26 april 2024, 22:30:24

Zeer agressief gedrag

Gestart door ArnoldH, 8 november 2016, 16:46:53

« vorige - volgende »

ArnoldH

Onze Whiskietje, man, is nu 1 jaar oud en altijd heel veel plezier aan beleefd.
Sinds een week zit hij in zijn kooi tegen een waterbakje aan de wrijven en als wij in de buurt komen wordt hij agressief.
Buiten de kooi vliegt hij ons ook af en toe aan, vliegt met open snavel op je af en bijt.
Is dit broeds? en zo ja, hoe lang kan dit duren?
of is hij eenzaam?

Lin

Heeft hij verder geen andere valkparkieten om zich heen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dinyy

Mijn valkparkiet reageert momenteel ook zo hoor, die ligt onderin de kooi en als je in de buurt komt dan valt ie je bijna aan met open snavel. Ik heb wel een 2e vogel erbij zitten en dit is een vrouwtje maar deze moet niets hebben van de man.  Ze tolereren elkaar wel maar het zal geen stelletje worden denk ik.

Lin

Maar Dinny dat kan ook verdedigen zijn dat ze op de bodem zitten. Is die ook broeds? En je weet zeker dat het een koppel is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ArnoldH

Lin, nee Whiskietje heeft geen soortgenoten om hem heen sowieso geen andere dieren (buiten aquarium dan) Wij kregen ook welee ns de tip om er een andere valkparkiet erbij te zetten maar zal die niet dan vervreemden van ons?

En het rare is ook dat hij heel rustig bij je kan zitten en dan ineens kan bijten.

harmjan

Ik weet niet of het alleen zijn een verklaring is voor zijn agressief gedrag. Ik weet alleen dat valkparkieten niet goed alleen gehouden kunnen worden: het zijn sociale dieren en een groot deel van hun natuurlijke gedrag is sociale interactie met soortgenoten. In de Australische natuur leven ze altijd in grote groepen.

Mocht je besluiten een tweede valkparkiet aan te schaffen dan hoef je niet bang te zijn dat je huidige valkparkiet van jullie vervreemdt: de opgebouwde band blijft gewoon in stand. Sterker nog, de tweede valkparkiet zal, als het een jong dier is zonder voorgeschiedenis elders, zich helemaal oriƫnteren op de reeds aanwezige valkparkiet als het gaat om het leren omgaan met mensen. Als je zelf daarbij een beetje moeite doet om een band op te bouwen met de nieuwkomer dan heb je straks twee tamme valkparkieten.

Lin

Ik sluit mij hierbij aan  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dinyy

Lin,  ik zie nu pas je reactie. Nee , het is geen koppeltje hoor. Ze tolereren elkaar maar gaan wel hun eigen weg. Het n mannetje is broeds denk ik en graaft op de bodem en verzamelt van alles om hem heen en dit daar dan op. Als de andere waarvan ik denk een popje op de bod3m komt dan wordt het mannetje heel enthousiast en praat en zingt naar haar maar doet haar niets. Als er iemand bij de kooi komt dan komt ie met open bek en blazend op je af maar wordt wel weer rustig als ik tegen hem praat. Het vrouwtje gaat haar eigen gang en kletst en fluit er vrolijk op los de hele dag,  soms tot vervelend aan toe  :P

Lin

Weet je zeker dat je een pop hebt? Heb je een foto en de leeftijd want als jij zegt klets en fluit dan twijfel ik.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dinyy

25 november 2016, 17:59:40 #9 Last Edit: 25 november 2016, 18:21:49 by Dinyy
Ik heb wel een foto maar krijg het niet voor elkaar om deze te plaatsen.[attachment id=0 msg=741591]

Lin

Raar ik kan hem niet goedkeuren voor je. Stuur hem anders maar op naar info@hobbykwekerijsephora.nl dan kijk ik even.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dinyy

Dag Lin,
Ik heb een foto naar het door jou opgegeven mailadres gestuurd.
Groetjes Diny

Lin

Ik zie dat je een wildkleur hebt, maar het lijkt mij dat dat een man is. Hoe oud is deze?
De rechter is een opaline witmasker man.

[attachment id=0 msg=741611]


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dinyy

28 november 2016, 09:58:58 #13 Last Edit: 28 november 2016, 15:33:09 by Dinyy
Deze is ongeveer een half jaar nu, de andere een jaar.
Bedankt voor het plaatsen van de foto. Ik heb ook nog een filmpje waar je ze hoort praten, niet zo duidelijk als normaal maar misschien kun je het dan beter beoordelen.

Lin

Ja stuur maar op hoor. Of wellicht heb je het op youtube staan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)