Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

pita82

Ik zat opeens te denken. Is diegene die achterblijft qua groei, misschien ook diegene die je moest helpen uit het ei te komen?

Lin

Zat ik aan te denken. Maar kan het zo snel niet meer terugvinden welke ouders dat waren.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Ik heb ff zitten speuren op jullie fb  8).Het ei is open gemaakt op 22 juni( lang geleden alweer :o). Van welk koppel weet ik niet. Groetjes speurneus ;)

Lin

Dan is het niet dit kleintje, die is jonger. Volgens mij is het een van de bonte (bijna getekende). Ik heb de jongste iig nu wel geringd. Krop is elke keer vol alleen voeren ze dus te grof. Ik zie nooit eivoer erin. Dus ik hoop dat hij straks in een keer een groeispurt krijgt als hij het goed kan verwerken.

pita82

Ja zijn krop ziet er idd goed gevuld uit. Te grof voeren dus,weer wat geleerd.

Rianne

Weer even wat foto's van mijn kant!

Opaline bleekmasker (/witmasker). Pittige dame, misschien beter voor in de voliere.

ef gezoomde pop, en wat ben ik er verliefd op!

de andere ef gezoomde pop met links haar moeder

cinnamon opaline bonte pop

cinnamon bonte pop

de geplukte lutino, begint weer aardig aan te groeien. Ze kan ook nog lutino bronze fallow zijn

En de wildkleur

lutino bleekmasker (/witmasker)

Deze jongen zijn allen nog te reserveren.

Lin

Ik heb nog geen foto dus even een tekst update (zie pagina 1 voor fotos van koppels):

Koppels:

1. Alle blokken zijn bezet omdat ik 3 extra nodig had. Maar nu is er een broedblok vrij hopelijk snel een ei.
2. Hebben 3 bevruchte eieren
3. 5 bevruchte eieren, komen in de loop van de week uit.
4. Hebben 2 jonge witmasker jongen. Ik zie alleen moeder erbij maar ze worden prima verzorgd.
5. 5 jongen waarvan de eerste aankomende week weg gaat. (Er zijn nog 3 te reserveren) Ook zij hebben 5 eieren en ik geloof alles bevrucht
6. Hebben 4 jongen. Een bonte cinnamon, 2 opalines en 1 die nog erg klein is. Gelukkig begint die nu een inhaalslag te maken.

Extra koppels:

witmasker lutino (albino) x bonte cinnamon opaline witmasker pop: 1 bonte witmasker en 2 bonte jongen. Die zijn nu uitgevlogen. Alleen de bonte zijn nog te reserveren..

Homokoppel: hun jong eet bijna zelfstandig heeft alleen nog een kale kop. En zij hebben 1 bevrucht ei. Dat is wel erg weinig dus ik denk dat ik die maar ga overleggen.

Bont opaline geelwang pop x opaline witmasker split pale fallow en bronze fallow. Die hebben twee wildkleuren en een met geel dons en rode ogen. Het blijkt geen lutino maar een fallow te zijn want ik zie grijs op de vleugels. Het kan dus een pale fallow of bronze fallow zijn. Nu komt de combinatie van een geelwang split pale fallow niet veel voor en de kans op split bronze fallow wat meer. We gaan het wel zien als de veren komen.

pita82

Leuk weer hoor een uitgebreide update! ;D Dit is dus de tweede ronde en dan is het weer over voor een jaar. Gaat Rianne ook nog door voor de tweede ronde? Ben benieuwd wat het weer allemaal word.
Hoe zit het met het leenkoppel. Is dat van iemand anders en gaat na de kweek weer terug?

Lin

Nou het leenkoppel blijft maar. Het bevalt wel goed hier en mijn schoonmoeder heeft nu twee dus van mij en dat gaat ook prima. Rianne gaat trouwens ook oor een tweede ronde en dan is het klaar.

Maar nu tijd voor ook een foto update:

Koppels:
1. Nog geen ei dus ook geen foto  :D

2. De bonte man aan het broeden

3. Hun eerste jong is er een wildkleur. Ik hoop zelf dat er nog een pale fallow witmasker komt. Dat vind ik persoonlijk wel erg mooi.

4. Twee witmasker jongen. Hier komt niks meer bij.

5. Links boven vader, dan een jong van ze en dan moeder.

6. Onderin bonte cinnamon pop, links bovenin opalines, rechts is nog niet bekend.

Extra "koppels"
homo koppel:

Koppel:
Opaline witmasker split bronze pale fallow x bont opaline geelwang split bronze fallow (!) jongen

Opaline

En dit blijkt geen lutino of een pale fallow te zijn. Maar doordat er een lichte kuif doorkomt en deze niet bont is is het een (opaline) bronze fallow. Nu weten we dus dat de pop hier split voor is, wat een toeval dat zij samen zijn. Want je hebt er twee nodig die het zijn en/of split ervoor zijn om bronze fallow te krijgen.

Opaline:

Groeten, Linda

Lin

Dank je Rianne.

Vandaag is er wederom een wildkleur uit het ei gekomen bij koppel 3.

Met de opaline bronze fallow gaat het niet goed. Deze piept heel erg.als dit vanavond nog zo is moet ik maar even naar de arts toe.

-Linda-

Lin

Vandaag geen goed nieuws. Het bronze fallow jong heeft het niet gered. Het groeide al niet goed en helaas hoorde ik ook iets in de longen.

Gelukkig daarentegen weer goed nieuws.
Koppel 2 een wildkleur
Koppel 3 heeft nu 3 wildkleurtjes
Koppel 5 heeft hun eerste witmasker jong van ronde 2. Dit is een ef of df gezoomd.

Lin

Koppel 3 sinds gisteren een witmasker erbij. En koppel 5 sinds vandaag ook een.

Lin

Weer een update, volgende keer foto's

Koppel 1: niks
Koppel 2: tweede wildkleur is gisteren uit ei gekomen.
Koppel 3: 3 wildkleur en gisteren dus een witmasker erbij
Koppel 4: 1 bonte witmasker en een gewone witmasker de pennen komen al goed door.
Koppel 5: 2 witmaskers
Koppel 6: daar gaan we binnenkort de geslachtstesten voor doen.

Lin

Jongen koppel 3

Koppel 2

Het homokoppel met een witmasker onder hem. Hij heet Timmio.