11 augustus 2025, 17:00:16

Mijn nestjes 2004!

Gestart door Tara, 9 april 2004, 16:33:18

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Tara,

Leuke foto's weer. Blijf zo door gaan!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hoi Giovanni,

hoe bedoel je hun groeischeut? Ze groeien met de dagen. Ennuh, ik denk dat ik je nou wel verschil zal kunnen laten zien :-).

Lief he? Je ziet wel niet altijd het zesde, op de 3de foto kun je ze wel alle6 zien, dit omdat hij steeds achter de jonkies kroop :-).

Hoi Daan,

wat leuk dat je het hier ook bekijkt, het is inderdaad mooi spul hahaha, het zijn doetjes :P.

Hoi Suzanne,

bedankt voor je compliment, altijd leuk te horen ;D

Bedankt voor de reacties allemaal!! Hier zie je nog mijn lieve Malaia (foto = van gisteren) broeden, is ook zo'n schattie ;D

Verder piepen 2 eitjes bij Moko en Laiko, echt super dus ;D

Groetjes, Tara

giovanni

yo tara

Jah :D nu zie ik wel een verschil hoor;)
En weer mooie foto's   ;)

grtjs

Tara

Hoi allemaal :-).

Ik heb weer wat nieuws voor vandaag, het 4de eitje bij Piko lijkt me ook bevrucht, dus alle eitjes zijn bij haar ook bevrucht, nog zo'n 9 à 10 dagen voor haar het eerste jong, het gaat goed.

Bij Laiko is er denk ik tegen morgenochtend al 1 jonkie, die is zo druk bezig zeg, en zo goed joh! Morgen alleszins 2 jongen bij haar :-).

Bij Tequila zal ik denk ik morgen meer weten over haar eerste eitje, als ik schouw, dan denk ik wel iets te zien, maar ik weet niet of het gezichtsbedrog is of niet, daarmee dat ik wss morgen meer weet als er bevruchting ontstaat, waar ik superblij mee zou zijn :-).

Verder heb ik mijn Malaia nog 'ns een dikke knuffel gegeven die al wat zat te slapen, da's ook nog eens welverdiend :D.

Dus om ontwarring te voorkomen: 6 jongen bij Elmo, 4 bevruchte eitjes bij Laiko (waarvan morgen eerste 2 jongen), 4 bevruchte eitjes bij Piko en al 2 eitjes bij Tequila, afwachten dus!

Groetjes, Tara

Mandy

Nou het gaat ook bij jou weer goed Tara, hartstikke leuk joh! ;D
De jongen zien er heerlijk en mooi uit! :P
Succes met de rest. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

dank je voor je reactie, ze zien er idd goed uit, al zeg ik het zelf :-).

Hoi allemaal,

het eerste jonkie is er bij Moko & Laiko, hij ziet er ook super goed uit zeg! Kijk maar:

In ieder geval, nou ben ik nog zekerder dat het 4de eitje bij onze Piko & Tako ook bevrucht is, daar alles bevrucht dus, leuk!

Ik denk alleen dat het niks wordt bij Malaia & Tequila, vind het zo erg voor hun, zeker voor Malaia, maar ah, nog even afwachten, het duurde ook 6 dagen voor ik iets zag bij Elmo ...

Bij Elmo, Samoerai & Tysia gaat het ook nog steeds heel goed met de 6 jongen, ze worden goed gevoerd en goed warm gehouden, ik denk dat Samoerai de werkelijke vader is, want hij voelt zich dat ook meer dan Tysia, hij zit veel meer bij de jongen enzo, ook heeft ie meer met Elmo gepaard.

Kijk wat een lieverds:

Het gaat dus gewoon supergoed hier, waar ik superblij om ben :-).

Groetjes, Tara

Tara

Hoi allemaal :-(.

Het gaat ff niet goed bij Moko en Laiko denk ik :(. Zoals je al hoorde is het eerste jonkie er, en het tweede is ook druk bezig hoor ik, het piept en kraakt voortdurend, die is er vandaag denk ik nog, maar de overige 2 eitjes ... In het ene (die nog het langst moet) zit een deuk :-(. Ik zie ook geen beweging, ik hoop zo dat het jonkie nog leeft hoor, in ieder geval kan er geen lucht in het eitje volgens mij, dus uitdrogen zal het wel niet doen, ik hoop echt dat het mag lukken, ook bij het 3de eitje zie ik geen beweging meer, en ik denk dat dat het eitje was die ik gisteren zag piepen, ik hoop dat ik het mis heb en dat dat een nieuw eitje is hoor :-(.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Niet zo negatief! Het zijn er al bijna twee! :)
Of het jong negatieve effecten van de deuk zal ondervinden, hangt er ook vanaf hoe groot de beschadiging is. Als de schaalvliezen nog heel zijn, dan is de kans op uitdroging al kleiner. Nog even geduld! Ik zag trouwens dat mijn koppel al 4 jongen heeft!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

Twee vind ik al een mooi getal hoor, dat ei kan nog perfect uitkomen als de beschadiging not te groot is. Er mag vooral geen bloedvat kapot gaan denk ik. Niet zo negatief bij het nest van malaia, met zes dagen zie ik meestal nog niets hoor, dus alles kan nog.

SDC:D

giovanni

yo Tara

wat zijn we weer optimistisch ::)
Je hebt in totaal al bijna 8jongen! wees toch blij:) en de rest komt wel vanzelf goed hoor, ben ik zeker van ;) Vgs mij komen ze alle 4 uit:)

grtjs

Tara

Hoi allemaal,

jullie hebben gelijk ... Ik word veel te snel uh, vind het woord niet .. Maar ok, jullie begrijpen vast wat ik bedoel :D.

In ieder geval, ik zag net dat het 2de jong van Laiko geboren is, het is er denk ik toch al een anderhalf uurtje, want hij 's al tamelijk droog.

Verder dat eitje met die barstjes dat ik dacht dat ik geen beweging zag, wel, die piept nu, dus die is er morgen, en dat eitje met die deuk? Wel, ik denk beweging gezien te hebben, nou is alles weer ok dus ;D. Jippie!!!!!!

Groetjes, Tara

giovanni

yo

pessimistisch bedoel je??:P

Zie je wel dat alles ging goed komen:) zei ik je toch ;)
En prfct met je 2de jong van je 2de nestje

grtjs

suus

Hoi Tara,
Leuk om je valkjes zo te volgen, en wat zijn het een snoeppies!!!!!
Toen ik je foto's goed bekeek, zag ik een stukje gaas in het broedhokje zitten, waarom is dat?
Verder hoop ik voor je wanneer je zo wakker wordt, je toch het 3e jong ziet!!!
succes, en veel plezier met de kleintjes (en natuurlijk de ouders!!!)
groetjes suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

8 mei 2004, 07:10:57 #118 Last Edit: 8 mei 2004, 07:12:17 by Paul
Hoi Tara,

Dat gaat lekker daar zeg het gaat nog druk worden met al die jongen :-)
Ze zien er in elk geval allemaal heel goed uit en zo te zien worden ze ook goed gevoerd door de ouders.
Je hebt nu ook wel een grotere ruimte voor ze dan vorig jaar dat kan ook daarom zijn dat het nu veel beter gaat :-)
En Suus, dat gaas is bedoeld als trapje voor de valkjes dat ze makkelijk uit het broedhok kunnen komen.
Veel broedhokken hebben dat erin zitten.
Anders zouden ze misschien van grote hoogte bovenop de eitjes jumpen en nu kunnen ze er voorzichtig in klimmen :-)

Groetjes, Paul

Tara

8 mei 2004, 16:49:57 #119 Last Edit: 8 mei 2004, 16:57:27 by tara_dewulf
Hoi Suus,

Paul heeft al het antwoord gegeven :-). Thx Paul ;-). Het dient dus idd daar voor :-).

In ieder geval heb ik weer wat foto's, ik zie dat het oudste jong al wat pennen krijgt op zijn vleugels, maar dat kun je wel niet meteen zien op een foto. In ieder geval, zoals jullie wisten waren er al 2 jongen bij Laiko, en het derde eitje piept nog steeds.

Dit is het eerste van bij Laiko:

En dit is het tweede van bij Laiko:

Ze zijn allebei erg levendig.

Op de volgende foto zie je het eerste (ook grootste) jong van Elmo. Je kan wel het blauwgrijsachtig kleur op de vleugeltjes zien :-). Maar de pennen zie je er geloof ik niet, wel jammer maar ok.

Nu zie je het eerste jong en het tweede jong samen :-).

En nu het derde en het vierde jong nog samen :-).

En als laatste het vijfde en het zesde jonkie samen.

Verder heb ik nog supergoed nieuws!!!!

HET EERSTE EITJE VAN TEQUILA EN MALAIA IS BEVRUCHT!!!

Ik ben gisterenavond toen ik het zag beginnen huilen van vreugde en Malaia geknuffeld tot en met, en vandaag was het nog duidelijker te zien :-). SUPER!!!!!!! En er ligt nog een derde eitje bij ook, ben echt benieuwd hoor!! Maar dat het eerste al bevrucht is, maakt mijn geluk nie meer stuk!!!

Groetjes, Tara ;)