7 augustus 2025, 12:33:51

Mijn nestjes 2004!

Gestart door Tara, 9 april 2004, 16:33:18

« vorige - volgende »

Tara

ER IS EEN LUTINO BABY GEBOREN BIJ PIKO EN TAKO. JE WEET ECHT NIET HOEVEEL DIT VOOR ME BETEKENT!!!!!!!!!!!!!

YEEEEEEEEEES ik ben superblij, en dat precies nog op een woensdag!!! Plukkie was ook op een woensdag geboren :-).

Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!! Piko's nestje gaat het beste tot nu toe, want Elmo heeft geen jongen meer, behalve die die ik grootbreng, en Laiko heeft maar 1 jong meer :-/

daan

Hoi Tara,

Gefelicteerd met je lutino jonkie.
Geweldig hoor en lekker dat het zo goed gaat.
Ja op de ene na dan die je met de hand moet groot brengen, hopen dat het goed geet meissie.

Groetjes Daan

Paul

Hoi Tara,

Wat fijn dat er nu toch een lutino geboren is :-)
Dat ie maar heel groot en sterk mag worden.
Ik hoop dat het verder wat beter gaat en dat er verder geen jongen meer zullen doodgaan.
Veel succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Tara,

Gefeliciteerd met je jonkie.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Tara,

Leuk voor je dat een lutino is geboren! Gefeliciteerd. En succes met de handopfok van Chearlie.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Sander

Hello

Proficiat met je lutino! Veel succes ermee en natuurlijk ook hopen dat alles goed gaat met de andere jongen!

groetjes
sander

giovanni

proficiat met je lutino!!
eindelijk eentje:) je zal wel blij zijn ;)
hopelijk gaat het nu verder weer goed:)

grtjs

Tara

Hoi allemaal,

met de overige jongen gaat het goed hoor, al zeg ik het zelf.

Het overige jong bij Laiko en Moko wordt wel goed verzorgd :-). Het vierde eitje bij Piko en Tako piept, hopelijk ook een lutino :-). De lutino's zou ik houden, dan heb ik meer popjes voor de overige mannetjes. De drie algeborenen bij Piko en Tako zien er goed uit, ben trots op dat koppel :-).

Ik denk dat Elmo en Tysia en Samoerai weer gaan paren :-/. Ik weet niet echt wat ik moet doen als zij weer leggen, een kennis van ons, die ook vogels kweekte, zegt dat ik best de eitjes apart leg tot ze zijn uitgelegd, en ondertussen vervang door nepeitjes, en als ze dus is uitgelegd, die eitjes samen terugleggen, zodat ze ongeveer samen uitkomen, en even groot zijn, mja, dan laten ze de grootste niet steeds voor lijkt me, ik zou dat wel kunnen proberen, ik moet nu wel nog nepeitjes vinden, misschien een onbevrucht van Malaia?

Aan Malaia aangekomen ... Zoals je weet zijn er drie op de vier eitjes bevrucht, ze zien er goed uit, het eerste is van 4 mei, ik verwacht ze dus ieder moment, er zitten wel nog geen barstjes en zo, da's wel jammer, maar misschien morgen :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen voor ik te laat ben. Vandaag toen ik Chearlie eten gaf, hoorde ik parend geluid, en ja hoor, het waren Tysia en Elmo ... Wat moet ik doen als Elmo weer begint te leggen? Moet ik haar nog een kans geven of niet ...

Groetjes, Tara

Tara

Toen ik net nog een kruisje gaf en een kusje aan Chearlie, hoorde ik piepjes, mama Piko gaf een jong eten. Ik heb nog een kruisje bij Chearlie gehangen ook, God moge hem bijstaan ...

Ik ben gaan kijken bij Piko en Tako en ja hoor, het vierde en laatste jong was er ook goed en wel, het is helaas geen lutino, maar ik ben toch superblij met 1 lutino, die er btw kerngezond uit ziet, de jongen van Piko en Tako zien er gewoon super uit.

Ik zal eens foto's maken morgen van hun, ik blijf er zo veel mogelijk af, want ik wil dat dit nest goed gaat :).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi,

laatste jong bij Laiko heeft het ook niet gehaald, heb hun blok weggehaald, en ook het overige blok die Elmo had. Nou hangen der nog 2 blokken, 1 waar Tako en Piko in zitten en 1 waar Malaia broedt. Piko heeft maar 3 jongen meer, een van de eerste is overleden, ik denk dat het bij dat koppel wel normaal was, aangezien hij er wat zwakker uitzag en groeiachterstand had, maar ok, de overige drie zien er super uit. Ik wacht af hoe het met deze jongen verder zal gaan. Als de jongen niet sterven, en groot worden, dan ga ik de blokken weghalen, en wacht ik gewoon een periode om te kweken ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Wat een problemen toch allemmaal weer met die dode jongen :-(
Hopen dat het nestje met de lutino wat je nu hebt goed gaat en wel groot word zonder problemen.
Misschien als je over een paar maandjes probeerd dat het weer ineens stukken beter gaat inderdaad dus het is niet zo gek om dan tijdelijk even rust aan je valkjes te geven.
Succes met de kleintjes.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi,

het gaat best goed met de overige drie jongen ... Ik hoop maar dat ze het halen ... Ik nam ff de lutino er uit om te kijken en zodra ze er weer inzat en het deurtje toe begon Piko gelijk haar jongen te voeren.

Ik hoop maar dat ze het halen ...

Bij Malaia en Tequila ga ik vanavond pas kijken, aangezien Tequila broedt ...

Groetjes, Tara

Tara

Hoi ...

gaat echt niet lekker joh, ik ga gwn echt stoppen tot volgend jaar of langer als alle jongen dood of volwassen zijn :-/. Nou, bij Piko gaat het lekker, maar nou lijkt het of die lutino wel niet wordt gevoerd, hij groeide nou zo lekker eerst en nou :(. Het kropje lijkt wel heel leeg en de andere 2 hebben een volle krop :(. Ik hoop maar dat z'm voert, maar wat ze nou deed :o ...  Ze heeft er een ei bij gelegd :-/. Heeft iemand een idee wat ik met dit ei moet doen??? Weghalen of laten liggen of ...? Ik weet het echt niet :-/.

Groetjes, Tara

Tara

Ze is dood ... Ze werd niet gevoed, er zal ook wel iets mis zijn geweest met haar zeker ... Dit wordt me echt allemaal iets te veel, mijn lutino .. Die betekende keiveel voor me :(. Dat doen ze allemaal trouwens :(.