5 mei 2025, 21:24:48

Smokie

Gestart door Britt, 11 april 2004, 14:53:28

« vorige - volgende »

Britt

hallow,

nou dat was het juist smokie eet heel veel gewoon voer maar ook heel veel trosgierst  drinken doet ie niet zo heel veel maar het schijnt dat dat normaal is....
wat wel grappig is is dat hij zelf wel kan drinken... hij doet het alleen als het echt moet verwend beessie hij vind het leuker als hij uit je mond mag drinken of van je vinger hahahahhaha

groetjes britt

Britt

Ik ben HELEMAAL GELUKKIG!
smokie heeft vandaag bewezen dat hij me echt lief vindt.
ik was stukjes komkommer aan het eten en smokie ging me eerst op me wang zoenen en ging langzaam naar me mond omdaar komkommer weg te pikken.
het was heel leuk we hebben ze samen gedeeld.
ik iets meer dan omdat hij niet zoveel mag hebben.
hij vond het erg lekker.
ik was grootste gedeelte van de dag vrij dus heeft hij de hele dag bij me gezeten..
ik was as the world turns aan het kijken en smokie zat op me knie te slapen.
het leuke is ook dat telkens als ik thuis kom of wakker ben en naar beneden gaat.
groet smokie me altijd en niet met hallo maar met gegil maar dat is toch een teken dat hij me herkent.
en hij groet ook alleen mij en me ouders niet.
ik had gister dus voerbakje en waterbakje gekocht maar die zijn ook niet echt goed dus me vader moet het ijzer waar de bakjes in steunen even ombuigen zodat het beter blijft zitten.
ik zag ook in de dierenwinkel een een stokje met allemaal knopen touw erin en dat heb ik ook maar gekocht en een trapje eerdaags krijg ik van me schoonouders een soort standaartje wat op de kooi kan zodat hij daar lekker na een rondje vliegen op kan zitten.....

groetjes Britt En Smokie  

Coco en Chantal

15 april 2004, 00:11:38 #17 Last Edit: 15 april 2004, 00:12:08 by Coco__en_Chantal
hallo

Wat een leuke foto zeg en een heel schattig valkje.
Je had het over voerbakjes die je niet goed vond, ik heb voerbakjes en ik moet zeggen vind ze ideaal.
Zal een foto erbij voegen dan kan je zien welke ik bedoel, het is van de oude kooi van coco, maar nu zitten de 2 grasjes erin..

veel plezier met je valkje.

groetjes chantal doeii

Groetjes Chantal en de valkjes

Tara

Ik kan het niet helpen, maar ik ben helemaal weg van je valkje :o :P :-[. Hahah, echt een schatje hoor!!!

Groetjes, Tara

Britt

hallow.

hoe laat ik smokie aan een bad wennen?
als ik met een plantenspuit hem nat maak vliegt hij weg dus dat vindt hij niet lekker denk ik..
hier voor de mensen die het willen zien vooral trudie  ;D een paar foto's van smokie achter elkaar.

hier zit smokie aan me ketting te knagen.

Britt

bij deze foto zie je het beter dat hij aan me ketting knaagt

Britt

en nog een foto

Britt

Britt

Britt

Tara

Hoi hoi,

mooi valkje op de foto's hoor :). Smokie is een pracht ;).

In ieder geval, je kan een valkje niet dwingen te wennen, vaak hebben ze liever de plantenspuit (op nevelstand), soms hebben ze liever een douche, of soms gewoon onder de waterkraan. Ik stopte mijn valkjes vaak in een badje, maar nou doe ik gwn de plantenspuit, en dat vinden ze eigelijk allemaal heerlijk :).

Groetjes, Tara

Speedy

Hoi Britt,

Geweldige mooie foto's, heel leuk.
En dat ie moet wennen aan een bad, komt wel met de tijd.
Je kan gewoon een bad ophangen 'smorgens en na een poosje weer weghalen, dit elke ochtend herhalen, eens zal ie wel een poging doen.
Nat spuiten met een planten spuit op nevel, kan ook, maar als ie het nu niet leuk vind, wacht daar nog maar ff mee.
Misschien dat ie een keertje in de keuken, onder de zachte waterstraal wil, dan loopt ie in de gootsteen.
Doet er hier ook 1.
In ieder geval, niet dwingen, want dan zal ie het nooit leuk gaan vinden.

Groetjes,
   Trudie

Britt

hallow allemaal,

hier ben ik weer eens,
heb lang nix gezegt omdat ik het heel druk had met school.
werkstukken en projecten.....
het gaat heel goed met smokie....
het is zown beetje geworden:"Waar britt is, is smokie"
ik hoef maar even naar de wc te gaan als hij los is en hij gaat al lawaai maken....en als ik dan terug fluit vanui de wc. vind hij het goed.
hij vindt de hond erg interesant... maar ja onze hond(genaamd misty) vindt het maar nix.
als smokie in de buurt komt gaat de hond dood stil zitten en denk dan "als ik niet beweeg ziet die rare vogel me ook niet"
is erg leuk om te zien.
smokie kan al heel goed zelf zaadjes pellen en eten en drinken.
vliegen kan hij ook perfect...
en hij is ook heel goed in bochten maken en landen op je hoofd...
bij deze wou ik Trudie nog even bedanken voor deze schat van een dier... smokie heeft het heel erg naar ze zin.en als er niemand is in de kamer begint hij een gesprek met rico(de papegaai) alleen praat rico wat harder...
NOU>>> die smokie kan hard gillen... echt GEWELDIG dan komt ik sochtends naar beneden en dan vergeet ik goeiemorgen beesjes te zeggen en dan gaat hij toch gillen... nou 3x raden van wie hij dat al heeft geleerd.....
inderdaad van rico....rico heeft hem ook al snel geleerd hoe je moet vragen om aandacht terwijl er bijna de hele dag door tegen ze gepraat word..
wat ik nog even wou vragen aan mensen...
na hoeveel weken,maanden, jaren,, krijgt een witkopmasker zijn witte kop?
en een vraag aan trudie krijgt deze dat wel???
meschien lijkt hij op de moeder en houd hij een grijs hoofd??
niet dat het veel uit maakt het blijft me schatje... maar daar was ik even nieuwsgierig naar.... nou jah ik hoor het wel...

groetjes britt & smokie

Tara

Hoi Britt,

een witmaskermannetje krijgt snel een witte kop vind ik, mijn Pucky, kreeg na 6 maanden al een mooie kop, nu is hij bijna een jaar, en heeft hij zowat een volledige witte kop :-).

Vrouwtjes behouden de grijze kleur, maar makkelijke witmaskers niet :-), die krijgen een wit kopje dus :-).

Groetjes, Tara

Speedy

Hoi Britt,

Een witkopmasker man krijgt na ongeveer 5 maanden, kan ook iets langer duren al een behoorlijk witte kop.
Lees maar in mijn verhalen eens hoe dat bij zijn vader ging.
Als het een pop blijkt te zijn, zal ze haar grijze koppie behouden.
Heel leuk hoe het nu gaat met Smokie.
Zijn moeder is geen witkopmasker hoor, maar een wildkleur.

Groetjes,
   Trudie