Worden valkparkieten vaak ouder dan 11 jaar?

Gestart door Monky, 9 januari 2016, 12:44:52

« vorige - volgende »

Monky

Ik heb een klein vraagje over jullie ervaringen.

Helaas is vannacht mijn lieve Garath overleden. Hij is 10 jaar geworden...

In de afgelopen 2 jaar zijn er bij mij best wat valkparkietjes overleden. Ik vond ze dan ineens dood op de bodem. Geloof me, er was niets met ze aan de hand. Ik heb dan nog lekker met ze gebabbeld de avond ervoor en in de nacht waren ze overleden.
De meeste van deze overleden valkparkieten waren rond de 10 jaar oud.
De meeste boeken die ik erop na sla geven mij aan dat ze 15 tot 25 jaar kunnen worden. Ik vraag me toch af of dat niet een enorme uitzondering is.
Mijn vraag aan jullie is, hoe oud zijn jullie vogels maximaal geworden? hebben jullie vogels gehad die veel ouder zijn geworden dan 10 of 11 jaar?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Groetjes,
Monky

Lin

Hoi, het is altijd lastig te bepalen wat het is. Als er meerdere vlak achter elkaar gaan. Dan zou ik er sectie op laten plegen. Ik denk dat er vrij veel eerder doodgaan dan de aangegeven 20+. Mijn valkparkieten zijn nog niet zo oud. Maar ken er veel veel die ook oudjes hebben. Het kan natuurlijk aan veel dingen liggen. Ik heb ook wel een kerngezonde man gehad die niks vertoonde geen rare ontlasting of iets en opeens dood. Sectie laten plegen en die zeiden dat hij gezond was.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincody

ach wat rot zeg!
zo zielig is dat.

ik heb een kennis en die heeft een valkparkiet van al 30 jaar
ze had er eerst een witte bij en die is ook allang overleden

Arbo25

Ik heb één valkje van ruim 33 jaar en twee van ruim 32. Ze kunnen het dus lang volhouden!

Lin

Dat zijn echt oudjes, wat leuk. Wat is je geheim?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Dat is wel erg oud ja, kuifje van mij heb ik gekregen zonder dat ik weet hoe oud die is, hij moet ook al rond de tien zijn!