11 augustus 2025, 09:02:55

Mijn nestjes 2004!

Gestart door Tara, 9 april 2004, 16:33:18

« vorige - volgende »

Nes

O Tara wat naar! Veels sterkte met het verlies  :'(
Het blijft altijd verdrietig om een huisdier te verliezen...
Gelukkig gaat het met de rest van de jonkies wel goed, toch?

Groetjes Nes.

Tara

Hoi Nes,

nouja, ik vermoed dat de rest het goed maakt ... In ieder geval, er piept en kraakt een eitje bij Piko :-). Ben superblij hoor! Met dit koppel worden alle popjes lutino, en de mannetjes wildkleur split gepareld & lutino.

Als de jongen dit koppel er zijn zal ik wel zo min mogelijk foto's tonen, want dit is namelijk een koppel wat hun laatste kans kreeg voor een nestje, en ik ben er super trots op :).

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tara,

Sterkte met het verlies van je kleintje.
Het is toch iedere keer weer vervelend om mee te maken.

Ik snap nu wat je bedoelt hoor met het niet goed plaatsen van de berichten.
Zo weet ik zeker dat ik gisteren geschreven heb dat ik jong nr3 met het kleine kroppie er ook niet zo goed vond uitzien, maar mijn bericht heb ik net niet meer kunnen ontdekken.
Afijn, het zal allemaal wel weer goed komen.

Succes met je andere jonkies.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Tara,

Wat naar dat het jong het toch niet gehaald heeft maar ik denk dat het al te ver was voor hem :-(
De andere twee zien er in elk geval perfect uit dus die zullen het wel gaan halen hoor :-)
Het is gewoon erg als de ouders een jong niet voeren en waarom ze het doen is altijd de vraag daar kom je moeilijk achter.
Ik ben benieuwd wat er voor jongen bij Pico geboren worden ik hoop voor je dat er lutino's bij zitten :-)

Groetjes, Paul

Tara

Hoi hoi,

dan denk je alles gaat lekker ... Nee hoor, wéér een jong dood :(. Dit maal bij Laiko, ik keek toen ik thuiskwam, en zag maar 2 jongen, na even zoeken vond ik het 3de helemaal plat, het enige wat niet plat was, was zijn kopje :-[. Echt erg ...

Het is hier ook stikheet, ik haat het als het zó warm is, ik hoop dat de valkjes er niet weer gaan onder lijden, zoals vorig jaar!

Bij Piko gaat alles goed, nog geen jong, maar wel 2 piepende eitjes, waarvan het eerste al tamelijk veel barstjes heeft, of het voor vanavond of morgenochtend is, weet ik helaas niet.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Vervelend dat je weer een jong verloren hebt! Hoe warm is het bij jullie dan? Tijdens de hittegolven vorig jaar was het hier ook erg heet ook in de voliere (ik heb een glazen dak), daar heb ik toen bescherming overheen gelegd. Ik heb vorig jaar ook geen dode jongen gehad door de warmte, dat is gewoon te voorkomen.

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Tara,

Wat naar zeg, weer een dood jong  :-[. Echt balen voor je. Veel sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

jammer dat er weer een jong gestorven is. Warmte zou normaal geen doodsoorzaak mogen zijn, daar kunnen ze goed tegen. alleen niet tegen de felle zon.

SDC

Tara

Hoi,

nee, ik zeg toch niet dat het door de warmte is nu? Maar vorig jaar hebben er enkele moeten overgeven, en zijn ze verzwakt ...

Ik weet niet hoe het komt hier, ik weet wel dat hij heel plat was :(.

Zielig hoor, kan ook nooit goed blijven gaan :'(.

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

je verheugt je zo op de eerste jongen bij een koppel in de hoop dat er een lutino bijzit, zijn de eerste 2 wel meteen wildkleuren zeker :D. Er moeten nog 2 jongen, dus ik hoop dat daar toch tenminste 1 lutino van komt hoor :-). De jongen zien er super uit, hebben al een kropje zelfs, ben supertrots op dit koppel, echt waar!

Groetjes, Tara

Tara

Ik pik dit verdorie niet lang meer hoor!!!! Elmo blijft nu met 1 jong over!!!!!!!! Het kleinste van de 2 lag dood in het blok!!! Ik begrijp er gewoon niks meer van!!!!!! Tot nu toe gaat het nog goed met de grootste!!! Hij heeft al zowat over pennen, en ik hoop dat het goed blijft gaan!!!! De krop zat wel vol van die kleinste, en hij lijkt nog niet lang dood ... Als ik geen toetsen moest inhalen van die afwezigheid had ik 'm misschien nog kunnen redden :'(. Ik begrijp het gewoon niet meer hoor!! Ze zag er ook zo gezond uit!!!!!!!! Dit valt echt niet meer mee!!! Ze komt verdorie van 6 !!!!!!!!!

Bij Tako en Piko gaat het goed, de 2 jongen hebben volle krop enzo, dus dat lukt wel.

Groetjes, Tara

Suzanne

Jeetje Tara, wat raar zeg. Is dit het eerste nestje van dit koppel?  Ik vind het ontzettend jammer voor je, en weet pcies hoe je je voelt.

Groetjes en sterkte

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Suzanne,

ja, het is idd het eerste nest, of beter was, ik hou het niet meer uit, heb het oudste jong maar uitgehaald, ze lieten het even goed in de steek, het zou ook sterven denk ik, ben ik eigelijk zeker ...

Hij 's van de nacht van 28 op 29 april, zo'n 3 weken dus, voor zover ik weet, kan dit lukken, ik hoop dat het lukt, ik weet dat ik niks verkeerd doe met handopfok, dus ik hoop dat er niks aan de hand is met het valkje.

Ik hou jullie op de hoogte.

Verder kan ik niet geloven dat er iets verkeerds zou zijn met mijn jongen, de andere 2 nestjes met jongen maken het prima :-/.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Wat erg nog maar 1 over van de 6  :'(
Ik snap er ook niks van misschien dat je het met de hand inderdaad wel kan redden want het lijkt wel of de ouders iets verkeerd doen.
Hopenlijk komen uit de volgende eitjes lutino's dat zou wel heel leuk zijn.
Heel veel sterkte met je jongen ik hoop dat er verder niks meer fout gaat.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi allemaal,

ik heb de kleine nu nóg geen voeding gegeven, ik zal nou nog wat moeten wachten lijkt me, want de krop is nog niet leeg, kan het dat dit toch tamelijk lang duurt bij een kleintje van 3 weken? Of komt het door de nacht :-). Bij Plukkie kon ik 'm 's avonds eten geven, en 's morgens, en deze heeft nog een krop van gisteren op de vroege avond, vind het wel vreemd.

Verder maakt ie het goed lijkt me, ik hoop dat het mag lukken, heb al advies van Tineke in ieder geval, en ik doe er alles voor. Zijn naam wordt waarschijnlijk Chearlie.

Groetjes, Tara