7 mei 2025, 13:31:25

welk formaat kooi?

Gestart door breezer, 8 december 2003, 14:38:08

« vorige - volgende »

breezer

Ik heb al twee valkparkieten en misschien wil ik er nog een derde bij maar aan welke maten moet de kooi dan voldoen zodat ze nog genoeg ruimte hebben?

Ik heb een papegaaienkooi.

Groetjes Ramona

Nes

Hallo Ramona,

is het soms een jokkooi? Daar kunnen gemakkelijk drie valkjes in namelijk. Ik heb er ook 1 met drie valkjes erin.

Groetjes Nes.

Lique

Hoi Ramona,

Neem eens een kijkje op de verkoop pagina.
Nu staat er ook een advertentie van Trudie, wat een zeer geschikte voliere is, waar nog wel meer valkjes in gehuisvest kunnen worden.

groetjes Lique

breezer

8 december 2003, 19:29:44 #3 Last Edit: 8 december 2003, 19:30:14 by breezer
hoi Nes
wat is een jokkooi?

Groetjes Ramona

molenaar

Hoi Ramona,
Hoe groot je je kooi moet houden, ligt aan de vrijheid die je jouw valkjes geeft, mogen ze los rond vliegen?
Misschien kun je denken aan een kamervoliere, want die is vaak net wat groter dan een papagaaienkooi.
groetjes Banter

Kolkkie

Hoi Ramona,

Die voliere die Trudie in de aanbieding heeft is een heel goed onderkomen voor je valkjes.
Ik heb vroeger ook een jok-kooi gehad, maar er kunnen net 3 valkjes in.
Als je nog eens wilt uitbreiden, zal je een groter onderkomen moeten halen.

De voliere die Trudie heeft heb ik ook en hij bevalt prima. Ze zitten er nu met zijn 4-tjes in en hebben nog lekker de ruimte over.
Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken zodra je nog een valkjes (of meer natuurlijk :D) erbij haald. Die kan er dan nog in.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

breezer

Even mijn kooi opgemeten hij is 77cm hoog en 42 cm breed daar passen toch wel drie valkjes in?

Lique

Speedy

Ja lieve valkparkiet liefhebbers, de voliere die ik te koop heb, biedt zeker plaats voor 7 valkparkieten en 3 kwartels...die hebben daar tenslotte in gewoond. ;D
En het was echt niet krap hoor.

Groetjes,
    Trudie

Paul

Hoi Ramona,

Je kooi is 42 cm breed maar hou lang is hij dan?
In de hoogte is het mnder belangrijk dan is 60 cm al meer dan genoeg want valkjes zitten toch meestal bij mij bovenin de kooi.
Een jogkooi heb je in vele maten, Mariska had dus een kleine maar je hebt ook hele grote waar makkelijk 10 valken in kunnen.
Je ziet op die foto van Lique ook dat 3 er prima de ruimte in hebben.
Maar als je kooi 42 cm breed is moet ie zeker 70 cm lang zijn voor 3 valkjes lijkt me dan zou het wel gaan maar het heeft er ook mee te maken hoe vaak ze eruit zijn.

Groetjes, Paul

breezer

Hoi paul

zoals al eerder in de berichtjes te lezen is is mijn kooi in de hoogte 77 cm
Dus dan kunnen er wel 3 valkjes in?
Ze mogen regelmatig los dus beweging genoeg

Groetjes Ramona

Nes

Hoi Ramona,

nee, de kooi moet minstens 70 cm breed zijn en 60 hoog.
Anders moet je eens op marktplaats kijken of je daar iets kunt vinden. Daar heb ik mijn jock-kooi ook vandaan  :)
Kon trouwens gister de foto niet plaatsen omdat er iets mis was met de computer. Ik heb dezelde als die Lique geplaatst heeft, maar dan in het wit. Heb er maar 50 € voor betaald.
Echt een koopje!  :)

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Ramona,

Ik had de hoogte gelezen en de breedte maar ik begrijp er nu uit dat je dan een ronde kooi hebt?
Dan zou ik ook zeggen te klein voor drie wat dat betreft.
Ze zitten vaak op dezelfde hoogte en hebben dan echt te weinig ruimte.
Ik ben zelf zonder meer niet gek op ronde kooien waarom weet ik niet maar ik heb er geen fijn gevoel bij.
Zoals Nes zegt is 70 breed voor een gewone kooi wel een mooie maat dan.
Voor even kan het natuurlijk altijd wel en dan kan je ook precies zien hou het gaat met de ruimte.

Groetjes, Paul

breezer

9 december 2003, 23:50:26 #13 Last Edit: 9 december 2003, 23:58:56 by breezer
Hoi Paul,

De kooi is niet rond maar vierkant, nl. 42 bij 42 cm en 77 cm hoog.

Nu kan ik aan een kooi komen met de volgende maten:64cm breed, 45 cm hoog en 32 cm diep, dan zijn ze in mijn eigen kooi ook beter af denk ik.

Groetjes,
Ramona

Paul

10 december 2003, 03:37:54 #14 Last Edit: 10 december 2003, 03:42:19 by Paul
Hoi Ramona,

In zo'n kooi zou ik mijn grasparkiet nog niet zetten  :D
Ik denk dat inderdaad de hoogte van die kooi die je kan krijgen niet goed is.
Ik heb hier een kooi van 65x32 en 60 cm hoog en daar kunnen er wel makkelijk 2 in en als ze er vaak uitmogen ook misschien wel drie.
Ze kunnen natuurlijk in zo'n kooi amper de vleugels strekken .
Die 45 cm hoog lijkt me meer iets voor een kooi voor een hamster kwa hoogte.
Heb je geen plaats voor een kamervolliere die zijn niet echt supergroot maar iets van 60x60 en 160 hoog dus die kan je zo in een hoek van de kamer neerzetten.

Groetjes, Paul