28 maart 2024, 15:30:03

Pita,sky en pluk.

Gestart door pita82, 19 maart 2016, 21:11:59

« vorige - volgende »

pita82

Even een vraagje: Hebben mijn valkparkieten nog zo,n schelp nodig?
Ze hebben wel maagkiezel en mineralen.
Maar ze begonnen vandaag aan mijn muur te knagen ::) ,vandaar mijn vraag.

Lin

ik heb het altijd wel hangen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Oké,dan ga ik dat even kopen voor sky en pluk.
Pita heeft het wel gehad maar die doet er niks mee.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Hier gaat alles goed. Pita is nog steeds hetzelfde. Hij kan maar niet wennen aan mij of aan zijn soortgenoten. Ik denk dat hij te oud is om er nog aan te wennen. Hij vind het wel fijn om alles van een afstand te bekijken en als ik tegen hem klets (,hij is een van de weinige mannen die goed kan luisteren :laugh: )Hij is erg gehecht aan zij  kooi.
Ik moet altijd wel lachen.Sky en pluk hebben een prachtige kooi maar gaan graag ff eten en drinken bij Pita. Gevolg: Pita vlucht het dak op en zij zitten in zijn kooi  ::)
Pluk gaat nog niet zo makkelijk als sky op mij  hand, alleen als hij uit de kooi wil en als er eten is. Wel word hij steeds nieuwsgieriger en komt hij wel op schooit enz. Hij is een echte macho man.Hij loopt vrolijk te fluiten met zijn vleugels wijd. Erg leuk om te zien. Sky en Pluk vormen geen liefdeskoppel. Maar dat heeft ook zo zij  voordelen om te Kroelen komen ze bij mij :-*
Sky heeft nog steeds een kale plek achter haar kop. Vergeleken met pluk heeft ze sowieso en fragiel en kaal kopje. Maar ik ben nog steeds heel blij met ze!Vond het altijd een beetje overdreven als mensen zo hysterisch  over hun huisdier deden,maar nu ben ik 1 van hen ;D

Groetjes Rianne

Lore

Leuk om te leren over Pita, Sky en Pluk!
Jammer dat Pita niet echt aan je lijkt te kunnen wennen. Als hij inderdaad al wat jaren oud is, en (volgens mij stond dat in je eerste berichtje?) hij al meerdere eigenaren heeft gehad, is het moeilijk in te schatten wat voor 'geschiedenis' hij heeft voor hij bij jou kwam, en wat hij toen allemaal heeft meegemaakt. Ik hoop voor je dat hij je uiteindelijk toch steeds een beetje meer leert te vertrouwen, en dat jullie nog lang van elkaars gezelschap mogen genieten! :)

Ook leuk om te lezen dat het met Sky en Pluck zo goed gaat! Ze zitten volgens mij nog niet zo heel erg lang samen?
Ik weet niet hoe oud Sky en Pluk zijn, maar valkparkieten zijn na 6-9 maanden pas geslachtsrijp, toch? Misschien zijn ze er dus ook nog niet helemaal 'aan toe'. En ze zijn ook een beetje zoals mensen, een band met elkaar opbouwen kost tijd, wie weet bloeit de liefde nog wel op tussen die twee! :)

Lin

Leuk om weer een update te horen. Maar heeft ze een grote kale plek of vrij klein. Wel raar want beide ouders zijn geen ino's zeg maar dus dan zou er eigenlijk geen kale plek moeten komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Idd lore het is precies zoals jij zegt,ik ken pita zijn geschiedenis niet. Gek hoor, ik weet dus niet eens hoe oud hij is.
Sky en pluk zijn geringd en volg ik vanaf hun geboorte.
Ze zijn allebei van dit jaar.  Dus idd nog jong en misschien komt het als ze ouder zijn.

Lin Het plekje waar echt niks groeit is ongeveer te grote van een kwartje. Maar er zitten wel 2 veertjes overheen dus dan valt het minder op. Toen ze nog samen met duif zat kon ik sky herkennen omdat haar hoofd daardoor wat platter lijkt.

Groetjes Rianne

Lin

mmm.. best groot dus  :(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

27 december 2016, 12:14:34 #84 Last Edit: 27 december 2016, 12:35:14 by pita82
Even 2 foto's altijd leuk toch?!
Op de ene foto pluk die al een beetje een wit kopje krijgt.
En de andere heb ik een foto van sky gemaakt op hun nieuwe speelgoed.Pluk is op mijn mobiel gaan zitten en zie je zijn mooie staart :laugh:.
De ventilator ook op de foto,die staat hier ook in de winter in de huiskamer.Want dat is een mooi klimrek vinden sky e pluk! Verder gaat alles goed met de vogels.Sky vliegt lekker rond en pluk gaat erachter aan en brengt haar serenades.
Maar sky is er nog niet van onder de indruk.
Pluk gaat nog steeds niet heel goed op mijn vinger zitten.
Maar gelukkig komt hij wel vaak op mijn schouder om een knuffel te halen. Sky gaat altijd heel goed op mijn vinger, maar komt weer minder vaak langs.En pita die blijft nog gewoon het liefst in of op zijn kooi.
De foto's zitten in het bericht eronder! Ik doe er niks meer aan ben al blij dat het erop staat :laugh:

pita82

[attachment id=0 msg=741803][attachment id=1 msg=741803]

Lin

Haha, nou leuk toch dat de fotos gelukt zijn. Leuk om ze weer eens te zien de knapperds  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

26 juni 2017, 12:17:08 #87 Last Edit: 26 juni 2017, 12:35:15 by pita82
Eerdaags gaan de vogels uit logeren!
Ik ga op vakantie.Ben al 13 jaar iets op vakantie geweest, maar nu heb ik een bruiloft in polen.En daar heb ik maar een paar dagen vakantie aan vast geplakt,ik ga 1 week weg.
De vogels gaan dus uit logeren en dat vind ik best wel spannend. Vooral met pluk,die vraagt veel aandacht en is gewend veel te vliegen in mijn huiskamer. Ook gaat hij alleen op mijn vinger uit de kooi en weigert hij als mijn vriend hem haalt. Zullen ze ook kunnen vliegen op het logeeradres? Dat vraag ik mij af omdat ze dat huis niet kennen. Nou hopelijk gedragen ze zich een beetje! :laugh:

pita82

26 juni 2017, 12:31:25 #88 Last Edit: 26 juni 2017, 12:34:28 by pita82
[attachment id=0 msg=743948]
[attachment id=1 msg=743948]
Ah, onverwachts toch gelukt de foto's te plaatsen!
Altijd leuk toch een foto.
Bovenste pluk, onderste sky.

.:Marileen:.

Citaat van: pita82 op 26 juni 2017, 12:31:25
[attachment id=0 msg=743948]
[attachment id=1 msg=743948]
Ah, onverwachts toch gelukt de foto's te plaatsen!
Altijd leuk toch een foto.
Bovenste pluk, onderste sky.


Wat een mooie valkjes!

Ik heb mijn Rossi afgelopen weekend te logeren gedaan. Dit ging erg goed, mijn zus was zijn verzorger, met goeie uitleg heeft zij hem voldoende aandacht en vrijheid kunnen geven. Een zekere aanrader om een vertrouwd persoon op je vogels te laten passen, als deze handtam zijn.