Hoe lang voordat ze aan nieuwe huis gewend zijn?

Gestart door Bonnie, 18 mei 2016, 09:14:12

« vorige - volgende »

Bonnie

Ik heb 6 dagen geleden een jong valkje opgehaald. De persoon van wie ik hem kocht had hem al goed tam gemaakt. Natuurlijk was hij in zijn nieuwe omgeving bang en niet meer tam. Na 2 dagen langzaam met trosgierst begonnen en nu stapt hij zelfs vanuit de kooi op de hand.

Verder valt hij soms naar beneden want ipv te klimmen naar een andere stok springt hij soms in de tralies en heeft zich dan niet goed vast. Gisteren avond had hij een beetje vreemd gedrag en zat meer dan 2 uur achter elkaar te eten en drinken. Drinken had ik er express naast gehangen omdat ik hem nog niet had zien drinken in de kooi en dacht dat hij het anders niet kon vinden (buiten de schaal op schaaktje drinkt hij wel). Daarvoor had hij ook best veel zitten wassen.

Het gekke was dat hij daarna op de voerbak bleek zitten en ging daar zitten knarsetanden en slapen. Een teken dat hij het wel naar de zin heeft. toen ik vanochtend opstond zat hij daar nog steeds. heb hem toen uit de kooi gehaald en na enige gewenning ging hij toch een beetje spelen aan de buitenkant van de kooi.

Is het nu normaal dat een valkje in een nieuwe omgeving zoveel eet en wast? Hij zit nu na het spelen en eten weer te wassen.

Misschien ben ik een beetje paranoide hoor dat ik vind dat hij zoveel eet en wast maar denk vraag toch even aan andere mensen wat hun ervaringen zijn.

Hij durft ondertussen dus wel rustig op de hand maar geen aanrakingen. En hij wil steeds op mijn schouder om dan keihard aan mijn oorbellen te trekken wat ik dus niet wil. Ik haal hem dan weg maar klimt weer terug en is niet echt fijn.

Graag meningen over dit gedrag. Hij is natuurlijk nog maar 6 dagen bij mij. hoorde vandaag voor het eerst wat kleine fluitjes, verder zegt hij geen woord. weet trouwens niet of het een mannentje of vrouwtje is. Was wel de brutaalste en eerste uit het nest

sabinedl

Mijn nieuw valkje eet ook zeer veel, zit soms minutenlang met haar kopje in het etensbakje.
Rondstappen in de kooi is ook nog moeizaam, heb naar de kweker gebeld en die zei dat dat normaal is . Ze moet nog wennen aan de tralies en proberen te springen zonder haar vleugels open.
Zij zit nu bij mijn ander valkje  en begint wel minder lang op de vinger te zitten. Ze wil liever bij haar kameraadje zijn.
Wat ze ook wel doet dat is de los pikken van de boomstam en ladder. Ik weet niet of ze het op eet.
Maar elke dag gaat het beter, ik heb ze sinds zaterdag

Bonnie

wow, gisteren zo'n grote stap gemaakt met mijn valkje ongelooflijk. ik heb haar de hele dag aandacht gegeven en op een gegeven moment klom ze uit zichzef op me toen ik water aan het verversen was. even later kwam een vriend van me op bezoek en daar ging ze ook gewoon bijzitten. toen heeft hij voorgedaan hoe je haar kan vastpakken zonder dat ze bijt. en wat denk je? vanaf dat moment konden we haar ook kroelen en bleef je haar kop aanbieden dat de gekriebeld wilde worden. echt ongelooflijk zeg

Lin

Wat goed allemaal. Teveel eten is niet snel een probleem, veel drinken, erg veel slapen of afwijkende ontlasting wel.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bonnie

ok goed dat je het zegt.... gelukkig gaat alles nu goed. enige is dat ik nu hele zere oren heb omdat de oorbellen leuk zijn om eruit te trekken. maar die zitten vast dus doet best pijn