21 mei 2025, 11:21:17

Hoe moet dat nu?

Gestart door Cin, 31 maart 2004, 17:33:39

« vorige - volgende »

Cin

Elbee onze pop mag niet in het nestblok komen. :-/
Sinds twee weken hangt dat nestblok aan de kooi en onze Koekie zit er altijd in te kakelen als een kip. :D
Elke keer hij er uit komt zit zij vol ongeduld te wachten om een kijkje te nemen maar hij jaagt haar steeds weg, en als hij er niet in zit dan is ook haar nieuwschierigheid verdwenen. ::)
Ik begrijp er niets van. Ze doen ook niet echt verliefd hij jaagt haar eigenlijk altijd weg als ze te dicht komt maar ze geeft niet op.
Kan het zijn dat de pop nog te jong is of dat koekie te oud is? :-/
Of mag ik de moed opgeven en zullen ze nooit verliefd worden? We hebben ze nu al een zes tal maand onze Koekie was ook al tam maar Elbee komt zelfs nu nog niet op je hand zitten. :(
Ik hoop dat iemand hier een verklaring kan voor kan vinden en wij de moed nog niet hoeven op te geven.
Groetjes Cindy ;)

Karin

Hang er een tweede broedblok is. Bij Kazoo en Luna had ik ook dat probleem. Helaas was hun nest uiteindelijk onbevrucht, maar een tweede nestbox hielp wel.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi Cindy,
Als ik het zo lees dan lijkt het of het niet echt klikt tussen dit koppel. Een koppel is juist een groot deel van de tijd bijelkaar en kroelen ook vaak samen. Als hij haar wegjaagt dan denk ik niet dat dit een heel goede combinatie is, ook vogels hebben vaak een voorkeur voor een bepaalde partner. Je kunt het even aanzien en idd een tweede nestkast ophangen, maar er hangt of staat veel met een goed klikkend koppel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Hoeft niet hoor Inger, want ondanks dat Kazoo niks van het wipwappen bakt zit hij wel veel met Luna te kroelen en toch jaagt hij haar uit het broedblok. Heel vreemd manneke  ::) Maar met een tweede blok ging het beter, alleen waren de eitjes niet bevrucht  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi Karin,

Cindy schreef:
Ze doen ook niet echt verliefd hij jaagt haar eigenlijk altijd weg als ze te dicht komt maar ze geeft niet op.

En ze zitten nu al 6 maanden samen. Dus het gaat niet alleen om de nestkast waar hij haar wegjaagt, maar in het algemeen (als ik het goedbegrijp?). Dus vandaar dat dit mij geen heel goed koppel leek....

Cindy, weet je wel 100% zeker dat het een koppel (man en pop) zijn?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Cin

Wel daar zeg je zo iets.
Eigenlijk weet ik dat niet met zekerheid maar ik denk van wel.
Onze koekie (man) was al heel erg tam toen we hem kochten dus denken we dat hij wat ouder is. Kan het zijn dat hij te lang bij mensen alleen is geweest en daardoor niets van haar wil? :-/
Elbee daar in tegen is nog steeds wat bang van ons en we denken dan ook dat zij wel nog heel jong is. Ze is wel een acrobaat ze hangt ondersteboven aan haar stok en springt van het één op het ander en fladert hard met haar vleugels zo dat alles opwaait in de kooi. :D
Koekie is een heel rustige vogel hij heeft ook geen behoefte om los te vliegen hij zingt wel meer sinds het nestblok er in hangt. :)
Komt het wel vaker voor dat de man het nest klaar maakt?
Ik zie wel verbetering in hun relatie sinds da nest er hangt zal ik maar nog wa geduld moeten hebben ;)
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes Cindy ;D

Cin

CitaatWel daar zeg je zo iets.
Eigenlijk weet ik dat niet met zekerheid maar ik denk van wel.
Onze koekie (man) was al heel erg tam toen we hem kochten dus denken we dat hij wat ouder is. Kan het zijn dat hij te lang bij mensen alleen is geweest en daardoor niets van haar wil? :-/
Elbee daar in tegen is nog steeds wat bang van ons en we denken dan ook dat zij wel nog heel jong is. Ze is wel een acrobaat ze hangt ondersteboven aan haar stok en springt van het één op het ander en fladert hard met haar vleugels zo dat alles opwaait in de kooi. :D
Koekie is een heel rustige vogel hij heeft ook geen behoefte om los te vliegen hij zingt wel meer sinds het nestblok er in hangt. :)
Komt het wel vaker voor dat de man het nest klaar maakt?
Ik zie wel verbetering in hun relatie sinds da nest er hangt zal ik maar nog wa geduld moeten hebben ;)
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes Cindy ;D

Paul

Hoi Cindy,

Mijn eerste valkje was 10 jaar toen ie voor het eerste en ander valkje zag.
Die gaat absoluut niet samen met andere valkjes en kweken met hem zal dus ook nooit lukken.
Ook heb ik een heel tam mannetje die niet weet hoe hij moet paren dat doet ie alleen op je hand maar als zijn popje naast het gaat zitten voor de bevruchting weet ie niet wat te doen :-(
Het popje is vorig jaar door een andere man bevrucht en de tamme heeft wel het hele nest opgevoed en zitten broeden dus dat kan hij wel.
Het is dus heel verschillend met valkjes of het wel of niet klikt.
Meestal gaat eerst de man het broedhok in en die kijkt of alles in orde is.
Daarna probeerd ie het popje erin te lokken en dan gaan ze paren als het broedhok is goedgekeurd :-)

Groetjes, Paul