27 april 2024, 15:49:14

Pita,sky en pluk.

Gestart door pita82, 19 maart 2016, 21:11:59

« vorige - volgende »

Lin

Maar als je ooit een nestje zou willen dan raden we je aan om niet twee roodogen bij elkaar te zetten. Jammer dat je bont niet mooi vindt. Ik heb nu een mooie man. Maar is witmasker of bleekmasker nog een optie?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Nee,ik wil geen nestje.
Bleekmasker of witmasker weet ik niet precies hoe het eruit gaat zien. Maar denk wel dat ik het mooi vind.

pita82

Vraagje: Ik geef sky nu eivoer omdat zij in de rui is. Ik maak het nat en die het in een apart bakje. Hoe vaak moet ik dit verschonen?( aangezien het iets nat is)

Lin

Ik geef 2x in de week eivoer niet elke dag alleen in de kweek periode.  Einde van de dag gooi ik het weg.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Bedankt voor je reactie. Ik ga het aan het eind van de dag weggooien.

pita82

Even proberen of het lukt een foto te plaatsen.
Gewoon omdat ik het een leuke foto vind.
Sky voorop en Pita er achter ;D[attachment id=0 msg=740389]

Lin

ah daar zijn ze weer!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Kan ik rozentakken gebruiken als zitstokken in de kooi?

Lin

Ik zou het zelf niet doen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Oké bedankt,dan ga ik ze niet gebruiken.

pita82

Omdat pita besloot als vrijgezel in zijn oude kooi te blijven wonen. Moest er een nieuwe kooigenoot voor sky komen.Dus dit is pluk![attachment id=0 msg=740796]
Begin dit jaar had ik nog geen huisdieren en nu heb ik 3 valkparkieten  ;D
Het is erg verslavend,maar voorlopig is het valkparkieten gezin compleet.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Bij Sky ging het tam maken erg snel. Dus nu het wat langer duurt bij Pluk wordt ik wat onzeker  ::).
Pluk is hier nu 12 dagen. Sinds dag 8 gaat hij voorzichtig op mijn hand zitten als ik hem lok met trosgierst,als ik mijn vinger dan beweeg is hij weg. Ook als ik met mijn hand naar hem toe gaat vlucht hij.Dus we doen nu steeds dezelfde oefening en ik weet niet precies hoe we verder komen. Dus als iemand tips heeft graag![attachment id=0 msg=740903]

Vaak lees ik dat valkjes minder tam worden als ze met meer zijn. Maar Sky is juist aanhankelijker naar mij geworden ;D En pluk lijkt het ook het ook makkelijker te vinden als sky het voor doet. Pita is er ook nog,maar die zit lekker in zijn eigen kooi en krijgt af en toe sky op bezoek.

Lin

Gewoon  blijven tam maken in de kooi. Of even meenemen naar kleinere ruimte.  Missen ze elkaar al als er een uit oog is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Vandaag ging het eigenlijk heel goed met pluk! Ik heb hem kunnen aanraken op zijn kop
Dat meenemen naar een kleine ruimte snap ik niet helemaal.Want om hem daar te krijgen zou ik hem dan eerst moeten vangen?Dat zal zijn vertrouwen in mij dan toch geen goed doen?
Of ze elkaar missen weet ik niet echt. Ze zijn eigenlijk altijd samen in de woonkamer.Pluk in de kooi met sky erbij of sky buiten de kooi in de woonkamer.