4 mei 2025, 04:18:21

wat kan ik doen?

Gestart door an1995, 6 juli 2016, 13:29:52

« vorige - volgende »

an1995

Hoi allemaal! Ik heb zelf nooit een vogel gehad noch de wens daartoe. Ik heb dus hulp nodig:

Nu kom ik echter regelmatig bij kennissen over de vloer om op het huis/de hond te passen. Dit gezin heeft ook een Valkparkiet. Hij mag los door het huis vliegen, want het deurtje van zijn kooi staat (bijna) altijd open. Nu schreeuwt hij veel om aandacht en op zo'n moment heb ik geen idee wat ik moet doen. Er wordt volgens mij niet heel veel tijd met de vogel doorgebracht naast dat hij dus vrij rond kan vliegen. En soms, hebben zei mij verteld, zit hij op iemands hoofd.

Wat kan ik doen op het moment dat de vogel zo'n herrie maakt? Is er iets wat ik kan doen om eventueel een relatie met de vogel op te bouwen? Ik vind het soms best zielig en heb in het verleden veel tammere vogels bij vrienden meegemaakt.

Of is dit een prima situatie voor 't beestje en moet ik 'm gewoon negeren?

Alvast bedankt!!!!!

Lin

Schreeuwgedrag kan je het beste negeren. Waarschijnlijk als je hem op je schouder zet zal hij rustig zijn.
Dit is een nadeel wat veel vogels alleen vertonen het missen van een maatje. Wellicht kan je de tip geven om een maatje erbij te kopen zodat deze niet gaat schreeuwen wanneer ie geen aandacht krijgt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)