11 augustus 2025, 11:13:31

Mijn nestjes 2004!

Gestart door Tara, 9 april 2004, 16:33:18

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik foto's maakte, ik heb gezien dat de eerste jongen hun oogjes open zijn.

Dit is het eerste:

Nou het tweede:

En nou het derde waar ik 't meest bezorgd om ben:

Ik zorg dat ik morgen foto's heb van de drie jongen van Laiko, die maken het gelukkig ook goed, het zal gelukkig maar bij 1 jong blijven die daar is gestorven, hopelijk blijft het bij Elmo ook bij drie, gelukkig maakt dit jong het tot nu toe goed, en zitten de ouders er weer meer bij :-).

Groetjes, Tara

giovanni

:D:D
Die eerste deed me denken aan een tante Bertha
hahahaha:D

Goed jah, :) De kropjes zitten zo te zien héél goed vol
Ze zullen er wel doorkomen hoor;) zeker van

grtjs

Inger m

Hoi Tara,
Deze jongen hebben idd nog warmte nodig van de ouders, maar zien er verder goed uit. Ik hoop dat ze het verder gaan redden, ze hebben nog wel wat warmte aan elkaar. Zorrg verder evt voor een droge ondergrond (zaagsel), ditt kan ook wat warmteverlies beperken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

ik gebruik als bedekking zaagsel, dus wees niet ongerust ;-).

Verder gaan de 3 jongen bij Elmo goed, er wordt nu op gebroed en ze hebben alledrie de perfecte temperatuur :). De eerste 2 kun je al wat zien wat het wordt, wildkleur of gepareld, maar aangezien ik geen wildkleurtjes zou krijgen, zullen ze gepareld worden, maar dat zal ik maar over enkele dagen duidelijker zien :-).

De jongen bij Laiko gaan gelukkig ook goed.

Zo, nu afwachten tot het weekend, dan verwacht ik mijn eerste jong bij Piko, ik ben zo benieuwd, dit is haar eerste nestje die ze zelf uitbroedt!!!! De vorige liet ze achter, en net of ze weet dat dit haar laatste kans was, doet ze super haar best!

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Klinkt allemaal ok! Ik gebruik ook zaagsel, maar als er jongen liggen, ligt er vaak een dikke laag mest...

Ik heb nog even een vraagje. Jij had vorige keer foto's van jonge valkparkieten die gevoerd werden. Hoe oud waren die? Worden de jongen de eerste dagen op de rug gelegd tijdens het voeren? Ik kan dit nl bij mijn vogels niet zien omdat ze niet voeren als ik kijk.

Ik weet nl dat grasparkieten hun jongen de eerste dagen op de rug goeien en vroeg me af of valken dat ook doen de eerste dagen?

gr Inger
problem.

Tara

Hoi Inger,

welke foto bedoel je, de laatste waar Samoerai een jong voerde die een dag of 4 was? Nee, da's de krop die je ziet, valkenjongen worden niet op de rug gevoerd, duidelijkere voorbeelden kun je ook zien hoor maar ik weet niet op welke pagina, ik denk 4 of 5 hier in dit topic.

Groetjes, Tara

Nes

Hey Tara,

wat grappig toch altijd he, die hele jonge valkjes  :) ze zitten altijd in dezelfde houding...
Ik hoop dat alles goed zal blijven gaan zodat ik ze op kan zien groeien  :)

Groetjes nes.

Paul

Hoi Tara,

Wat een mollige jongen heb je al ze zitten prima vol zo te zien :-)
Die gaan wel goed gelukkig en die gaan het ook wel redden lijkt me ze zijn over de meest kritische tijd heen.
En die oogjes is altijd leuk he als die open gaan echt gaaf om te zien :-)
Ik heb ook nog nooit een jong op de rug gevoerd zien worden dat doen de ouders altijd rechtop bij de jongen bij valkjes.
Ik denk dat ze de jongen op de rug leggen omdat ze dan beter kunnen voeren omdat ze nog zo klein zijn misschien?
Dus maar goed dat je dat grasjesei hebt teruggelegd want een valkje zal nooit een jong op de rug leggen om te voeren en misschien is dat juist wel nodig bij grasjes de eerste dagen.

Groetjes, Paul

Tara

CitaatHoi Tara,
Dus maar goed dat je dat grasjesei hebt teruggelegd want een valkje zal nooit een jong op de rug leggen om te voeren en misschien is dat juist wel nodig bij grasjes de eerste dagen.

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

mja, maar het is dood denk ik ... Spijtig hoor ... Trouwens, ik denk niet dat het noodzakelijk is hoor om ze op de rug te voeren, misschien een gewoonte.

Groetjes, Tara

Inger m

CitaatHoi Paul,

mja, maar het is dood denk ik ... Spijtig hoor ... Trouwens, ik denk niet dat het noodzakelijk is hoor om ze op de rug te voeren, misschien een gewoonte.

Groetjes, Tara

Hoi Tara,
Iedere vogels houden er idd hun eigen 'gewoontes' op na, maar daar zit best een reden achter. Bij grasparkieten leggen de poppen de jongen op de rug, de jongen schijnen nog niet sterk genoeg om hun kop op te heffen en grasparkieten lossen dat dan op die manier op. Valkparkieten doen dit op een andere manier, maar mss is het voor de grasparkiet wel noodzakelijk om op die manier gevoerd te worden...

gr Inger

problem.

Tara

Hoi!

Ben boos, en teleurgesteld tegelijkertijd! Kom'k thuis, voelen de jongen niet echt superwarm aan EN is het kwarteljong dood! Pfff, gelijk de valkjes enkele minuten onder de warmtelamp en in het oog gehouden, ze kregen het weer wat warmer, vooral de kleinste rilde helemaal!

Toen ik ze weer in het blok deed, heb ik de valkjes eivoer gegeven. Ze begonnen weer gelijk te eten.

Verder komen er al pluimen door 1 jong, het lijkt me een geparelde. Dit kan ófwel een jong van Tysia zijn ófwel van Samoerai, als het van Samoerai is zal het een mannetje zijn.

Ik hoop echt dat het goed mag gaan verlopen hoor zeg! Ben echt boos!

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal,

toen ik vanmorgen keek zat ik dat ze alledrie rechtop zaten, heb ze niet kunnen voelen ofzo want ik moest eigelijk snel weg of ik zou nog te laat komen, maar natuurlijk moest ik nog ff de vogeltjes verzorgen, die komen altijd voor :-).

De jongen werden door Elmo én Samoerai warmgehouden ... Ik kan alleen hopen dat deze drie het halen, ik denk wél dat de warmtelamp goed gedaan heeft gisteren. Maar voor de rest, het derde jong heeft volgens mij wel wat groeiachterstand, hij heeft nog steeds geen grijs kleurtje op zijn vleugels, misschien wordt het wel een andere mutatie dan gepareld? Lijkt me wat onlogisch maar ok... Ik kan het alleen afwachten. Vanavond maak ik zeker foto's van de jongen bij Laiko en de jongen bij Elmo, want het is al weer een tijdje geleden :-).

Groetjes, Tara

Tara

15 mei 2004, 02:26:55 #147 Last Edit: 15 mei 2004, 02:28:28 by tara_dewulf
Hoi allemaal,

zoals beloofd, de foto's van de 6 jongen :-).

Dit is een van de 2 eerste van Elmo:

Op de volgende foto zie je het andere van de 2 eerste bij Elmo :-).

Nou het derde, waar ik me steeds meer zorgen om ga maken ...

Nou de jongen van Laiko.

Dit is het eerste:

Nou het tweede:

En het derde laatste :-).

Ik maak me echt zorgen om het derde jong van Elmo he .. De 2 grootsten zo'n vol kropje, en hij .. Hij heeft ook wat groeiachterstand ... Ik hoop echt dat alles goed mag gaan, anders voer ik 'm toch ff bij!

Groetjes, Tara

Paul

15 mei 2004, 06:28:48 #148 Last Edit: 1 januari 1970, 01:00:00 by 05/15/04 om 15:15:47
Hoi Tara,

Jammer dat het nou weer minder gaat met het derde jong :-(
Ik had ook een nestje waarin de ouders alleen de eerste twee voerde en de jongste was toen bijna dood :-(
Gelukkig had ik een nest met onbevruchte eitjes en heb toen 3 jongen overgelegd en dat ging goed.
De oudsteRe: Mijn nestjes 2004!

Tara

De kleinste is net overleden ..