Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

keety

pita82

Linda,als het goed is gegaan heb ik jou een PB gestuurd.

Rianne

Ik heb nog niet zo heel veel te vertellen hoor! De bonte hebben 5 jongen, waarvan er inmiddels 2 geringd zijn:

De andere 3 zijn een paar dagen jonger dus nog geen ring. Ik stoor ze heel weinig.
De bleekmaskers hebben eieren maar die zijn volgens mij afgestorven. Die haal ik binnenkort weg.
Dan heb ik nog een cinnamon koppel met onbevruchte eieren, worden ook snel weggehaald.
Mijn df gezoomd x forse cinnamon pop vinden elkaar heel leuk, hadden een blok met 3 eieren maar gingen er niet op. Vandaag zag ik de man in een ander blok, wie weet.
De bonte geelwangen doen helemaal niks.
Dan heb ik nog een opaline split cinnamon lutino en geelwang en bronze fallow x split witmasker bronze fallow pop. Ze hadden 5 jongen waar er nu nog 3 van over zijn. Ik vermoed sterk dat de pop het allemaal wel prima vind. Waar de man overal van eet, gaat zij lekker badderen en een uur in de zon zitten.

pita82

Nou dat zijn toch al heel wat ontwikkelingen!Leuk om te lezen.
Misschien gaat de pop,nu er geen zon meer is weer voor haar gezin zorgen ::)

Lin

Ik zal morgen ook nog wat foto's plaatsen als ik de tijd heb. ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Dat zal toch vandaag worden. Waarvan ik dacht dat het opaline zou zijn bleek toch het geel in de vleugelbalk te zijn.  Dus het is een gewone wildkleur.

pita82

Lin

Hierbij weer wat foto's van Linda

De twee witmasker lutino poppen, groeien niet heel hard. Maar even goed in de gaten houden.

En de opaline bleekmasker (!) pale fallow pop, wauw die is echt geweldig.

De twee wildkleuren
Deze heeft alleen zijn oog dicht aan de linkerkant. Ik zal dit gaan druppelen om te kijken of dit goed komt.

En de witmasker, deze kan nog gezoomd zijn.

pita82

Leuk hoor foto's! :D Die met veren worden al echte knapperds.
Gaan jullie er ook een paar zelf houden?

Lin

Nee dat is niet de bedoeling. Misschien even aanhouden om te zien hoe ze wat uitgroeien maar eigenlijk hebben wij al genoeg.

Rianne

Hoi Maryam,

dat is ook de reden waarom wij eigenlijk bijna nooit een eigen kweek jong zelf houden. En als dit wel gebeurd dan letten we er goed op dat ze niet gaan koppelen met een vader of moeder :)

Quendi

Hallo Rianne en Lin,

Misschien kennen jullie mij nog, maar zo'n 8 jaar geleden ben ik gestopt met de vogelhobby.
Inmiddels is er heel wat in m'n leven gebeurd en zal ik eindelijk m'n geliefde hobby weer kunnen oppakken. Zo zou ik erg graag weer enkele valkjes en andere tropische soorten in een voliere in de tuin willen. Ik zie dat jullie weer jongen hebben en hebben serieuze interesse in een valkje van jullie. Ik zie bijvoorbeeld dat er nu fallows geboren zijn, die vind ik prachtig! Hebben jullie momenteel een wachtlijst of reserveringen voor de nesten van dit jaar?

Gr Sietske

Rianne

Ja hoor, je nick name icm je echte naam herinner ik me nog!
Linda gaat over de pale fallow ;)
Wij werken in ieder geval niet met een wachtlijst maar met een actueel aanbod. Maar we houden wel rekening met voorkeur.

Lin

Ons actuele aanbod komt op onze facebook te staan.
We hebben inderdaad al wat staan dat eerst gereserveerd is. Pale fallow wil ik nog even mee wachten met toezeggen.  Je kiest meteen de mooiste :)

Lin

Update van Linda:

Koppel 1:
Pleegjong(want hij blijkt niet de vader) opaline pale fallow, moet wel een pop zijn.

En de twee witmasker lutinos , moeten wel poppen zijn. Groeiden niet erg hard, ik ben nu hard bezig met ze om de achterstand in te halen.

Koppel 2

Hadden eieren gelegd. Maar denk dat het onbevrucht is omdat ze elke keer gestoord worden. Ze hebben nu 3 bevruchte eieren van koppel 4.

Koppel 3
Er is een witmasker geboren vandaag! Hopelijk komen de twee andere ook uit.

Koppel 4
Deze week zouden de drie eieren, ook pleegeieren uitkomen. Helaas besloot de pop om niet meer te broeden. Ik heb een besluit genomen en de eieren vervangen van koppel 2. Hopelijk is dit een goede keuze geweest. De eieren hebben wel koud gelegen dus hopelijk komt er nog wat uit. Zodra ik de tijd heb gaan deze weer naar de buitenvoliere en zet ik er twee andere in die hopelijk een koppel gaan vormen.

Koppel 5
6 eieren! Zag in de eerste twee al rode aders. Heel spannend!

Koppel 6
Witmasker pleegjong (van koppel 5), geslacht onbekend

Wildkleur, geslacht ook niet bekend

En deze wildkleur houdt zijn rechteroog dicht, ik ga proberen even dinsdag naar de dierenarts te gaan. Gelukkig zie ik er niks raars aan dus hoop met oogdruppels het te kunnen oplossen. Geslacht ook onbekend.