17 juni 2024, 02:54:01

nagels

Gestart door bianca en gerard, 18 maart 2004, 22:43:04

« vorige - volgende »

jacko

hey paul,
heb je misschien een foto van? ik geloof je wel maar ik kan nog geen een voorstel van maken. maar wat ik al zei ik morgen even op zoek gaan en als ik heb heb en jacko er op gaat zitten laat ik je wel weten.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Paul

19 maart 2004, 21:07:05 #16 Last Edit: 19 maart 2004, 21:10:14 by Paul
Hoi Miranda,

Het gaat om een zeekat lees ik net en geen katvis die ik noemde.
Hier schrijven ze er een stukje over met gerechten erbij want hij is ook eetbaar :-)
http://www.tijdvoorvis.nl/vissoorten_zeekat.htm
en hier nog een beschrijving met foto van die zeekat.
http://www.noordzee.nl/natuur/zeekat.html
en hier zie je een aangespoelde sepia van die vis:

ik denk dat je dat bedoelde?

groetjes, Paul

jacko

hey paul,

nee,dat bedoelde ik niet.
Maar ik bedoel die kalkblok waar we de hele tijd over hadden.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Paul

Hoi Miranda,

Hier zie je achter de vogel het blok hangen.
Je kan ook zien dat er al behoorlijk aan gepikt is :-)

Ook krijg je een idee hoe groot het blok is met het valkje ervoor.

Groetjes, Paul

jacko

hoi paul,

bedankt nu weet ik het hoe die blok er uit ziet.
en als jacko erop zit en of de puntjes van haar nagels niet zo scherp meer is dan laat ik je het weten.
oja wat een mooie valkje heb je.
groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

jacko

hoi paul,

ik heb gisteren die mineralenblok gehaald.
En in de kooi gehangen maar jacko is er nog bang voor maar wel nieuwgierig.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Paul

Hoi Miranda,

Jacko zal er even aan moeten wennen maar meestal met een paar dagen weten ze niet beter en gaan ze er wel naar toe.
Vaak zijn ze zo nieuwschierig dat ze gewoon moeten weten wat het is en er snel naar toe gaan :-)
IK ben benieuwd wanneer hij voor het eerst zijn slopende snavel in het blok zet :-)

Groetjes, Paul

Didi

Hoi,

Mijn valkje, Plukkie, heeft nu ook echt lange nagels. Heeft iemand mss ervaring bij de DA van de vogelweg in Alkmaar. Ik wil hem ook laten knippen, maar ik ben bang dat hij daar mss tegen de ramen aanvliegt, ofzo. Zelf heb een caviaschaartje, maar ik ben bang dat Plukkie banger van me wordt als ik hem zelf ga knippen :( Ook ben ik bang dat hij zich loswrikt of dat ik hem te strak vasthoud.

Groetjes Diane

Paul

Hoi Diane,

De meeste dierenartsen zien best wel ervaren in nagels knippen hoor dat zal weinig probleem opleveren.
ZIjn de nagels echt veels te lang of valt het nog wel mee.
Ik heb zelf nog nooit nagels geknipt van mijn eigen vogels wel van andere kennisen die denk ik minder goede zitstokken hadden.
Als ze niet echt heel lang zijn zou ik gewoon zorgen voor een slijtstokje in de kooi en het op de natuurlijke manier af laten slijten.
Maar als ze echt te lang zijn kan je overwegen ze te laten knippen.
Bij een dierenarts kan knippen soms best wel in de papieren lopen je hebt ook grote dierenwinkels die het soms gratis doen.
Het is niet mijn favoriete winkel maar dennis papagaaien in den haag en amsterdam knipt gratis alle vogels daar kan op op bepaalde tijden dagelijks terecht.
Zo zijn er nog meer dierenwinkels die dat kunnen doen voor je.

Groetjes, Paul

jacko

hoi paul,

je vroeg wanneer jacko met de snavel in de blok zal zetten?
nauw dat zon beetje rond 20.00 uur dat was de 1e en de 2e was rond 21.15uur zat jacko half boven op de blok aan te knabbelen. maar nog wel ontwennig.

groetjes miranda en jacko(valkparkiet)

Paul

Hoi Miranda,

Hij heeft het blok dus al geprobeerd :-)
Dat  is al een heel goed teken hij zal er wel snel helemaal aan gewend zijn en soms slapen ze er hier zelfs op :-)

Groetjes, Paul

Barbara

Hallo,

ik heb een grit- en mineralenblok ineen, daar slijten nageltjes ook wel op! Het is een cilindertje met opening van boven naar beneden er in, net alsof je bij een appel het middelste eruit haalt met een appelboor. Het merk weet ik niet meer, ze doen er erg lang mee. Maar omat je het op de grond kunt zetten, gan ze er misschien nog makkelijker op staan, zeker als je er bv een bakje zaadjes vlak boven hangt. Die van mij is nu onherkenbaar qua vorm, dus een foto heeft geen nut, maar het is van grijze steen met een heel bobbelig, ruw oppervlak en het lijkt te bestaan uit allemaal samengeperste kleine, kalkachtige steentjes. Mocht je valkje niet op een hangende blok gaan zitten, is dit misschien ook wel een idee! Bovendien zit er ook grit in, wat goed is voor de maag. Ik vind dat wel handig omdat je anders ook weer een bakje met grit op moet hangen.

Groetjes,

Barbara