overgeven (kuifke genas, nu begint het weer :-( )

Gestart door giovanni, 13 april 2004, 20:43:35

« vorige - volgende »

giovanni

hehe, wat een discussies:) Niet erg hoor, lees dit ook graag;)

Toen ik nu vanochtend keek, sliep hij niet, maar was  hij bezig met Moka, dus het gaat de goede kant op.:) Inmiddels heb ik al een paar antwoorden gekregen op men vragen, dus discussieer maar verder hoor:D.

grtjs

Paul

Hoi Giovanni,

Wat fijn dat Kuifke al weer wat beter gaat :-)
Je kan je in elk geval beter bezorgt maken om niks als dat je het te laat ontdekt in elk geval.
Misschien heeft het toch te maken met de rui bijvoorbeeld.
Maar het kan bijvoorbeeld ook een simpele verkoudheid zijn dat gaat meestal ook vanzelf over als je valkje gezond is.
Maar zolang hij goed eet en drinkt en alleen wat meer slaapt maar verder gezond lijkt is het gewoon even afwachten.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Giovanni,

leuk dat het beter lijkt met Kuifke, het zal waarschijnlijk gewoon de rui zijn ... In ieder geval is het goed dat ie bezig is met Moka hoor :-).

Groetjes, Tara

giovanni

:-/
heb nog maar juist gedaan met zeggen dat het wrs niets is, en nu heb ik witte bollektjes (denk gepelde zaadjes) die aan elkaar hangen  (wrs door speeksel) gevonden. Dus ik denk dat ie overgeeft:-/ Dat is wrs al van eergisteren, ik dacht dat het gewone zaadjes waren, er lagen er op tafel (waar de kooi op staat) dus ik veegde het gewoon weg, zonder erbij na te denken:-/
En zijn veertjes hangen precies aan elkaar door speeksel, dit alleen aan de kuif en achterkant van zen hoofdje

Anders vliegt hij nog goed, veren steken niet uit, maar het slapen blijft.

wrm wéér mijn valkjes...

grtjs

Tara

Hoi Gio,

vorig jaar had ik ook jonge valkjes die moesten overgeven, door de hitte van vorig jaar. Er zijn ook veel valkjes overleden toen helaas. Als het warm is in je veranda, best dan zorgen voor verluchting....

Ik hoop dat het weer goed komt met 'm ...

Groetjes, Tara

giovanni

... ik ook :-/

heb juist een deur opengezet, het was wel zeer warm daar

grtn

Annouschka

Hoi,

als het niet betert, zou ik toch naar de DA gaan hoor, en een goeie deze keer he. ;)

Groetjes
Annouschka

giovanni

het is al ietsje beter (hou men hart vast als ik het zeg), hij floot dezemiddag weer ff en zat weer in nestkast met Moka. Hij heeft er al een paar keer tegelijk met Moka ingezeten, maar heeft nog niets verder gedaan (wipwappen dan).
Het overgeven is nu gestopt. Ik heb nu juist gedaan met de boel weer op te kuisen, het lag namelijk al in het rond, het was nodig. Heb ook nog de kooi zelf gepoetst + Kuifke en Moka met de plantenspuit natgemaakt, aangezien kuifke een beetje vuil was van het overgeven.

Hij toonde daarnet weer wat meer interesse in Moka, maar slaapt nu weer

grtjs

Annouschka

Hoi,

heb je al aan de zaadjes die hij overgegeven heeft geruikt?  Als ze stinken, kan het kropontsteking zijn en dat is zeer ernstig he, dat weet je denk ik wel.  Ik weet niet of het besmettelijk is maar hou hem toch maar goed in de gaten en geef wat druivesuiker en als je dat niet hebt, Dextro naturel.

Groetjes
Annouschka

giovanni

Heb er nog niet aan geruikt, heb er eigenlijk gewoon nog niet aan gedacht :-/ Als hij nog es overgeeft (hopelijk niet) zal ik zeker es ruiken. En druivensuiker ga ik morgen in het water doen.

Thx voor je hulp, Annouschka:)

grtjs

giovanni

heb vanochtend weer gezien dat kuifke weer had overgegeven  :-/, heb eraan geroken, maar het stinkt niet, glkg. Voor de rest slaapt ie nog altijd veel, maar hij fluit ietsje meer, maar das dan ook alles :-/

grtjs

Tara

Hoi Giovanni ...

Als je wil kom ik die valk wel halen en doe ik 'm naar de DA hoor! Ik wil het gerust betalen ofzo, heb ik over voor je valkje, want ik denk dat als je 'r niks aan doet, dat het slecht kan aflopen voor Kuifke, een valk die zoveel overgeeft is helemaal niet lekker.

Groetjes, Tara

giovanni

Tara, dat hoeft echt niet hoor! En er voor betalen zeker niet, het is mijn verantwoordelijkheid! Ik zal nu ook eens proberen een mail te zenden naar die Luc, hopelijk krijg ik snel antwoord. En anders bel ik morgen zeker ff naar de DA.

toch erg bedankt hoor tara!:)

grtjs

giovanni

hellow

ik heb dus gisteren gebeld naar de DA, maar ik mocht de valkjes (ging ze alle2 meedoen, voor controle) niet meedoen, vanwege de potentiële stress. Ze heeft me een zakje poeder meegegeven (Ornicure) om in het water te doen van de valkjes. Hopelijk werkt het snel. Maar ik denk van wel omdat ie er vandaag er al iets beter uit zag:)

grtjs

Tara

Hoi Gio,

die ornicure is dus die Doxycycline. Zo'n zakjes heb ik ook, het beste is een half zakje in 1 liter water doen i.p.v. een heel zakje in 2 liter.

Groetjes, Tara