15 juni 2024, 23:50:40

Logeervriendje voor onze vogel

Gestart door Annelore, 19 december 2002, 01:45:45

« vorige - volgende »

Annelore

Hallo,

Ik mail jullie met volgende vraag ... een vriend van ons is op vakantie. Wij verzorgen zijn tamme valkparkiet, nu bijna 1 maand oud. Zelf hebben wij een tamme valkparkiet van 8 maanden oud (heel tam zelfs, spreekt ook heel goed, schreeuwt de laatste tijd wel veel). Wij vroegen ons af of de jongste vogel bij ons mag komen logeren voor een week en half of als we beter hem laten in het appartement van onze vriend (we gaan dagelijks even langs). Als hij bij ons zou zijn mag hij natuurlijk veel langer uit de kooi kunnen vliegen. Maar we willen niet dat we door dit te doen onze vogel in een moeilijke situatie brengen vb jaloesie, minder tam, achteraf heimwee ... Wat doen we best???????

Dank,

Annelore

Mandy

Hallo Annelore,  :)

Voor het jonge valkje waarvan het baasje op reis is, is het natuurlijk veel beter als tie bij jullie komt logeren. Ook al kom je er dagelijks langs dan zit tie verder toch maar alleen en dat is natuurlijk erg zielig. :(
Bij jullie kan tie dan inderdaad veel langer uit de kooi, krijgt tie menselijke aandacht en van een soortgenoot. Dit zal ook alleen maar positief zijn. Dit valkje is nog niet zo lang bij z'n soortgenoten vandaan en zal het alleen maar leuk vinden om weer bij een valk te zijn, zo ook jullie valkje. Ze zullen wel even in het begin aan elkaar wennen en de kat uit de boom kijken, het gaat maar zelden mis (dat ze elkaar niet mogen).
En als dit jonge valkje na 1,5 week weer weg gaat zullen ze elkaar wel even kwijt zijn die dag, maar zijn dat dan ook weer gauw vergeten.
Ik krijg ook wel eens logé's van collega's die bij mij een valk gekocht hebben en die heb ik toen in de voliére bij m'n andere valken gedaan en dit ging heel goed. Toen ze weer thuis waren moesten ze even wennen aan het weer thuis zijn en ging verder alles goed.

Dus ik zou het zeker doen, succes! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl