27 april 2024, 21:51:46

krijsen

Gestart door marc, 3 april 2016, 16:21:29

« vorige - volgende »

marc

Hallo,
Mijn valkparkiet is lief beest hou veel van hem ;)
Het enige vervelend van hem is zodra ik de kamer uit loop krijst hij alles bij elkaar >:(
Hij heeft alles speeltjes voeding water alles ik geef hem veel aandacht.
Maar zodra ik even weg loop krijst hij zo erg dat ik er soms gek van word
ik kreeg pas van iemand en tip om een doek over zijn kooi te doen zelfs dan krijst hij nog
zodra ik in de kamer ben is hij weer rustig :laugh: Help wat kan ik doen

Lin

Heeft hij wel andere valkparkieten bij zich in de kooi?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marc

nee hij heeft er geen andere bij en dat gaat niet gebeuren ook hij is nu op mij gericht en komt bij me zitten als hij los is ik heb gehoord als je een ander bij zet dat ik hem dan kwijt ben

carco

Zolang je hem evenveel aandacht blijft geven blijft hij net zo tam.
Zoek er een tam maatje bij en het verandert echt niet.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




hellangellus

hier ook eerst een mannetje wat op mij gericht was en krijsen als een mager speenvarken. Heb er een pop bijgehaald ( zijn zusje) en nu krijsen ze iets minder maar als ik thuiskom (of mijn familie) dan krijsen ze met hun tweeën  :P . Maar Jack is nog steeds super aanhankelijk en je moet hem soms een half uur kroelen. En samen met zijn zusje Lizzy altijd op vernieltocht.  :laugh:
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

marc

op dit moment ben ik er even moedeloos van   ;D
ik heb hem al 5 jaar en altijd veel plezier gehad maar sinds maart is hij zo erg aan het krijsen
als ik maar even uit zijn zichts veld ben :'( ik vind het even niet zo leuk meer allemaal

keety

Ook ik zou er eentje bij nemen. Hier ook gedaan, gaat prima!

marc

ik vind het vreemd dat hij dit krijs gedrag nooit heeft gehad en sinds de laatste maanden word het erger
ik moet eerlijk zeggen dat ik er op dit moment even niet meer tegen kan.
ik zit op dit moment zelf totaal niet goed in me vel dat heeft niks met de vogel te maken. het is een echt een hele lieve vogel hij praat zelf een beetje. maar hij vraagt nu negatieve aandacht. is dit krijsgedrag af te leren? :blank:

Lin

Is tijdelijk een andere omgeving mogelijk?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marc

Ja hij is nu even ergens anders heen gebracht vandaag.
Ik blijf hem wel zelf verzorgen. Kan er zelf even niet meer tegen helaas
Maar hij is nu ook in een goede omgeving.
ik doe hem niet zomaar ergens heen, het moet wel goed zijn voor hem

Rianne

Hij merkt gerust wel aan jou dat er iets is. Je komt eigenlijk zelf met de oorzaak: hij is erg op jou gericht. Ik betwijfel of hij een valkje erbij nu nog zal accepteren, je hebt m nu al zo lang alleen.

bobbie

Ik ben het met Rianne eens. Zal een voorbeeld geven.

Mijn eerste valkje was enorm op mij gericht, was alleen, geen andere vogel erbij.
Ik was hele dagen thuis, erg gezellig met Jopie. Toen ging ik ineens van de ene op de andere dag 5 dagen in de week werken. Jopie ging niet schreeuwen maar zich plukken. Naar de vogelarts. Jopie bleek niets te mankeren maar uit frustratie plukte hij zich omdat ik hele dagen weg was en er werd mij geadviseerd een valkje erbij te nemen.
Gedaan. Het hielp niet. Nog eentje erbij en nog eentje. Hij bleef plukken want hij was volledig op mij gericht.
Ik ben dus bang dat het je niet zal helpen een valkje erbij te nemen.
Is het schreeuwen ongeveer gelijk begonnen met de tijd dat jij niet lekker in je vel begon te zitten? Vogels voelen enorm veel aan dus het kan best dat hij die dip (om het even oneerbiedig te noemen) oppikt. Het kan ook heel goed dat als je weer goed in je vel zit dat het schreeuwen overgaat.
Schreeuwt hij ook op zijn logeeradres? Zo ja dan moeten ze dit volledig negeren, niet belonen door aandacht. Want ook negatieve aandacht is aandacht.
Succes ermee.

Groetjes, Nel

marc

Dank voor de berichten op het logeer adres krijst hij ook :-X
Maar hun kunnen er beter tegen maar ik kan er zelf even niet tegen.
Het ligt niet aan de vogel maar aan mij ik ben vandaag nog even bij hem geweest.
Hij begon gelijk te praten en ik begon te janken  :( maar hij heeft het goed
Als ik weer beter ben dan komt hij gewoon weer naar huis en dan ga ik kijken hoe het gaat.
ik hoop dat ik weer de rust terug heb gevonden maar ik heb dit voor ons beide gedaan want hij mag niet de dupe worden als ik niet aardig tegen hem ben. Maar ik wil er alles aan doen om hem te kunnen houden

marc

[attachment id=0 msg=737896]

Lin

Leuk mannetje! Laten we hopen dat het goed komt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)