29 april 2024, 00:54:13

Dizzy heel ziek, Jeltje al dood, wat nu?!

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 5 april 2004, 14:07:15

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Mariette,

je kan beter geen pap, vitaminedruppels enantibiotica tegelijk geven.
Bij veel antibiotica kan dit giftige stoffen produceren.

Ik heb zelf ook wel eens in de tijd antibiotica met vitamine gemixt, dit werd bruin van kleur.
Heb het ook niet gegeven.

VaLKPaRKieTJe

Hey Trudie,

Hij heeft meer oog voor mijn rits dan voor trosgierst.
Malle vogel, Hij is gek op knagen, hij gaat ermee door tot het bittere einde (als dat bittere einde komt)
Hij zit nu bij me, weer met zijn snavel in mijn rits.
Ik werd net geroepen vanuit het kooitje, ligt meneertje ondersteboven en kon met geen mogelijkheid meer overeind komen dus toen heb ik hem er uit gepakt.

Groetjes, Mariette

VaLKPaRKieTJe

Hey Lique,

Ik geef ook geen anti-biotica, alleen het papje met medicijn. Ik zei net dat ik die anti-biotica nu niet geef omdat ik niet weet wat het effect is samen met het medicijn enzo ;)

Ik wil geen moorden op mijn geweten hebben he :)

Groetjes, Mariette

Lique

Hoi Mariette,

Ja, alleen de Baytril is de antibiotica :-/
Je kan dat ook niet een dag stopzetten en dan de volgende dag weer verder gaan.
Je moet ook altijd je kuur afmaken, anders kan hij resistent worden tegen het medicijn
Ziektes kunnen daardoor makkelijk komen,zonder dat het behandeld kan worden

Khiru

Hey,

Ik weet niet of het kan helpen maar bij mij heeft het wel geholpen.

Mijn haan is ook zogezegd ongeneeselijk ziek geweest en de antibiotica wou niet werken, we zijn toen over geschakeld naar echinasea of echinaforse (of hoe je het ook schrijft), het is een homeopatisch produkt van dokter vogel gebruikt om de weerstand te verhogen.  Je kan het in tabletjes en in druppelvorm kopen, maar ik weet niet hoeveel een valkje ervan mag hebben.
Het heeft bij ons geholpen en mss wel bij jou ook.

Sterkte Bart

VaLKPaRKieTJe

Hey Lique,

Hoe moet ik nou weten wat een anti-biotica is en wat niet, ik ben geen dierenarts ;)
Maar het kleurt niet bruin ofzo, en hij krijgt die Baytril ook gewoon in zijn snaveltje, naast het papje, maar hij zal ook moeten eten.

Hey Bart,

Bedankt voor de tip, ik zal het eens opzoeken, wie weet help het.
Dat zou mooi zijn.

Groetjes, Mariette

Lique

Hihi, geeft niets, maar dan heb je vandaag ook weer wat geleerd.
Maar je doet het goed hoor ;)

VaLKPaRKieTJe

Hey hey,

Er wordt hier luid gemopperd door Chico, hij zit echt te mopperen.
Zijn veren zijn vies en uit model, en dat vind hij zo vreselijk, hij zit steeds aan zijn veren te trekken, het liefst issie kaal volgens mij, maar hij vind zijn veren niet bepaald mooi op dit moment, en dat is heel duidelijk te horen. ;)

Ik stop em niet in bad, hoe graag hij het ook zou willen, want je zal net zien, weerstand weg, ik stop em in bad, Chico krijgt een longontsteking ofzo en gaat daaraan dood, nee dat risico neem ik niet, hij zal nog ff geduld moeten worden.
Heeft ie weer een doel om naar te streven om beter te worden. ;)

Groetjes, Mariette

Speedy

Oh wat is dit ongelooflelijk spannend allemaal, elke keer als ik een mailtje krijg over Chico (automatische mail op deze topic) dan schrik ik wel hoor en vind het eng om te kijken, want ja laten we wel eerlijk zijn, dit is een gevecht hoor wat Chico nu leverd.
En dat wassen zou ik zeker ook niet aandurven hoor, veel te bang voor een koudje, en als ie bibberd is ook weer extra energie, die moet hij nu erg opsparen om beter te worden.

Nou heel veel knuffels aan Chico.

Trudie

VaLKPaRKieTJe

Hey Trudie,

De knuffels heeft hij ontvangen hoor, en hij zit nu onder een hele warme lamp, en hij vind het erg lekker daaronder, dus bibberen zal hij zo snel niet doen.
Maar hij zit zo met zijn veren, hij vind ze vies, lelijk en heeft ze er het liefst uit. Ik snap hem wel, maar het is nu even niet anders.

Ik zei net tegen hem, dat als ie beter is zal ik zijn rug, buik, borst, vleugels, staart en koppie goed schoon schrobben, dan maken we een foto van hem en zetten we erbij dat ie nog nooit zo schoon is geweest.
En hij krijgt kettingen in zijn kooi om te knagen.
Maar voorlopig zal hij het zo even moeten doen, zonder kettingen en met vieze veertjes.

Groetjes, Mariette

Rika

o wat ben ik heel erg blij die LIEVE chico nog steeds doorzetter. mmm het is heel goed van je verzorgen en ook die chico is sterke kant wilt op gaan .

en over nat maken . dan zou ik niet doen .
want zo,n ziekte zou ik goed opwarmen blijven .
HOU je MOED dooor !!!!


loraine aka vogellovertje

hoi mense

Met chico gaat het steeds beter ..hij vecht nu omdat hij eruit wil...
Hij schranst als een oud paard..
Hij krijst als een wilde parkiet..
Paul, heeft u nog fotos van de ouders van chico ..ik zou ze graag is willen zien..
Ja chico is knap maar hij mag wel wat minder kapsones hebben ahahha...
nou..bedankt voor jullie steun ..

groetjes (ik heb zin in 2 en 15 mei)

Rika

Citaathoi mense

Met chico gaat het steeds beter ..hij vecht nu omdat hij eruit wil...
Hij schranst als een oud paard..
Hij krijst als een wilde parkiet..
Paul, heeft u nog fotos van de ouders van chico ..ik zou ze graag is willen zien..
Ja chico is knap maar hij mag wel wat minder kapsones hebben ahahha...
nou..bedankt voor jullie steun ..

groetjes (ik heb zin in 2 en 15 mei)

heerlijk om te horen dat chico doorzetter heeft.!!
proficiat ...

en over 2 en 15 mei ? wat is daar bijzonder ?
ben gewoon benieuwd , hihi

Sanna

Oh jongens, wat heerlijk om te horen dat Chico er nou blijkbaar toch zin in gaat krijgen om beter te worden!! Ik ben echt heel blij voor jullie ;). Maar het is een prima teken dat meneer weer echt honger heeft :P. Ga zo door Chico! We rekenen allemaal op je!

Groetjes, Sanna

Chico

Hey hey,

Chico knapt al aardig op hoor.
Hij vreet (niet eet, vreet) als een dijkgraver, drinkt ook aardig wat, en wil niets liever dan snel de voliere weer in, wat hij nog niet mag van mij.
Hij wil altijd het hokje uit, gister was hij er niet meer in te krijgen, heeft 10 minuten geduurt voor hij weer binnen zat.

Ik zet vaak zijn deurtje open zodat hij naar buiten kon komen om bij me te zitten, zet ik vanmorgen het deurtje open, geen reactie, dus mijn moeder zegt "Hij wil niet naar buiten" waarop ik zeg "Nou hij wil heel graag naar buiten maar wacht gewoon zijn kans af, zodra ik een beetje verderop sta vliegt hij zeker als een orkaan naar buiten om naar de voliere te gaan".

Dus ik loop iets naar achter, zodat ik, als hij naar buiten kwam, hem niet gelijk kon vastpakken, en gelijk komt ie als een orkaan naar buiten gestormt, hup, richting voliere, weg was Chico...
Dus ik naar de voliere, zat ie op zijn touw, maar er niet af te krijgen he, ik trekken aan hem, maar hij klemde zich stevig aan zijn touw vast met zijn pootjes, snaveltje stevig in mijn ring, en daar zat Chico, leek wel een wilde.

Hij is al aardig aan het opknappen dus, nog een weekje ofzo, en dan mag hij in badje, ga ik hem schrobben tot hij er ziek van is en dan maak ik er een foto van he, als hij nat is, en die zet ik hier neer, kunnen jullie nog ff lachen. :D ;D

Groetjes, Mariette (ps. ik zit op school, dan log ik nooit in)