Hij wilt altijd bijten als ik te dicht van hem kom

Gestart door D Kim, 22 november 2002, 14:24:55

« vorige - volgende »

D Kim

Hey,
ik heb een vraagje: nl,  Wat moet ik doen als mijn valkparkiet altijd in mijn vingers wilt bijten? :'(
Er is echt geen doen aan!!! :-/
daarom dacht ik om het hier eens te vragen, je weet maar nooit!
p.s.: Mijn valkparkiet heet Kakowitje. :)

tiny

hallo  Kim,

hoe oud is je valk en is hij tam ?
Bijt hij echt door ?
hoe is hij in de kooi en als ge contact met hem zoekt?

Groetjes Tiny

Mirjam-Moniek

Misschien ligt het aan de richting waar je hand vandaan komt. Ons eerste valkje had het liefst je hand van achter en de valk die we nu hebben,wil juist van voren benaderd worden. De hoogte van je hand kan ook uitmaken. Ook kan het zijn dat je je hand nog rustiger moet bewegen of een poosje stilhouden. Of misschien ligt het aan het moment. Onze valk vindt geaaid worden heerlijk,maar dan alleen als hij daar zin in heeft op het moment. Als hij iets anders wil, bijt hij ook gewoon. Valkjes kunnen jammer genoeg alleen op die manier duidelijk maken dat ze iets niet leuk vinden. Misschien ligt het bij jouw valkparkiet aan heel iets anders,maar achter al deze dingen moesten wij komen om onze valkparkiet tam te kunnen maken. Hopelijk heb je er wat aan

Sonja

Hallo

Misschien dat je je valkje te snel benadert. Onze valk schrikt ervan als we hem te snel benaderen met onze handen en begint dan te bijten. Als we hem langzamer benaderen, is er geen enkel probleem en komt hij gewoon op mijn hand zitten.

Groetjes
Sonja

Naomi Verbaan

nou dan moet je dikke handschoenen aan trekken als ie wil bijten ern dan kun je hem tam makken doei groetjes naomi

Peter

Hoi,

Een handschoen lijkt ons zelf geen goed idee. Een valkparkiet ziet een handschoen als een soort roofdier. Waardoor er een angst ontwikkeld wordt. Ook kan de valkparkiet niet aan de persoon zelf wennen. Zoals de geur en dergelijke.

Groetjes,
Peter

Paul

hoi,
Als je je valk tam wilt maken zeker geen handschoen aan doen, daar zijn ze doodsbenauwt van en dan worden ze nooit tam :-(
Als je hun vertrouwen wint laten ze een kale hand vaak wel toe.
Een handschoen alleen in noodgevallen gebruiken .
Het kan even duren en vooral bij oudere valkjes maar je moet ze met veel geduld in elk geval zo tam kunnen krijgen dat ze op je vinger gaan zitten.
Aanhalen dat lukt niet altijd want dan moeten ze je wel heel goed vertrouwen en dat verschilt ook per vogel .

Groetjes,  Paul

vogelfriek

ik heb bijna hetzelfde probleem, bij mijn valk "tom"
als ik haar op m,n schouders heb, en ik doe m,n
hand naar tom, dan lijkt het net of ze heel aggressief
doet, dan gaat ze heel snel met haar kopje, over mijn
hand heen bijten, met kleine piepjes.  ??? ik hoop
dat er gereageerd word. groetjes Gerben

ps,,, kan ik de vragen direct hierbij neerzetten?
of alleen antwoorden. zo niet, vertel dan hoe het
dan wel moet :)

Paul

Hoi,
Als je valkje met zijn snavel op je hand pikt maar niet hard bijt wil het niet zeggen dat ie het niet fijn vind.
Die ene van mij pikt ook zachtjes in mijn hand en bied dan zijn kopje aan en dan wil ie zeggen: krabbel me nou op mijn koppie :-)
Hij zeurt bij mij dus gewoon als ie dat doet en dat geeft ie aan met zijn snavel.
Als ie natuurlijk heel hard bijt zal het iets anders betekenen.

Groetjes,  Paul

vogelfriek

bedankt voor de tips( ze bijt niet hard, maar zachtjes, gelukkig maar)