27 april 2024, 17:05:41

schreeuwt heel hard

Gestart door kiddy1, 3 januari 2016, 11:07:52

« vorige - volgende »

kiddy1

hoi, nog een vraagje.
Mijn valkje schreeuwt altijd heel hard als ik weg ga.
hij zit dan op mijn slaapkamer met de radio hard aan, maar ik kan hem beneden nog horen!

Ook schreeuwt hij denk ik naar de vogels buiten, zelfs als ik in de kamer ben.

kan ik hier wat aan doen?
hij krijgt echt heel veel aandacht en is veel los.


Rianne

Is je valkje alleen? Hij ziet jou als partner en als een valkje zijn partner niet meer ziet gaat hij die roepen. Misschien een maatje er bij?

kiddy1

ja, hij is inderdaad alleen,
Maar een tweede valkje gaat m niet worden.
Mijn moeder is heel bang voor vogels.

Zijn er andere dingen die ik kan proberen?

Rianne

Dat is erg jammer.
De meest gegeven tip is niet op reageren en pas teruggaan en belonen als hij weer stil is.

kiddy1

okay, dan ga ik hem zoiezo negeren als hij schreeuwt om aandacht te krijgen.

En over het schreeuwen naar de vogels buiten, hoe doe ik dat?

Lin

Maar is jouw moeder ook niet blijer als hij niet meer schreeuwt ? Een tweede maakt haar niet nog banger toch ? :laugh:


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kiddy1

haha,
nou 1tje was al moeilijk genoeg voor elkaar te krijgen...
worden ze niet blij van denk ik.

kiddy1

Ik heb trouwens gemerkt dat hij harder schreeuwt 's ochtens als de vogels buiten bezig zijn dan 's middags en 's avonds .
Kan ik daar wat aan doen?

Rianne

Hier buiten gaan ze ook altijd fluiten als het licht wordt. Misschien kun je de kamer wat langer donker houden maar echt afleren zal lastig zijn.

kiddy1

okay,
Maar als ik het langer donker houdt, en ipv 's ochtens vroeg later in de ochtend de gordijnen toch open doe, gaat hij dan gewoon later schreeuwen, of bijna niet?

Lin

Volledig stil een hele dag zal niet lukken. Hebben ze genoeg voer en afleiding qua speeltje. Zoals speelgoed of wellicht wat echte fruit takken?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kiddy1

dus op welk tijdstip dan ook, hij zal schreeuwen als ik het licht maak in de kamer?

Nee volledig stil hoeft niet, maar 4 uur non-stop schreeuwen is wat overdreven.
Ik heb trosgiers, een wiebelend stokje, een soort hard boompje om aan te slopen, knaagstokjes met zaadjes enz eraan, 3 huisjes, eten/drinken, een badje (waar nauwelijks in zit).

wat bedoel je precies met fruittakken? zijn die speciaal te koop in de dierenwinkel?

Ik ga volgende keer dat ik naar de dierenwinkel ga wel wat meer speeltjes kopen, hij heeft sinds 1 week een grotere kooi gekregen.

Lin

Vier uur lang schreeuwen is wel erg ja. Dat is niet normaal. Trosgierst is snoepgoed zeg maar en behoor je niet dagelijks te geven. Net zoals die knaagstokjes zo gaan ze nl minder van het echte zaad eten. Fruit takken was ik nke t duidelijk in. Ik bedoel takken van fruitbomen of krulwilg takken om te slopen. De beste oplossing is een maatje. Maar helaas mag dat dus niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karincody

Zou het zeker voorstellen aan je moeder,wie weet
Das wel lang zeg 4 uur schreeuwen.

kiddy1

ik heb het zeker voorgesteld aan mn ouders, ;) maar dat gaat m jammer genoeg niet worden.
Ja t schreeuwen is eigenlijk de hele ochtend, met koste pauzes van een halve minuut hooguit, waarna hij weer een tijdje heel hard schreeuwt. (als hij nou zou praten ipv schreeuwen  :laugh: )
En mijn moeder zei dat we nog kleine stokjes van ongeveer 10 cm lang en een halve cm doorsnee hebben, voor de cavia's. kan ik die ook in de kooi op hangen?