7 mei 2025, 05:19:53

Valkparkiet heeft al lang diarree

Gestart door huubjans, 22 februari 2004, 20:22:35

« vorige - volgende »

Irene

Hoi Huub, ik heb inmiddels gereageerd op je mailtje. Maar ik had je verhaal hier nog niet gelezen. Wat vervelend voor je, en voor Max dat het nog niet over is. Met rudie was het dan toch anders. Er is bij hem geen bloed afgenomen, alleen een vervelende ontmoeting met een wattenstaafje.
Ik hooop dat Max snel op knapt!
groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

suus

hallo Huub,
Het is op de eerste plaats zeker vervelend dat Max nog niet beter is!! Helaas hebben mijn twee valkjes ook al een ziektegeschiedenis. Daaruit weet ik ook dat wanneer een vogel antibiotica krijgt het precies hetzelfde is dan bij een mens. Dan "val" je het ziekmakende aan, maar dan creeer je tegelijkertijd ruimte voor andere ziektemakers. De weerstand is dan op sommige vlakken verminderd. Dus wie weet is hetgeen nou de diaree veroorzaakt wel een andere bacterie/oorzaak dan de eerste keer.
Ik zou als ik jou was ook nog eerst ontlasting opsturen voordat ik de hele reis zo maken (howel die van ons naar dr Feld gelukkig wat korter is dan jou reis.)
Succes en sterkte met Max
groetjes Suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Huub Janssen

Hallo allemaal,

Even beschrijven hoe het momenteel met Max is.

Ik heb Max de tweede kuur synulox-druppels gegeven. Het was een kuur van meer dan drie weken. Deze kuur heb ik via de post van Dr. Feld opgestuurd gekregen.
Zoals ik eigenlijk al verwachtte heeft deze kuur ook niet geholpen.

Omdat Max erg levendig is en volgens mij niet mager is heb ik toch besloten om een second opinion bij Dr. Ferdy Vandersanden in Lanaken te laten doen. Het voordeel was ook dat ik slechts 30 kilometer hoefde te rijden i.p.v. 200 kilometer naar Dr. Feld.

Afgelopen woensdag heb ik een afspraak gemaakt bij Dr. Ferdy Vandersanden en ik had ook het eten Van Max meegenomen.

Het eerste wat hij zei toen hij Max vogel had onderzocht dat Max er totaal niet ziek uitzag en dat het vermoedelijk door het eten kwam. Hij vroeg ook meteen wat ik Max voor eten gaf. Ik heb Max altijd  Cockatiel Select gegeven en ik ben onlangs overgestapt op NutriBird G14.
Ik zei tegen hem dat ik dit vreemd vond dat het door het eten kwam omdat hij Cockatiel Select al jaren had. Hij zei toen dat de samenstelling soms iets anders kan zien, dat hoeft niet veel te zijn dan kan een vogel last krijgt van diarree. Cockatiel Select en NutriBird G14 zijn goede complete voedingsprodukten. Zijn voorkeur ging wel uit naar NutriBird G14 omdat in Cockatiel Select kleurstoffen zitten.
Het was ook geen echte diarree zei hij, de ontlasting lag in het kooitje en zag er qua vorm goed uit maar Max plaste er veel waardoor het lijkt of hij diaree heeft

Hij heeft Max goed onderzocht en bloed onderzoeken hoefde volgens hem niet. Als Max ziek zou zijn dan was hij mager en niet zo levendig. Ik heb hem toch geadviseerd om bloed af te nemen. Een dag later kreeg ik de uitslag en alles was in orde en ik hoefde me geen zorgen over Max te maken.

Dr. Ferdy Vandersanden heeft me wel Vior gegeven.
Beschrijving Vior:
- Vior is 100% natuurlijk. Op basis van plantenextracten. Hertselt de pH in het  spijsverteringssysteem. Verbetert de algemene conditie en zorgt voor een glanzend  verenkleed.
Dosering.
- 1 koffielepel in 1 liter water doen.
- 3 maal per week.
- om de 6 weken 10 dagen toedienen.
Deze literwater kan je in de ijskast doen en dan dagelijks zijn
drinken uit verversen.
Met deze fles van ongeveer 200 ml doe ik langer als een jaar.
Dit spul zou er ook voorzorgen dat Max minder drinkt en dat hij daardoor ook minder plast.
Vior is alleen bij Dr. Ferdy Vandersanden te krijgen en is door hem ontwikkeld.

Alles bij elkaar kreeg ik een zeer positieve indruk van Dr. Ferdy Vandersanden. Als je zag hoe hij met Max omging en hoe hij bloed afnam. Hij heeft zelfs ook veel vogels en je merkte, hoever ik dat ook kan bepalen, dat hij in ieder geval op het gebied van vogels heel veel afweet.

Dus zeker een aanrader voor mensen die in het zuiden van het land wonen of in Belgiƫ.

Groetjes,

Huub Janssen

Speedy

Hoi Huub,

En? is je valkje nu aan de betere hand? poept/plast hij weer normaal?

Groetjes,
   Trudie

Paul

Hoi Huub,

Zo te horen heeft deze dierenarts ook erg veel verstand van vogels dat maak je wel op uit de dingen die ie verteld.
In elk geval wel heel fijn dat Max niet echt ziek is ondanks de dunne ontlasting.
Ik ben benieuwd od de Vior ook een beetje werkt maar de beschrijving klinkt goed.
Laat ook even weten hoe je bevidingen daarmee zijn misschien is het wel een aanrader :-)
In elk geval is het belangrijkste dat het met Max heel goed gaat dat is zeker fijn om te horen :-)

Groetjes, Paul