Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

pita82

Leuk foto's! ;D Er komen nog steeds jonge bij. Spannend wat het allemaal wordt.
Voer je de witmasker lutino ,s bij? Of hoe krijg je ze groter?

Lin

Ik gooi echt alles wat ik kan vinden wat ze mogen in de volière. En ik ververs echt continu en haal de jongen er eruit zodat ze weer even bewegen en alerter zijn voor voer. Het is niet zo dat ze echt mini zijn maar mag nog wel wat bij.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Fijn die goede zorgen! Jullie zijn er maar druk mee.

keety

Lin

Goede berichten bij Linda!

Koppel 1: de witmasker lutinos gaan vooruit. Inmiddels is er al 1 op de 90 gram. De ander bijna 80. In vergelijking: de opaline pale fallow zit nu op 110 gram. Ik dacht die weeg ik meteen mee.
Koppel 2: Die had de pleegeieren van koppel 4. En vandaag is er een wildkleur geboren. :D Wat ik zag was dit echt een ei van koppel vier. De andere had ik nl gemarkeerd die ik bij koppel 4 had. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat. Ik hoorde voer geluidjes dus dat is een goed teken.
Koppel 3: Vandaag weer een witmasker. :D
Koppel 4: gestopt met broeden dus.
Koppel 5: niet meer geschouwd.
Koppel 6: De witmasker blijkt een gezoomde te zijn, dat is een andere mutatie weer erbij. De wildkleur met het oog dicht gaat morgen met mij naar de dierenarts. Van deze jongen wil ik morgen ook de veren plukken voor de geslachtstest.

:)

cvw

Ik heb vandaag al een berichtje geplaatst maar nog geen reactie.En wil eigenlijk snel advies. ...kunnen jullie me helpen?
Groetjes christel

Lin

Gerda47

Ik heb met Yogi de foto's bekeken en hij vind het allemaal toppie.
Hij heeft nog een beetje geduld hoor maar .........................

Erg leuk om te zien en te lezen hoe jullie er mee bezig zijn.
Lieve groetjes van ons.
koppie koppie

Lin

Leuk dat je het leest Gerda, vooral als je straks weet welke naar jullie toe gaat.

Lin

Vandaag zijn de veren van de wildkleuren en de witmasker op de post gegaan naar Spanje. Dit zal dus binnen twee weken bekend zijn welke vogel naar wie gaat.

Quendi

Bedankt voor jullie berichtje!
ik zal jullie Facebook in de gaten houden!

Gr Sietske

Lin

Hoi Sietske,

Ja leuk als je dat doet.

Weer even een update van een paar koppels (zie eerste bericht om te zien wie wie is).
Koppel 1: de witmasker lutinos zijn over de 90 gram heen. Die hoef ik dus niet meer te wegen die zijn nu prima.
Koppel 2: 24 mei is er een witmasker bij gekomen, ze zijn nu met twee. Ik denk dat het andere ei niet uitkomt.
Koppel 3: vandaag wederom een witmasker, dat maakt het totaal op 3. Verder komt er niks meer uit.
Koppel 5: 6 eieren en zeker 3 bevrucht. Ze broeden erg goed dus stoor ze zo min als mogelijk.
Koppel 6: een pop legt eieren bij deze jonkies. Op zich niet erg maar het zijn haar jongen niet dus ze kan er niet altijd bij. De witmasker is opeens wat minder gaan wegen. Deze is ook vrij actief en al 1x eruit geklommen, aar had hem weer terug gezet. even in de gaten houden dat ie nog wel goed gevoerd wordt.
Met de wildkleur was ik dus naar de dierenarts geweest. Microlphtalmie schijnt het te heten wat hij heeft. Hij heeft er dus geen last van, maar hoop echt dat het oogje iets beter gaat worden. Ik ga hem niet zelf houden dus hoop dat iemand haar/hem straks wil.

GRoeten, Linda

Lin

Foto update van Linda

Witmasker en wildkleur, zijn overgelegde eieren van koppel 4

Witmaskers van koppel 3

Witmasker lutino s (albino)  en pale fallow van koppel 1

Opaline pale fallow

Witmasker is uitgevlogen (koppel 5)

Wildkleuren koppel 6
Deze is ook uitgevlogen

En de wildkleur met 1 oog dicht

pita82

Leuk foto,s :D.
Ze worden zo klein geboren en ze groeien zo hard.
Foto 6 die kijkt ontdeugend en foto 7 heeft een mooie kuif!
Ach eigenlijk zijn ze stuk voor stuk leuk.
Groetjes

Lin

Leuk he Rianne  :D

Maryam, Ja lees maar er boven staat het uitgelegd.

Koppel 4: vandaag weer naar de voliere gedaan en hun broedkooi schoongemaakt.

Koppel 5: het eerste jonkie is er een bleekmasker, ziet er straks net zo uit als de pop.