8 mei 2025, 22:40:50

2 mannen met dezelfde pop

Gestart door Tara, 7 april 2004, 21:26:16

« vorige - volgende »

Tara

Hoi hoi,

enkele dagen geleden zag ik dat Elmo (geparelde pop) met Tysia (geparelde witkop) paarde, heb ze dan enkele malen zien paren. Maar vandaag zag ik Tysia op Elmo, maar op Tysia zat nog eens Samoerai (cinnamon geparelde witkop).

Daarnet ging ik nog ff kijken en toen zag ik dat Samoerai met Elmo paarde ...

Het kan zijn dat Elmo eitjes moet gaan leggen, want haar staart is tamelijk gebogen... Maar nu vraag ik me af, of ze eitjes legt, en of er bevruchting zal zijn ... Wat gebeurt er dan? Zullen enkele eitjes als vader Tysia en enkele als vader Samoerai hebben?? Of gaan de genen door elkaar :D

Ik ben in ieder geval benieuwd en verrast ::)

Groetjes, Tara

giovanni

:D
jah, kdenk dagge me een triootje zit Tara :) Propere valkskes, amaai ;)
En da zal een nieuwe mutatie worden denk ik :)
Het zal in ieder geval wel een verassing zijn die er uit zal komen :)

grtn

Inger m

Hoi Tara,
Deze discussie is al eerder gevoerd, alleen weet ik niet meer precies wat de titel was (ik zal kijken of ik het nog kan vinden).
In iedergeval is het zo dat vogelsperma wel 1 tot 2 weken in de eileider opgeslagen kan worden, dit betekent dat er theoretisch sperma van twee vogelmannen aanwezig kan zijn. Als er een eisprong plaatsvindt gaan de spermacellen zo snel mogelijk die kant op (simpel gezegd :D) en dan is het maar net welke de snelste is...

Het is pas achteraf evt te zeggen aan de hand van de mutaties van de jongen wie ws de vader zal zijn...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marianne

7 april 2004, 23:14:44 #3 Last Edit: 7 april 2004, 23:16:09 by Marianne
Hoi Tara,

De discussie staat bij kweken en dan verrassingseieren.
http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=kweek;action=display;num=1078923955

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Dank je voor de link Marianne.

Inger, nog ff vraagje ... Er komen meerdere eitjes, als nou de zaadcel van bijv. Tysia het eerste eicelletje raakt. Maar dan bijv. een zaadcel van Samoerai het tweede eicelletje. Kunnen er dan eitjes van beide vaders komen :-/?

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ja, dat kan inderdaad.. maar de eicellen van een vogel komen ook niet tegelijkertijd vrij, maar zitten in een verschillend stadium op de eierstok, als een eicel rijp is, dan wordt deze (als het goed is) bevrucht en gaat het zich verder ontwikkelen tot een ei, zegmaar. Daarna is pas de volgende eicel aan de beurt. ;D

Bedankt Marianne voor de link. Ik kon deze idd niet meer vinden...

gr Inger
problem.

Tara

Hahah Thx Inger, ik heb vorig jaar ook zo'n biologieleerstof gehad maar erg veel weet ik niet meer ;D.

In ieder geval ging ik net kijken en Elmo zat in een blokje ... Toen ze me hoorde kwam ze 'r uit, en toen ik weer uit het gangetje was ging ze'r gelijk weer in. Haar staart is nu echt wel erg gebogen, ze ademt ook wat sneller, ik denk zelfs dat ze nu al probeert een eitje er uit te krijgen. Wordt afwachten of het iets wordt, misschien wordt het helemaal niets hoor :). Maar het is altijd spannend, Elmo is een popje van vorig jaar eigen kweek, helaas is ze nergens voor split, maar de mannetjes kunnen mij wel verrassen he, ik weet in ieder geval dat Tysia split is voor bont, maar misschien nog voor iets ..

Groetjes, Tara

Inger m

Leuk, een echt verrassingsnestje dus!

Succes!

gr Inger
problem.

Tara

Hoi Inger,

ja dat is het zeker. Trouwens ... Ik heb Tysia en Elmo wel al zien paren, het is de eerste keer dat ik Samoerai en Elmo zag paren, ik had al vaker gezien dat hij probeerde voorgaande dagen, maar nooit gezien of hij dan uiteindelijk er mee heeft gepaard. Ik weet nu niet of de eitjes allemaal van Tysia zullen komen of niet ... Het zal gewoon afwachten zijn ... Maar het worden waarschijnlijk allemaal geparelde valkjes, vind het wel jammer, want ze worden van zowat al mijn koppels gepareld. In ieder geval zullen er leuke splitten zijn, maar helaas zal ik niet veel valkjes kunnen houden.

In ieder geval met Tysia en Elmo zouden er 1 op 2 mannen split voor bont witkop zijn. En ook 1 op 2 vrouwtjes. De andere helft wordt gewoon beide ook split voor witkop.

Ik zou graag een popje split bont witkop houden, maar zou je dit dan kunnen zien zoals Tysia bijvoorbeeld een witte nek heeft? Anders zou het best moeilijk zijn (gokken ...).

Ik vind het in ieder geval wel erg spannend allemaal! Ik vind het wel jammer dat ik al zoveel valkjes heb ... Ik had eigelijk liever een wat kleinere binnenvolière gehad hahah ...

Ik dacht om de binnenvolière iets op te richten (raam e.d.) maar dat zal wel geen goed idee zijn aangezien ze buiten veel levendiger zijn :-).

Groetjes, Tara