11 augustus 2025, 09:04:22

Mijn nestjes 2004!

Gestart door Tara, 9 april 2004, 16:33:18

« vorige - volgende »

giovanni

yoyow

en je gaat het mij nog veel horen zeggen hoor, weeral mooie foto's ::) ligt wrs aan de modellen ;)
Vraag me af welkeentje er voor mij is ::) Al aan het aftellen:P

grtjs

Tara

Hoi allemaal,

om effe wat duidelijker te zijn, op pagina 8 (laatste bericht) staan de foto's, want dankzij Giovanni kunnen jullie die nou nie meer zien :D

Maar in ieder geval, het tweede eitje van Malaia & Tequila wordt volgens mij ook bevrucht :-). Ennuh ... Het derde jong is er over enkele minuten :P

giovanni

yo

jah, sry mensen dat ik de foto's verknald heb :D
dus :

Iedereen zich naar pagina 8 reppen!!

zo goed? ::)
:P En hopelijk komt het 3de jong dus er snel aan:)
gaat vlug bij je zeg, je moet wel in je nopjes lopen de laatste dagen:D

grtjs

Tara

Hoi allemaal,

Laiko's derde jong was geboren toen ik vandaag ging kijken. Het is een schatje.

Verder vond ik 1 jong niet, het lag dood onder het andere, ik weet niet waarom het is gestorven, echt wel jammer, ik vermoed dat het het tweede jong is.

Verder zijn de eerste 2 eitjes van Malaia bevrucht.

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tara,

He, wat vervelend dat er een jong gestorven is.
Jong nummer 3 is een mooi beestje.
Succes met al je kleintjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

giovanni

yo tara

proficiat met het derde jong:)
en wat jammer zeg, van het andre jong:'(
het zou mss kunnen zijn dat het niet verwarmt werd, of juist te veel :-/ Maar het is zottenwerk gissen naar oorzaak. Hopelijk komt het niet nog es voor :-/

grtjs

Tara

Hoi ...

ik weet niet waar het aan ligt ... De krop was gevuld, het jong was bebroed ... Ik denk dat er gwn iets mis was met het jong.

Verder nog een dood helaas, eentje van bij de zes jongen, ahja, misschien waren 6 jongen toch te veel, ik heb het nog niet begraven, dat zal ik morgen dan doen ... Vind het wel jammer, maar ah, Elmo is nog geen jaar en de ene vader 2 jaar en de andere 1 jaar, dus met 5 gezonde jongen ben ik nog zeer tevreden, het was trouwens een van de kleinere ... De rest maakt het prima en vooral de 2 eerste groeien uitstekend :-).

Groetjes, Tara

giovanni

yo tara

Wat jammer zeg, nog een ??? het ging nu zo goed :-/
Nu, gelukkig gaat het goed met de anderen.
Hopelijk stopt het nu echt

grtjs (en veel beterschap)

Tara

Hoi allemaal,

toen ik net ff keek zag ik dat bij Laiko en Moko het laatste eitje (met het deukje dus) piept, die is er morgen dan denk ik, ik had wel een vermoeden dat ie vandaag zou gaan piepen, ben wel blij :-).

Bij Piko worden ze nog steeds goed bebroed, ben er wel trots op, dit is namelijk haar laatste kans voor een nestje, zou ze ervaring op hebben gedaan sinds vorig jaar? Ze verliet namelijk haar nestjes, al is het meer haar mannetje, want Piko is beslist een goed moedertje heb ik gemerkt :).

Bij Elmo, Tysia en Samoerai begin ik bang te worden :(. Ze laten nu steeds meer en meer de jongen alleen :(. Ze hebben wel warm, maar het oudste is ook maar een dag of 9 ... Er zitten nog kleintjes bij ook hoor :(. De kropjes zijn wel nog goed gevoerd en toen ik keek dacht ik o jee is er weer een jong weg, maar ik was zo geobsedeerd door die 6 dat ik gewoon het 'zesde' niet zag, dus niets aan de hand gelukkig.

Bij Malaia en Tequila ligt er nu een 4de eitje, ik zie nog niks in de laatste 2 eitjes, maar als ze onbevrucht zullen zijn maakt me dat niks uit hoor, ben zeer blij als ze al 2 kleintjes zouden hebben terwijl ik verwachtte dat alles onbevrucht zou zijn :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi ..

Pff, nooit lang, nooit lang, maar dan ook nooit kan het lang goed gaan he hier, toen ik vanmiddag keek zag ik dat 1 jong wat vreemd eruitzag, en ja, bij de nestcontrole van 's avonds zag ik dat het dood lag (eentje van Elmo)... Dus Elmo blijft nu met 4 jongen over ... Die zijn in ieder geval wel gezond lijkt me nu, ik denk dat er nu niks meer mis gaat, bij Laiko ziet het er naar uit dat het eitje strakkies uitkomt, tegen morgen zal het er zeker zijn denk ik ... Bij Tequila lijkt het derde op 4de eitje ook bevrucht te zijn, maar dat weet ik nog niet heel zeker, maar dat zie ik wel snel genoeg :-). Bij Piko verwacht ik hun eerste jong in het weekend.

Grotejes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Wat rot dat er nou weer twee zijn doodgegaan.
Hopenlijk blijft het hierbij en worden de andere mooi groot.
Het blijft altijd raden waarom ze dood gaan vaak doodat de ouders ze niet warm houden door onbekendheid.
Ik hoop dat het nestje van Malaia wel goed gaat nog dat zou jammer zijn als dat fout ging.
Succes met de rest van je nestjes.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Tara,

Wat ontzettend jammer dat die 3 jongen dood zijn gegaan. Ik hoop echt voor je dat het met de rest goed komt. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat de ouders meer het nest verlaten. Ik heb hetzelfde. Het ene jong is 10 dagen, maar het andere 5. Maar ik heb gemerkt dat het onder het oudere jong kruipt, dus ze houden elkaar warm  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

moonwitch (diana)

hoi tara

Jammer he dat er jonkies dood gaan.
Bij mij loopt het ook niet allemaal even vlekkeloos.
Ook ik heb al een aantal jongen dood gehad.
Nou meid kop op het gaat vanzelf allemaal goed komen.
En je moet maar zo denken dat het pas de eerste ronde is.
Veel sterkte met je nestjes, en hopleijk gaat de rest wel goed.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Suzanne

Ondertussen ken ik geloof ik nog niemand waarbij er geen dode jongens zijn gevonden  :-/. Ik heb er zelf ook al 4 in 2 nestjes dit jaar.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi,

pfff, het is totaal niet leuk meer, dank je voor de lieve reacties in ieder geval, maar er is WEER een dood bij Elmo, van de 6 heeft ze er nu nog maar 3 ... Bij Laiko zijn er nou opnieuw 3 jongen, het is uitgekomen, en bij Malaia gaat het zeer goed, de eerste 3 zijn al zeker bevrucht, in ieder geval, de 3 grootste jongen van Elmo leven nu nog, ik hoop echt dat ze ze niet in de steek laat, ze blijft er in ieder geval niet meer opzitten, dus ik denk dat het inderdaad is dat ze niet worden warmgehouden :(. Maar ik begrijp het niet hoor, de jongen voelden wel warm aan toen ik ze net vastnam, maar jah, zij zijn ook al iets groter ... Ik vind het erg jammer hoor :(, waarschijnlijk onervarenheid ...

Groetjes, Tara