutino, maar bv ook in de diepte van de veerkleur zelf, zo heb je hele donkere, maar ook hele lichte wildkleuren. Mss is dit ook afh van andere factoren, zoals leeftijd?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi,

Al mijn valkjes hebben roze pootjes (ook mijn geparelde wildkleur popje), behalve Plukkie (witmasker pop split voor bont, uit 2002) en Loki (geparelde witmasker man, split voor bont en cinnamon, uit 2003), die hebben donkere pootjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

giovanni

hellow

leuk dat het word getest, mss komen we zo enkele splits te weten, wie weet:)

Kuifke (wildkleur, weet geen splits), heeft donkere pootjes.
Moka (cinnamon bont geparelde, weet geen splits), heeft roze pootjes, maar dat is sowiezo al zo.

grtjs

daan

Hoi Paul,

Ik neem aan dat het over mijn jonkie gaat die je hier gister hebt opgehaald?
Het klopt alle vier de jongen heben donkere pootjes. Maar de ouders niet hoor, die pootjes zijn gewoon licht van kleur.
Ook viel mij op het donkere stukje bij de snavel.
Het is wel een hele goeie opmerking van je.
Ik heb de fot's opgezocht van de jongen van vorig jaar en daar zaten er ok 2 bij die donkere pootjes hadden, en dat waren de witmaksers. En de geparelde witmaksers hadden lichte pootjes.
Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat dit zal betekenen.

Groetjes daan

Suzanne

Hoi,

Eigenlijk denk ik dat het toeval is, en niks met splits te maken  heeft, maar je weet maar nooit....

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

Ok hier mijn lijstje:

Speedy is een wildkleur gepareld man met lichte pootjes.
Punky is een Lutino pop met licht roze pootjes.
Kobus is een Cinnamon man met  roze pootjes.
Koko is een bonte pop met licht roze pootjes.
Valkie is een cinnamon witkopmasker pop met licht grijs-roze pootjes.
Angel is een witkopmasker man met licht grijze pootjes.
Nikita is een wildkleur pop met donker grijze pootjes.
Sky is een cinnamon gepareld met licht roze pootjes.
Sunny is een witkopmasker man met donker grijze pootjes.

De valkjes die al weg zijn Smokie en Stormy zijn allebei witkopmasker mannen met donker grijze pootjes.
En Stormy had zelfs een donker vlkeje op zijn snavel (boven)
Dit heeft Sunny ook.

De jonkies van Punky:
(Even onder voorbehoud van wat ze zullen zijn voor mutatie)
Wildkleur met grijze pootjes
Witkopmasker met grijze pootjes
witkopmasker of bonte of geparelde met roze pootjes.

Zo dit was mijn lijstje...hopelijk is dit een leuk uitzoek werkej voor iemand??

Groetjes,
   Trudie



Paul

Hoi Suzanne,

Ik bedoelde inderdaad Glitter die had best donkere pootjes.
Mijn valkjes zijn allemaal ouder dan een half jaar en niet eentje heeft zulke donkere pootjes als Glitter.

Hoi Trudie,

Jij hebt ook een hele lijst zeg :-)
De valkjes met de donkere pootjes zijn dat jonge valkjes ?
Het kan namelijk wel zijn dat die dan ook weer lichter gaan worden als ze ouder zijn.
Maar ik blijf benieuwd waarom de pootjes soms wel en soms niet donker zijn :-)

Groetjes Paul