29 maart 2024, 15:27:21

Dizzy heel ziek, Jeltje al dood, wat nu?!

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 5 april 2004, 14:07:15

« vorige - volgende »

Speedy

Oh wow dit is geweldig nieuws, jeetje eindelijk een goed bericht.
Ik ben wel heel blij hoor, dat Chico het heeft gered, al is het dan wel met veel tegenslag, want het is niet niks wat ie heeft gemankeerd.

Groetjes en knuf,
   Trudie

Kolkkie

Hoi Mariette,

Wat geweldig dat het weer beter gaat met Chico. Hij is echt een vechter :).

Geef hem maar een lekkere knuffel van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Reen

Hallo allemaal . Jaja die Chico .... wat een vechtertje zeg en hij heeft van mij  een nieuwe bijnaam ;Duveltje uit een doosje!!!Van de week ging het zo slecht met hem dat mariette en ik maar opbleven [dat kon ik was dinsdag vrij]omdat we dachten dat het zo goed als afgelopen was .hij ademde slecht zijn hartje klopte onregelmatig en was meer in slaap in de theedoek dan wakker .....en net als je dacht dattie ging [klinkt dat gek ]schoot ie als een duveltje weer uit zijn theedoek met zijn borstje vooruit , zo van Hey Ik Ben Niet Van Plan Om Te Gaan Ja!!!!en dit gebeurde meerdere keren die nacht .Mijn excuses Chico ik heb je onderschat , je bent een kei van een ventje hoor !!

Hij moet nu goed aansterken en hij doet erg zijn best met eten en drinken . zodat hij snel weer terug kan naar Egbert en Guust ....hij stond vanavond eenmomentje wankelend op een pootje , hij is nog zo zwak. Als hij zijn veertjes schud ligt hij om maar met veren poetsen kan hij al blijven staan .. nog een weekje die antibiotica kuur en dan hopen we van alle ellende af te zijn ..en chico weer helemaal beter....Ik wil mede namens de meiden iedereen bedanken voor alle steun en bemoedigende woorden [die heeft chico ook gehoord dat weet ik zeker haha]  :P
hartelijke groeten Irene ;)

Paul

Hoi Mariette,

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat met onze vechter :-)
Vorige week leek het even nog op het randje te zijn maar nu gaat het gelukkig weer echt een heel stuk beter met hem :-)
Mede dankzij jullie goede zorgen natuurlijk want alleen had Chico het echt niet gehaald.
Hier zie je de ouders van Chico op de foto.

  
en hier nog een waar ze iets anders op staan.


Geef Chico nog maar een lekkere knuffel en ik ben benieuwd naar de foto's als ie in bad gaat :-)

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey hey,

Ja Chico heeft het er druk mee, hij zal, wil en moet naar die voliere dus zodra ik thuis ben eet hij zijn buikje rond, aan 1 stuk door, hij eet ook wel als ik er niet ben hoor, maar vooral als ik bij hem zit gaat ie zitten VRETEN niet normaal!!

Proberen baasje om te kopen he ;D
Was gister wel gelijk stennis hier toen Spooky kwam.
Spooky moest en zou in die voliere en Egbert en Guust in de papegaaienkooi, het nut van die wissel weet ik ook niet, dat moet je mijn moeder vragen, en echt iedereen zaty te stressen hier (de vogels dan he), Chico brak zijn hok af, Egbert en Guust wisten niet van ophouden met dat gefladder en geschreeuw, en Spooky zelf wist niet wat em overkwam, maar ja, wat wil je, opeens in je eentje in een voliere. Hij doet nu niets anders dan eten, het trosgierst dus he.

Chico is nu even op bezoek en zit op het touw voor de voliere, bij Spook te kijken, ik weet het zeker, Chico is de nieuwe leider, ik zie het gewoon aan zijn gedrag tegenover Spook, Egbert en Guust, hij staat duidelijk 3 rangen hoger.
En als Chico jonkies gaat krijgen met Guust ofzo, van Guust betwijfel ik het, maar Chico word een super papa dan.
Voor de rest gaat het goed met Chico, en zodra hij weer in de voliere kan gaat ie eerst in bad, en dan komen de foto's natuurlijk :D

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Mariette,

Weer goed nieuws om te horen dat het weer beter gaat met Chico :-)
Hij heeft er echt voor gevochten zeg als je dat allemaal achteraf bekijkt.
Gelukkig is nu het ergste achter de rug en gaat het steeds beter en zeker als ie al aangeeft dat ie de volliere in wil is dat een goed teken dan gaat ie weer interesse krijgen in dingen.
Het oudere broertje van Chico van een nest eerder heeft nu ook zelf een nestje en dat is tot nu toe echt een geweldige vader die heel goed is voor de eitjes zoals je op onderstaande foto ziet :-)


Dus chico zal ook zeker een hele goeie vader zijn voor zijn kroost :-)

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Leuk zeg, ik heb het Chico gelijk laten zien, hij is apetrots op zijn broer met zijn eitjes.
nu hij Chico nog he ;D Wie weet over een poosje met Guust :D
Erg leuke foto hoor.

Groetjes, Mariette

VaLKPaRKieTJe

Hey allemaal,

Chico is terug, hij laat overduidelijk merken dat hij niet van plan is zich te laten kisten, hij zingt de vogels weer van het dak. Vandaag is ook de laatste dag van zijn anti-biotica kuurtje, dus hij kan volgende week in bad, en natuurlijk de foto's he ;D

Groetjes, Mariette

Paul

Hoi Mariette,

Ik ben heel erg blij dat Chico het toch gehaald heeft dat is echt super.
Mede dankzij jullie grote steun aan Chico en de wilskracht van hem hebben er toch allemaal aan meegeholpen.
Chico was echt al heel erg ziek en het was af en toe echt op het randje dus het is eigenlijk toch een klein wonder dat ie nu weer zo gezellig bezig is met fluiten en de baas spelen :-)
Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week gaat met zijn wasbeurtje :-)
Ik ben heel benieuwd naar de fotos dan van voor en na de wasbeurd :-)

Groetjes, Paul

Sanna

Wouw Mariette, Chico is echt een supervogeltje ;). Gefeliciteerd dat hij er doorheen gekomen is.

Groetjes, Sanna

Kolkkie

Hoi Mariette,

Ik vind het heel erg leuk dat Chico er weer bovenop is gekomen. Het is echt een vechtvogel :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Vogellovertje

Jaa chico fluit af en toe!
Niet de hele dag door hoor...
Hij doet nu zijn veren en blijft nu dan ook zitten in plaats van op de grond te gaan liggen :D
De rede van de wissel van papegaaienkooi en voliere is omdat spooky nog jong is en zich zo aan die tralies ophangt!
Maar nu zit alles zo ongeveer weer goed hoor!
Ik ben trouwens heel blij met spooky!
Weer een nieuw vriendje om aandacht te geven...
Bedankt voor die leuke fotos paul!
En bedankt voor jullie berichtjes!
Ik ga weer even mijn oordopjes pakken want egbertzingt (krijst) de zon tegemoet ..dat klinkt heel mooi hoor :-X
Ach ja ik zie het zonnig in !
En binnenkort komen de badderfotos!!
groetjes loraine