19 juli 2025, 09:59:37

wie geeft me raad?

Gestart door carco, 8 april 2004, 21:14:50

« vorige - volgende »

carco

Bedankt voor jullie reactie allemaal, ik zal de eieren dan toch nog even laten liggen, want de aders zijn ècht nog duidelijk te zien, en dat gele ei is geloof ik meer roze dan geel, maar toch heeft het een vreemde kleur.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Tara

Hoi Caroline,

het wordt afwachten dan, ik ben benieuwd of het nog goed zal zijn met de andere, zo te horen wel :-). Dan is het idd beter ze nog wat te laten liggen, ben benieuwd :).

Groetjes, Tara

carco

10 april 2004, 19:59:06 #17 Last Edit: 10 april 2004, 19:59:37 by carco
Er wordt nog druk gebroed, één oud ei wordt nu wel heel donker, dus die gaat vast bederven ,jullie vroegen naar een foto van dat gekleurde ei, het is het achterst ei links op de foto.

Tara

Hoi Carco,

ja dat ziet er wel echt geel uit zeg ... Lijkt me ook niet echt normaal. Over dat donkere eitje, het oudste, da's normaal hoor, zo volgen ze waarschijnlijk allemaal (de bevruchte). Dat is het jonkie en dat komt omdat het jonkie niet zo lang meer moet, en dan zie je dat echt heel goed dat het donker is, zelfs zonder lampje!

Groetjes, Tara

Lique

10 april 2004, 20:07:10 #19 Last Edit: 10 april 2004, 20:07:47 by Angelique
Hoi, lekker laten liggen dat ei hoor.
zo te zien, heb je 4 bevruchte eitjes, en 1 onbevruchte, dat is dus die het meest roze eruit ziet.

Als er eitjes zo donker uitgaan zien als die donkerste 2 op de foto, dan is hij niet goed meer.
maar ik zou ze echt lekker allemaal laten liggen, want voor je het weet gooi je een goed eitje weg....

carco

Oké thanx voor de snelle rectie, maar Lique nogmaals dat gele eitje is 1 dag oud en de rest al bijna 4 weken!!

Lique

CitaatOké thanx voor de snelle rectie, maar Lique nogmaals dat gele eitje is 1 dag oud en de rest al bijna 4 weken!!
Oww oeps ;D ;D
De donkere eitjes kan je dan inderdaad weghalen.
Deze zijn dan zeker al verrot van binnen.
Wel raad ik aan, om goed te kijken, wat er in de eitjes zit...

Paul

Hoi Caroline,

Voor je ze weghaald kijk dan toch een heel goed met een fel lampje of je wat ziet bewegen van binnen.
Als de ouders eerst een week slecht hebben gebroed en na een week pas goed kunnen ze bijvoorbeeld ook op uitkomen staan.
Maar je kan er ook eerst een weghalen en die open maken en kijken wat je ziet als die bedorven is kunnen ze allemaal bedorven zijn.
Vlak voor het uitkomen zijn de eitjes hier ook heel donker en de eerste keer dacht ik dus ook dat die bedorven zouden zijn tot er een jong uitkwam.

Groetjes, Paul

carco

Hoi
Ik heb de oude eieren weg gehaald, er liggen inmiddels 3 nieuwe, en de oude leken wel steeneieren.
Ik heb wel wat opengemaakt, er kwam vloeibare eidooier uit en er zat een dood vogeltje in: waarom ze ineens gestopt zijn met broeden weet ik dan niet, want op de nieuwe eieren doen ze het weer wel.
Ik krijg niet eens de tijd om een broedblok op te hangen, of om een prikpil te laten geven, want ze broeden gewoon door.
De rest zal ik maar weer bij mijn dagboek gaan schrijven.