7 mei 2025, 00:31:33

Smokie

Gestart door Britt, 11 april 2004, 14:53:28

« vorige - volgende »

Britt

TEXT
hallow,

vraagje (alweer)
smokie beweegt de hele tijd ze hoofd heen en weer (ja knikkend) ik weet dat dit normaal is maar kan iemand mij vertellen waarom ze dit doen?
omdat ze hoger willen zitten? of omdat hij wil vliegen?

groetjes britt en smokie

Lique

Hoi Britt,

Dit is echt eten vragen, hij zal honger hebben.
Hij denkt dat hij op die manier eten van je krijgt.
Dit doen ze ook naar de ouders toe, en de ouders gaan de jongen op dat moment voeren.
Eet hij al helemaal zelfstandig?

Britt

hallow,

ben ik alweer nou dit is gewoon een test berichtje maar boven dit bericht staat me vraag ben ff aan het testen hoe je je tekst een beetje leuk ken maken enzo dus,,,, maar het lukt niet of deze keer wel haha.

Tara

Hoi Britt,

Lique had al antwoord gegeven op jouw vraag :-).

In ieder geval wil ik er gewoon nog aan toevoegen wat een schatje dat Smokie is + jouw grijsje ;D. Prachtvogeltjes ;)

Groetjes, Tara

Britt

hoi tara,
grijsje?
bedoel je die papegaai? zo leuk is die niet hoor,
sinds smokie is hij erg jaloers.
dat komt omdat smokie los kan en hij niet,
hij is wel tam maar bijt alles behalve me ouders en hij komt dan ook echt naar je toen lopen om te bijten in je teen ofzo,
bijt de hond ook en de kat......
wel zielig dat hij jaloers is maar hij krijgt net zoveel aandacht als smokie en net zoveel lekkers dus eigenlijk maggie niet zeuren..

Tara

Hoi Britt,

ja, ik bedoelde idd je Grijze Roodstaartpapegaai. Wat jammer dat ie zo jaloers is zeg, de mijne moet nog ff wat wennen, maar bijten doet die niet echt. Maar het is denk ik wel normaal dat ie jaloers is hoor, hij kreeg eerst de aandacht, en die moet ie nu delen he ;-).

Trouwens, weer mooie foto hahaha

Groetjes, Tara

Britt

soms denk ik wel eens om er nog een te nemen.... maar dat mag niet van me ouders (ik woon nog thuis) als ik er ooit 1 bij koop word dat een lutino of een chinnamon gepareld die zijn heel mooi..... maar me ouders kan ik nooit overhalen dus dat duurt nog wel even....  :-[

Speedy

Hoi Britt,

Leuke foto's, maar je bent door je enthousiasme helemaal de vraag van Lique vergeten te beantwoorden. :D ;D
Eet Smokie al helemaal zelf? eet ie goed en voldoende?
Hij ziet er goed uit, lief he dat ie nu bij je blijft zitten...

Groetjes,
  Trudie

Vogellovertje

Hai Britt

Wat een lieverd is smokie ahahah!
Ik en spookie vooral zitten te genieten!
Spooky is het brioertje van jou smokie..
Spookie zit hier samen met nog 3 anderen!
En die zijn allen even zorgzaam...
Als je meer over spooky wil lezen moet je bij dagboeken kijken an zie je spookys dagboek!
Ik volg het hier samen met spooky!
Die heel blij is om te zien dat zijn broer het ook goed heeft en ik ook trouwens..hahaha
Vele jaren nog met je valkje

Loraine en spooky en natuurlijk guustje egbert en chico

Britt

hallow,,

toen ik bij trudie  smokie ging op halen hoorde ik een valk "fiet fieuw"fluiten van het begin aan heb ik dat tegen smoke gevloten..
en dat tot de dag van vandaag (bijna 2 weken).
smokie doet al erg zijn best om "fiet fieuw"te fluiten...en je hoort het ook wel.... alleen nog niet zo zuiver...
de geluidjes van de papegaai kan hij wel al best goed.......en dat is wel leuk.... smokie zit steeds vaker langer bij .... dat is wel erg leuk....
met in bad gaan wil niet echt lukken...de kraan vindt hij niet ;leuk... de planten spuit (op nevel) vind hij niet leuk..
en ik hang het badje telkens in zijn kooi
en daar drinkt hij ook uit maar gaat er niet in....
moet een vogel zich niet een keer wassen??? want smokie doet niks...

groetjes britt en smokie
hieronder een foto van mijn zus met smokie de gechiedenis is dat mijn zus smokie in het begin heel eng vond maar hier een hele dappere foto van haar want dit gebeurt ook niet vaak want ze woont in belgie...... en ze moest hier heel erg lachen helemaal huilen van het lachen... en smokie die schat begreep er niets van.alleen hoe ze aan die hele gele hoektand komt weten we nog niet flit van het fototoestel meschien hahahahha..hahahha

Speedy

:D :D :D :D :D Smokie kijkt er zo bij van "lach je mij nu uit?"

Grappig

Britt

[glow=paars]

hallo,

nou ik heb smokie zijn eerste echt orginele karakter trekje ondekt...
heel leuk.
ik was vandaag naar school geweest tot 14:15.
ik was om 14:45 pas thuis en kon smokie er maar heel even uitlaten want ik moet naar het dorp eten kopen en zaagsel voor spike (mijn hamster).
en moest daarna snel eten want ik moest om 18:00 weer werken.
en daar baalde ik hal van want ik wou lekker met smokie gaat zitten en kletsen.
maar helaas dat kon niet...
dus ik kwam om 22:15 thuis.
eet wat, drink wat .....en denk "goh ik laat smokie nog even vliegen".
ik doe zijn kooi open... en smokie keek echt zo naar me van "wat  doe jij???"
dus ik praate van "smokie kom maar lieverd, kom dan"
ik half uur leuk geluidjes maken...
maar nee hoor die smokie kwam er niet uit ...
nou enige tijd ging die toch maar op me hand zitten...
dus ik haal me hand eruit...
en wat denk je.....Ja hoor hij beet me... niet 1x nee wel 30x..
en volhouden he?!?
ik dacht bij mezelf "is dit mijn lieve smokie"
en ja hoor het is het staat vast smokie vindt het volgende:
"als het donker is wil ik NIET uit me kooi"
en ja hoor ik deed hem terug in zijn kooi en kon hem gewoon op zijn koppie aaien.
en dan haalde ik hem er weer uit en ging hij weer bijten als een gek...
ik vindt het leuk..
ovderdag wil hij er dus uit en savonds niet... en dan moet je het ook echt niet proberen....
hier weer een foto waar me vriend een beetje boos kijkt..

groetjes britt en smokie[/glow]

Speedy

Wow, ja ja dit is bij sommige wel bekend.
Hier willen ook niet alle valkjes 's avonds nog gestoord worden, heel gek.
Het lijkt wel of ze dan zitten te rusten of zo, slaap uurtje.
 :D
Misschien wel leuk om te weten hoe de anderen het ervaren met hun valkparkietje(s)
Maak er een poll van ;D

Groetjes,
   Trudie

Britt

hoi hoi,

ja is goed wat is een poll en hoe doe je dat?  :-/

Paul

Hoi Britt,

Klik rechts bovenaan op nieuwe poll en dan kan je alles instellen dat spreekt voor zichzelf.
Je kan dan een stemming maken waar naargelang wat je aanvinkt de uitslagen meteen of later zichtbaar zijn.
Probeer het maar eens.

Groetjes, Paul