26 april 2024, 12:58:35

invalide valkje

Gestart door valkparkiet80, 21 juni 2016, 17:16:53

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Ik heb even een vraag. Ik las net dat iemand een valkje had van 8weken oud die niet op zijn pootjes kan staan. Hoe moet die zijn eigen redden. Je kan hem toch niet de hele dag vast houden?

Lin

Echt niet kunnen lopen is wel heel beperkt. Je kan niet de hele dag eten blijven brengen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

in laten slapen kan je toch niet over je hart verkrijgen.

pita82

Ik ken natuurlijk niet alle details.Maar als het valkje zich niet kan verplaatsen en zelfstandig kan eten en drinken heeft het ook geen leven. Dan is in laten slapen misschien de enige optie.In laten slapen is dan minder zielig dan het beestje weg te zien kwijnen.In de natuur zou die allang overleden zijn.

bobbie

In eerste instantie dacht ik ook dat inslapen de meest humane oplossing zou zijn. Maar ik vergat even dat ie vleugels heeft :D Hij kan dus vliegen van en naar zijn eet- en waterbak.
Desondanks blijf ik toch mijn vraagtekens hebben. Hij kan dus ook niet zomaar op een stok landen, moet in de tralies gaan hangen. Tja .......

pita82

Oké Bobbie het is dus jou valkje.Gelukkig kan hij nog vliegen. Heeft hij pijn of niet? Dat lijkt mij ook belangrijk in je afweging. Ben benieuwd hie het verder gaat! Laat je het nog even weten?

bobbie

Neeeee, het is niet mijn valkje hoor! Ik reageer hier alleen maar op. Haha. Ik zat gewoon hardop te denken.

pita82

Oh sorry Bobbie dan had ik het verkeerd begrepen.
Dan ben ik benieuwd van wie die wel is ::)