11 mei 2025, 06:23:27

wat te gebruiken tegen diarree?

Gestart door Bianca, 24 maart 2004, 15:48:45

« vorige - volgende »

Bianca

Hallo,
Vanmorgen toen ik wakker werd merkte ik op dat Punky niet z'n vrolijke allerdaagse fitte zelf was.
Oogjes een beetje toegeknepen en veertjes bol.
Hij wilde alleen maar tegen m'n borst aangedrukt zitten/liggen. en maar kroelen.

Hij heeft nu wel een beetje gegeten.
maar net moest ie poepen en het is grotendeels water, weinig echte ontlasting.
Is er iets wat je kunt geven zodat het "stopt"?
Net zoals bij ons norit werkt?
Ik heb 'm nog niet zolang geleden ontwormd, paar weekjes terug.
Alvast bedankt Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Ik zou ze geen troep geven zoals norit daar word de ontlasting misschien wel anders van maar goed is het niet.
Het kan wel eens zijn dat ze zich minder voelen of misschien iets verkeerds gegeten hebben of misschien heeft ie een koutje gevat.
Geef hem wat druivesuiker in het drinkwater dat kan geen kwaad en daar knappen ze van op en ook gezonde valkjes mogen er van drinken dat kan geen kwaad.
Ik heb hier altijd een halve kilo liggen voor noodgevallen en daar die je een theelepeltje van in hun drinkbak.
Het is beter om de kwaal op te lossen dan iets geven waardoor de ontlasting steviger word.
Houd het wel goed in de gaten als het zo blijft kan je de ontlasting naar een goeie vogelarts brengen of sturen die onderzoeken dat en dan weet je wat je valkje mankeerd.
Hij kan iets aan zijn nieren of darmen hebben waardoor het zo waterig is.
Maar het kan zo maar zijn dat het vanavond weer een stuk beter is.
Maar als het morgen nog zo is zou ik zeker even contact openemen met dr Feld maar je zou hem nu ook al even kunnen bellen om te vragen wat je het beste kan doen.

Groetjes, Paul

Bianca

het gaat alweer een stuk beter met punky!
gelukkig maar, ik had nog niet echt mee gemaakt dat ie ziekjes was en schrok toch wel!
Ik heb al meerdere malen gelezen dat als je vogel zich ziek gedraagt dat het al ver is....
Maar dat is dus niet zo. :)
Ik had nog een vraag.
Mogen valkjes banaan eten?
dat is ook diaree remmend bij mensen toch?
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

24 maart 2004, 23:20:24 #3 Last Edit: 24 maart 2004, 23:21:38 by Paul
Hoi Bianca,

Wat fijn dat het al weer beter gaat met hem :-)
Als ze ziek zijn hoeft dat echt niet het einde te betekenen hoor er is vaak zat aan te doen en soms komt het vanzelf goed of merk je niet eens dat ie ziek geweest is.
Ze mogen banaan wel hebben maar die van mij lustte het toen niet.
Het zit ook vaak in fruitcocktail maar dan als gedroogde stukjes dus het mag in elk geval gegeven worden.
Maar natuurlijk met mate gewoon een klein plakje geen hele banaan ;)
Groetjes, Paul