1 mei 2025, 20:01:31

Topé en Kira willen niet eten

Gestart door Khiru, 11 april 2004, 16:43:46

« vorige - volgende »

Khiru

Topé heeft uit de nieuwe voederbak gegeten, ik was hem aan het lokken met het oude voederbakje en opeens kwam hij bij me op de schouder zitten eten.  Ik heb hem dan meegenomen naar de nieuwe voederbak en hij maar nieuwsgierig rondkijken en heb hem dan bij de voederbak neergezet waar hij dan gelijk begon te eten.  Nu zal Kira wel volgen die ook wel op mijn schouder wou gaan zitten maar dan toch niet durfde.

Grts Bart

Tara

Hoi Bart,

ja, wat een vorig voerbakje al niet kan helpen he ... In ieder geval, dat bakje kende hij. Goed dat Topé al heeft gegeten, hij heeft waarschijnlijk best veel gegeten zeker? Ik ben blij dat ie heeft gegeten, nu zal Kira ook wel eten hopelijk, maar als Topé eet, zal Kira vast automatisch eten.

Groetjes, Tara

VaLKPaRKieTJe

Hey Bart,

Dat is al een hele vooruitgang om te horen.
Nu eten ze al uit de nieuwe voerbak, nu het water reservoir nog.

Groetjes, Mariette

Khiru

Kira deed moeite om te gaan eten maar ze geraakte er niet goe bij, ik heb nu  een laddertje naar de voederbak geplaatst zodat ze er zeker goed naartoe kunnen gaan :D
Nu hopen dat ze uit haar eigen gaat eten.

Het is nu beter weer en ze vliegen nu alle 2 vrolijk rond en laten ook genoeg van hun horen.

Grts Bart

giovanni

das een hele vooruitgang daar, hè!:)
Was dit de eerste keer dat hij op je schouder kwam zitten?

grtjs

Khiru

Ja hij heeft altyd bang gehad van men hand en nu kwam ie opeens ff op mijn arm zitten en was helmaal niet bang :D
Kira is nog niet gaan eten :(
Maaar Topé weet nu wel het eten zijn :D

Grts Bart

giovanni

Heeft ze ondertss het eten al gevonden??

grtjs

Khiru

neen we hebben het oude voederbakje opnieuw tijdelijk in de voliere gehangen en we gaan enkele kleine aanpassingen doen aan de nieuwe voederbak.  Er is een afdakje aan hetgeen wel moeilijk is om op de voorziene zitstok te kunnen landen, dus er moet een stukje afdak af.

Grts Bart

Tara

Hoi Bart,

goed dat je het dan wat gaat veranderen. Hoe staat het met drinken, doen ze dat wel? Want drinken is voor hun wel iets belangrijker en noodzakelijker dan eten ...

Groetjes, Tara

Inger m

13 april 2004, 23:24:31 #24 Last Edit: 13 april 2004, 23:29:58 by Cinnamon_valk
Hoi Tara en Bart,
Parkieten schijnen vrij lang zonder water te kunnen (in het wild). Echter niet zonder voedsel ivm het hoge energie verbruik. Parkieten drinken verhoudingsgewijs ook erg weinig. De situatie in de natuurr is natuurlijk niet geheel vergelijkbaar met een voliere.
Maar als ze wel eten, zullen ze zeer ws ook wel drinken, als ze gewoon bij hun waterbakje kunnen.
Het is wat voer en waterbakjes betreft vaak wel belangrijk dat ze een goed overzicht hebben over de omgeving. Ze zijn tijdens het eten vaak erg behoedzaam en vliegen direct op als er iets aan de hand is. De voer en waterbak op een onoverzichtelijke, gesloten plaats is vaak geen ideale plaats.

Ik geef zelf de voorkeur aan een ruime open voerbak (schaal). Het voerbakje dat ik op de foto zag, lijkt mij niet zo handig.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.